Gå til innhold

Blør igjen...


DarkPink

Anbefalte innlegg

mariaflyfly

Hadde du mer enn en blødning i løpet av svangerskapet?

Hvorfor sexnekt?

Jeg har bare turt å ha sex en gang siden jeg ble gravid, og da kom det pittelitt blod, så det ble sannsynligvis også siste på åresvis fremover... =p Samboern er selvsagt litt småfrustrert, og sier at det ER jo ikke noe farlig, men da er det altså det likevel...?

Sexnekt var for å unngå at livmoren skulle ha sammentrekninger. ;)

Jeg blødde bare en gang i svangerskapet. Det var ganske mye blod, og det var i uke 11, mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære dark pink - jeg håper at det går bra med deg, og at svangerskapet vil gå bra på tross av blødningene. Kom deg til legen igjen - ta en ny UL!

Som sagt: Jeg har blødd i alle mine tre svangerskap, i det siste såpass mye at jeg var innlagt på sykehuset i tre-fire dager - men det gikk bra alle gangene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper mye å høre om andres erfaringer (samt motta noen klemmer). Jeg ringte til legen bare for å høre om det var vits å ringe til legen, og jammen fikk jeg UL igjen. Så, mandag får jeg svaret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, du skal aldri tro du er masete eller hysterisk når du er gravid og det skjer noe som bekymrer deg, det er ditt barn det gjelder. Ikke tenk på arbeidsgiver, for hver enkelt kvinne hadde gjort nøyaktig det samme i din situasjon. Jobben er der uansett, hvis ikke deg så finnes det andre som kan gjøre den. Og barnet ditt har kun deg som passer på det nå mens du er gravid. Og når det gjelder helsepersonalet, vet du hva jeg fikk høre fra min jordmor da jeg fortalte om en time hos gynekolog etter noen dager med veldig kraftige kynnere ? Hun sa at det å gå gravid gir deg full rett og lov å være hysterisk, om du er virkelig det eller bare andre som oppfatter deg sånn. Det er deres jobb, både jormødre og leger, så ikke tenk på det mer.

Ingen her synes du er masete; du er bekymret og redd og urolig, og det skjønner vi godt alle sammen, både de som har opplevd lignende situasjon og ikke.

Det er jo typisk at når det skjer noe så skjer det som oftest i helgene, når man har kun legevakt å gå til. Når helgen er over, få deg en time hos lege, om du ikke stoler på fastlegen din, gå til en privat klinikk, de har samme rettigheter som vanlig lege, bare at du må betale for det. Men hva betyr det i forhold til denne roen som det kan gi deg? Still alle de spørsmålene som du går med, kanskje det er noen uker med sykemelding som skal til, kanskje du burde få deg en ordentlig undersøkelse på sykehuset. Det behover ikke å gå galt, selv om det kanskje ser litt mørkt ut nå. Stor klem , og ikke gi opp . Krysser fingre for dere begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, du skal aldri tro du er masete eller hysterisk når du er gravid og det skjer noe som bekymrer deg, det er ditt barn det gjelder. Ikke tenk på arbeidsgiver, for hver enkelt kvinne hadde gjort nøyaktig det samme i din situasjon. Jobben er der uansett, hvis ikke deg så finnes det andre som kan gjøre den. Og barnet ditt har kun deg som passer på det nå mens du er gravid. Og når det gjelder helsepersonalet, vet du hva jeg fikk høre fra min jordmor da jeg fortalte om en time hos gynekolog etter noen dager med veldig kraftige kynnere ? Hun sa at det å gå gravid gir deg full rett og lov å være hysterisk, om du er virkelig det eller bare andre som oppfatter deg sånn. Det er deres jobb, både jormødre og leger, så ikke tenk på det mer.

Ingen her synes du er masete; du er bekymret og redd og urolig, og det skjønner vi godt alle sammen, både de som har opplevd lignende situasjon og ikke.

Det er jo typisk at når det skjer noe så skjer det som oftest i helgene, når man har kun legevakt å gå til. Når helgen er over, få deg en time hos lege, om du ikke stoler på fastlegen din, gå til en privat klinikk, de har samme rettigheter som vanlig lege, bare at du må betale for det. Men hva betyr det i forhold til denne roen som det kan gi deg? Still alle de spørsmålene som du går med, kanskje det er noen uker med sykemelding som skal til, kanskje du burde få deg en ordentlig undersøkelse på sykehuset. Det behover ikke å gå galt, selv om det kanskje ser litt mørkt ut nå. Stor klem , og ikke gi opp . Krysser fingre for dere begge :)

Tusen takk =)

Jeg har fått time til ny ultralyd i morgen, og jeg grugleder meg fryktelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Tusen takk =)

Jeg har fått time til ny ultralyd i morgen, og jeg grugleder meg fryktelig...

Hvordan gikk det på UL, Dark pink? Har tenkt på deg i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hjelper mye å høre om andres erfaringer (samt motta noen klemmer). Jeg ringte til legen bare for å høre om det var vits å ringe til legen, og jammen fikk jeg UL igjen. Så, mandag får jeg svaret...

Hei DarkPink. Hvordan går det med dere? Håper av hele mitt hjerte at du fikk gode nyheter hos legen i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på UL, Dark pink? Har tenkt på deg i helga!

Kjære vene, du må for all del ikke bruke fritida di på å tenke på meg! =)

Det var litt blanda følelser i dag. Hun så en tjukk rakker som hjertet slo på (takk og pris!), men så fant hun jammen restene av en til... Det er en litt vedmodig tanke at jeg etter all sannsynlighet har bært på to små liv. Og jeg tenker på om de var eneggede, slik at de ville sett helt like ut, og "kjent det på seg" når det var noe med den andre.

Samtidig så visste jeg jo ikke at det var to før den ene allerede var borte, og jeg er sjeleglad for at den jeg trodde jeg hadde fortsatt lever =) Og hvis det er lov å si sånt, så tror jeg egentlig det er til det beste for alle at det bare blir en om gangen for oss nå i førstningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei DarkPink. Hvordan går det med dere? Håper av hele mitt hjerte at du fikk gode nyheter hos legen i dag!

Jeg blir helt rørt over at noen faktisk sitter hjemme og tenker på meg og husker på legetimen min =)

Spiren vår lever! Du kan lese svar til Prust som er litt mer detaljert, men hun fant noe som så ut til å være restene av en til, så det er nok det som har skapt blødningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt rørt over at noen faktisk sitter hjemme og tenker på meg og husker på legetimen min =)

Spiren vår lever! Du kan lese svar til Prust som er litt mer detaljert, men hun fant noe som så ut til å være restene av en til, så det er nok det som har skapt blødningene.

Jeg skjønner at du har litt blanda følelser, men som du sier, så kan det jo være greit med en unge av gangen:) Godt å høre at det er liv inni der i hvert fall! Ønsker deg lykke til videre, og så håper jeg du slipper så mye "drama" framover. Slitsomt å gå og engste seg hele tiden, selv om det selvfølgelig alltid vil finnes noe å være bekymret for når man er gravid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, du må for all del ikke bruke fritida di på å tenke på meg! =)

Det var litt blanda følelser i dag. Hun så en tjukk rakker som hjertet slo på (takk og pris!), men så fant hun jammen restene av en til... Det er en litt vedmodig tanke at jeg etter all sannsynlighet har bært på to små liv. Og jeg tenker på om de var eneggede, slik at de ville sett helt like ut, og "kjent det på seg" når det var noe med den andre.

Samtidig så visste jeg jo ikke at det var to før den ene allerede var borte, og jeg er sjeleglad for at den jeg trodde jeg hadde fortsatt lever =) Og hvis det er lov å si sånt, så tror jeg egentlig det er til det beste for alle at det bare blir en om gangen for oss nå i førstningen.

Så godt å høre. Jeg har tenkt på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Kjære vene, du må for all del ikke bruke fritida di på å tenke på meg! =)

Det var litt blanda følelser i dag. Hun så en tjukk rakker som hjertet slo på (takk og pris!), men så fant hun jammen restene av en til... Det er en litt vedmodig tanke at jeg etter all sannsynlighet har bært på to små liv. Og jeg tenker på om de var eneggede, slik at de ville sett helt like ut, og "kjent det på seg" når det var noe med den andre.

Samtidig så visste jeg jo ikke at det var to før den ene allerede var borte, og jeg er sjeleglad for at den jeg trodde jeg hadde fortsatt lever =) Og hvis det er lov å si sånt, så tror jeg egentlig det er til det beste for alle at det bare blir en om gangen for oss nå i førstningen.

Det var godt å høre! At hjertet banket, og at alt stod bra til med den ene du visste om! Forstår at det må være litt rart å tenke på de var to - men som du sier, så ante du jo ikke noe om den andre før....

Lykke til videre da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, du må for all del ikke bruke fritida di på å tenke på meg! =)

Det var litt blanda følelser i dag. Hun så en tjukk rakker som hjertet slo på (takk og pris!), men så fant hun jammen restene av en til... Det er en litt vedmodig tanke at jeg etter all sannsynlighet har bært på to små liv. Og jeg tenker på om de var eneggede, slik at de ville sett helt like ut, og "kjent det på seg" når det var noe med den andre.

Samtidig så visste jeg jo ikke at det var to før den ene allerede var borte, og jeg er sjeleglad for at den jeg trodde jeg hadde fortsatt lever =) Og hvis det er lov å si sånt, så tror jeg egentlig det er til det beste for alle at det bare blir en om gangen for oss nå i førstningen.

Søstra mi mistet også da hun var noen få uker på vei. Det viste seg at det var en til i magen hennes. Han er i dag 6 år og i storform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...