Gå til innhold

leker i bryllup


Gjest silje sara

Anbefalte innlegg

Gjest silje sara

Jeg skal i bryllup snart, og ønsker å samle forsamlingen for noen morsomme leker, men er rett og slett tom for ideer.

Er det noen der ute som kan komme med forslag som passer i bryllup? Evt henvise meg til en link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Styr for guds skyld unna selskapsleker i et bryllup!

synes

Er så enig, hører ikke hjemme med leker i bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre to - ingen selskapsleker i et bryllup. Det er kun to stykker dette dreier seg om og som skal ha oppmerksomhet - og det er brud og brudgom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synes jeg da

Selskapsleker i bryllup er helt forferdelig etter min mening. Noen innslag av underholdende karakter går an, men ikke leker. Leker er et pliktløp å være med på.

Det må i tilfelle være hvis det er barn med, og man velger noen leker for å aktivisere barna en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Er så enig, hører ikke hjemme med leker i bryllup.

Nettopp. Ikke på andre tilstelninger heller, etter min mening. Selskapsleker er det desidert verste, mest håpløse, kjipeste, teiteste, klammeste jeg veit om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Polonaise er en morsom "lek" i et bryllup, det vil si ved åpning av dansegulvet, før brudevalsen. Det kan faktisk bli ganske festlig (men kan også være tragisk) :-)

Andre leker ser jeg ikke behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silje sara

Okey. Skriver inn her pånytt. Jeg skal i bryllup og bruden har spurt meg om å ordne noen leker i HENNES bryllup. Takk for alle svar om hva dere mener, men dere er ikke invitert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan ikke annet enn å si med 100% enig med alle de andre som har svart hittil: Stur unna selskapslekene!!

Men som Elextra sier så kan polonaise være et OK innslag. Jeg har vært i noen brylluper hvor polonaise har vært den tingen som har røska folk opp fra sofaen og ut på dansegulvet etter middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Skriver inn her pånytt. Jeg skal i bryllup og bruden har spurt meg om å ordne noen leker i HENNES bryllup. Takk for alle svar om hva dere mener, men dere er ikke invitert.

He he, men det kan jo tenkes at et såpass unisont svar fra alle oss gir et ganske klart hint om hva dere kan forvente at flesteparten av de inviterte synes om slikt! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Nettopp. Ikke på andre tilstelninger heller, etter min mening. Selskapsleker er det desidert verste, mest håpløse, kjipeste, teiteste, klammeste jeg veit om.

Enig, HATER selskapsleker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Skriver inn her pånytt. Jeg skal i bryllup og bruden har spurt meg om å ordne noen leker i HENNES bryllup. Takk for alle svar om hva dere mener, men dere er ikke invitert.

Kanskje en idé å fortelle henne at det egentlig ikke hører hjemme i et bryllup. Heller foreslå det nest tragiske - en glad sang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg ser at endel er imot leker i bryllup. Selv har jeg helt motsatte erfaringer. I de bryllupene jeg har vært, hvor de har hatt et par leker, har vært de morsomste og mest sosiale bryllupene. Bryllup uten leker er ofte kjedelige. Et par leker der flere av gjestene er involverte, fører til en lettere stemning og ukjente får bedre kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at endel er imot leker i bryllup. Selv har jeg helt motsatte erfaringer. I de bryllupene jeg har vært, hvor de har hatt et par leker, har vært de morsomste og mest sosiale bryllupene. Bryllup uten leker er ofte kjedelige. Et par leker der flere av gjestene er involverte, fører til en lettere stemning og ukjente får bedre kontakt!

Må være i bryllup der man ikke serverer alkohol det da? Det er bare noe så klamt ov selskapsleker i visse sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silje sara

Jeg ser at endel er imot leker i bryllup. Selv har jeg helt motsatte erfaringer. I de bryllupene jeg har vært, hvor de har hatt et par leker, har vært de morsomste og mest sosiale bryllupene. Bryllup uten leker er ofte kjedelige. Et par leker der flere av gjestene er involverte, fører til en lettere stemning og ukjente får bedre kontakt!

takk for det...

Men har du noen forslag til leker? Jeg er egentlig ike interessert i en spørreundersøkelse om hvem som liker leker eller ei. Jeg prøver å finne noen jeg kan arrangere, fordi min venninne ønsker det i sitt bryllup. Jeg gir blanke i hva andre mener for den del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tnoen tips

Skal det være felles transport fra vielsen til middagen? I såfall kan man dele inn gjestene i lag, med lagleder, som får spørsmål om brudeparet de skal svare på. lagene settes sammen slik at man blir kjent med nye mennesker. Så begynner man med oppgaven i bussen / trikken, og fortsetter mens man får velkomstdinken (evt mens brudeparet fotograferes). Ved en passende anledning senere, (på slutten av måltidet, eller senere på kvelden hvis man har sittet lenge nok til bords), leses svarene opp og vinnerlaget får hederlig omtale.

Lagene kan selvsagt settes sammen uten at de er felles transport også.

Polonese (?) er en grei måte å få alle opp fra stolene og ut på / til dansegulvet, før brudevals og kake.

Fin livemusikk er den beste underholdningen.

Når talene har litt underholdningsverdi (kanskje bruker multimedia-hjelpemidler, bilder / film/lyd osv), så der dette fin underholdning.

Man kan ha sanger (under middagen) som gjør at alle som tilhører visse grupper reiser seg, (er under 30, er single, har stort lån, har barn ) etterhvert kan disse gjøres morsomme (?), som alle som har fått fartsbot, har på seg stringtruse..

Hvis det er nok drikke og nok hyggelige mennesker, trenger man ikke underholdning utover dansen, etter at man har gått fra bords. Man har behov for litt uorganisert hygge de siste timene av festen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

He he, men det kan jo tenkes at et såpass unisont svar fra alle oss gir et ganske klart hint om hva dere kan forvente at flesteparten av de inviterte synes om slikt! ;-)

Du fikk sagt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Okey. Skriver inn her pånytt. Jeg skal i bryllup og bruden har spurt meg om å ordne noen leker i HENNES bryllup. Takk for alle svar om hva dere mener, men dere er ikke invitert.

Nei, heldigvis... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg ser at endel er imot leker i bryllup. Selv har jeg helt motsatte erfaringer. I de bryllupene jeg har vært, hvor de har hatt et par leker, har vært de morsomste og mest sosiale bryllupene. Bryllup uten leker er ofte kjedelige. Et par leker der flere av gjestene er involverte, fører til en lettere stemning og ukjente får bedre kontakt!

Litt enig med deg, morsomme, godt organiserte, og ikke for omfattende selskapsleker kan være veldig vellykket. Men ofte blir det hverken særlig morsomt, velorganisert og dessuten alt for omfattende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Må være i bryllup der man ikke serverer alkohol det da? Det er bare noe så klamt ov selskapsleker i visse sammenhenger.

Hva har selskapsleker med alkohol å gjøre? Jeg har kun vært i bryllup der det ble servert alkohol og stemningen har helt klart blitt høyere etter en eller to selskapsleker:)

Jeg har vel vært i kun to bryllup uten selskapsleker og de bryllupene var de kjedeligste.. Ikke nødvendigvis sammenheng der da, men ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...