Gå til innhold

leker i bryllup


Gjest silje sara

Anbefalte innlegg

Gjest togli

takk for det...

Men har du noen forslag til leker? Jeg er egentlig ike interessert i en spørreundersøkelse om hvem som liker leker eller ei. Jeg prøver å finne noen jeg kan arrangere, fordi min venninne ønsker det i sitt bryllup. Jeg gir blanke i hva andre mener for den del.

Del i to grupper på fire i hver gruppe. Hver deltager får et A4-ark som skal henge på magen og et på ryggen (knyt sammen med "seler" over skuldrene). Det skal stå en stor bokstav på hvert ark (samme bokstaver på begge gruppene).

Du roper ut et ord (noter ned alle ord gruppen kan klare å lage av de bokstavene de har fått utdelt), f.eks. "HEST". Hver gruppe må stille seg opp slik at de danner ordet "HEST". En har kanskje H på ryggen og må da stå med ryggen mot publikum osv.. Første gruppen som har klart det får poeng. Håper du skjønte forklaringen min;)

Det ene laget kan f.eks. være søskenbarn av bruden og det andre søskenbarn av brudgommen..

Danseleken er også med på å gjøre festdeltagerne bedre kjente. Alle par som ønsker det går ut på gulvet for å danse. Et par får utdelt f.eks. et skjerf (til damen) og en hatt (til mannen). Musikken går og parene danser. Damen med skjerfet gir skjerfet til en annen dame og overtar hennes partner. Mannen med hatt gir hatten til en annen mann og overtar hans dame. Sånn går leken helt til musikken stopper. Den damen og mannen som har skjerfet/hatten når musikken stopper, er ute av dansen:)

Polonese kan også være moro i bryllup! La både gamle og unge være med. Kjempegøy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Litt enig med deg, morsomme, godt organiserte, og ikke for omfattende selskapsleker kan være veldig vellykket. Men ofte blir det hverken særlig morsomt, velorganisert og dessuten alt for omfattende.

Lekene skal være enkle og ikke vare lenge. Det gjelder å finne balansen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Del i to grupper på fire i hver gruppe. Hver deltager får et A4-ark som skal henge på magen og et på ryggen (knyt sammen med "seler" over skuldrene). Det skal stå en stor bokstav på hvert ark (samme bokstaver på begge gruppene).

Du roper ut et ord (noter ned alle ord gruppen kan klare å lage av de bokstavene de har fått utdelt), f.eks. "HEST". Hver gruppe må stille seg opp slik at de danner ordet "HEST". En har kanskje H på ryggen og må da stå med ryggen mot publikum osv.. Første gruppen som har klart det får poeng. Håper du skjønte forklaringen min;)

Det ene laget kan f.eks. være søskenbarn av bruden og det andre søskenbarn av brudgommen..

Danseleken er også med på å gjøre festdeltagerne bedre kjente. Alle par som ønsker det går ut på gulvet for å danse. Et par får utdelt f.eks. et skjerf (til damen) og en hatt (til mannen). Musikken går og parene danser. Damen med skjerfet gir skjerfet til en annen dame og overtar hennes partner. Mannen med hatt gir hatten til en annen mann og overtar hans dame. Sånn går leken helt til musikken stopper. Den damen og mannen som har skjerfet/hatten når musikken stopper, er ute av dansen:)

Polonese kan også være moro i bryllup! La både gamle og unge være med. Kjempegøy:)

Guuuuud, jeg er glad jeg ikke er på fest med deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Guuuuud, jeg er glad jeg ikke er på fest med deg! ;)

Du har vært på feil fester!! Ta en fest med meg, _med_ en eller to selskapsleker, så blir du frelst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kitty Cat 82

En liten lek som jeg likte var den der brudgommen skulle gjenkjenne leggene til bruda blant flere andre legger (fem jenter opp på en stol og løft skjørtet opp til max ved knærne, så kjenner brudgommen på leggene.) Uskyldig morro!

En kjedelig en var en slags historiefortelling, der personer måtte reise seg og gå rundt stoler eller noe sånt.

Noe som er morro, er når brudgommen f.eks. går på toalettet og lar bruda sitte "alene" så er det fritt fram for alle herrene å stille seg i kø for å kysse bruda, og motsatt når bruda forlater brudgommen. Veldig gøy! (kyss på kinnet ble det vel for de fleste :-)

Men jeg er enige i at det er ikke alle slags organiserte leker som passer så veldig godt... Og i allefall ikke de der en må deles opp i lag og sånn, som quiz o.l.

Noe jeg kunne ha likt, er et kræsjkurs i selskapsdansing! :-)

Vi var i et bryllup der nesten ingen kunne danse annet en "snurre-rundt-på-flekken" dansen. Og det var litt flaut, for trubaduren sto der og spilte hele kvelden, men det var først når han gikk, og CDspilleren ble slått på at folk kom ut på dansegulvet! Jeg vil gjerne lære meg å danse! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Du har vært på feil fester!! Ta en fest med meg, _med_ en eller to selskapsleker, så blir du frelst ;)

Haha, not very likely! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...