Gå til innhold

Jeg sier ikke i fra om sniking!


gnochi

Anbefalte innlegg

Jeg blir litt sint på meg selv, jeg har oppdaga at jeg ikke sier i fra hvis noen sniker seg forbi meg i køen på butikken eller noe...

Som f.eks her om dagen sto jeg på postkontoret, og der er det ikke noe kølapp-system, og jeg sto der og venta, så kommer det ei gammel dame, svirrer fra den ene kassen til den andre, akkurat som hun var skikkelig utålmodig, og vips - så var den ene kunden ekspedert -og hun var nestemann. Så frekt! Som regel tenker jeg at gamle folk kanskje ikke er helt "våken" og ikke vet at de sniker, men i dette tilfellet tror jeg hun bare var frekk...

Og i dag sto jeg i kø i en forretning, og det var 2 kasser. Det var 1 foran meg i min kasse, og det var 2 som sto i den andre kassen. Idet det ble min tur, hadde kassamannen i den andre kassen ekspedert ferdig, og gikk for å hjelpe en kunde i butkken, så det sto en kunde der rett etter at han gikk. Så sier kassadama "mi": "Jeg vet ikke hvem som var først, jeg?" Så snur hun seg mot den andre kunden, og kunden sier "Nei, det har ikke noe å si for meg da, jeg har det ikke travelt...".

Jeg kunne sagt "Jeg var først!" Men så tenker jeg det er frekt, og sier heller ingenting. Eller den andre kunden kunne vært litt mer våken og sett at jeg sto der lenge før hun ankom kassen, og sagt at jeg var først....

Det irriterer meg at jeg ikke sier noe, verken om noen sniker, eller når noen spør hvem som ble først. Hvis jeg sier ifra når noen sniker, så føler jeg meg bitchy. Hvis jeg sier "Jeg var først!" når noen spør, så føler jeg meg ego/frekk.

Hva sier dere i sånne situasjoner? Lar dere situasjonen bare gå, eller sier dere ifra? I så fall, hva sier dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt, jeg hadde nok ikke sagt noe. Kommer vel an på humøret, stress osv, da hadde jeg kanskje sagt noe, men følt meg frekk ja. Ja det er jo feil å føle det, man har rett på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier aldri noenting og irriterer meg aldri over sniking i butikk. Stort sett har jeg god tid når jeg er i butikken, og livet er altfor kort til å henge seg opp i sånt.

Ikke skjer det ofte heller, derimot skjer det rett som det er at jeg blir tilbudt å gå foran hvis jeg bare står der med Dagbladet i hånda.

Men jeg husker et tilfelle av sniking som jeg aldri glemmer.

Det var på en turistbåt (på fjellet) med svært begrenset plass, og folk hadde stått lenge i kø for å komme med.

Da porten ble åpnet for ombordstigning, ble det klart at det ikke var plass til alle. Men så kommer ei kolossalt "stor" (som det heter på fint, i mine tanker ble hun hetende fleskedundra) dame og bare går forbi køen og åler seg inn på båten.

Det rare er at ingen sa noe. Ikke jeg heller. Jeg ble bare stående og kope. Og vi kom ikke med.

Jeg hadde så lyst til å rope "stopp dundra, hun sniker", men er jo glad jeg ikke gjorde det, for folk flest ville utvilsomt ha blitt mye sintere på min ordbruk enn på hun som snek.

Så kan man spørre: Hadde hun en spesialavtale av noe slag. Det tviler jeg på, for det var ikke mulig å forhåndsbestille, men det kan jo ikke helt utelukkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så hurpete at jeg sier fra. Men så er folk eksperter til å snike foran meg også da. Tror de at jeg bare sitter der for moro skyld eller? Jeg kan ikke akkurat sitte oppi beina på de foran heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Jeg sier aldri noenting og irriterer meg aldri over sniking i butikk. Stort sett har jeg god tid når jeg er i butikken, og livet er altfor kort til å henge seg opp i sånt.

Ikke skjer det ofte heller, derimot skjer det rett som det er at jeg blir tilbudt å gå foran hvis jeg bare står der med Dagbladet i hånda.

Men jeg husker et tilfelle av sniking som jeg aldri glemmer.

Det var på en turistbåt (på fjellet) med svært begrenset plass, og folk hadde stått lenge i kø for å komme med.

Da porten ble åpnet for ombordstigning, ble det klart at det ikke var plass til alle. Men så kommer ei kolossalt "stor" (som det heter på fint, i mine tanker ble hun hetende fleskedundra) dame og bare går forbi køen og åler seg inn på båten.

Det rare er at ingen sa noe. Ikke jeg heller. Jeg ble bare stående og kope. Og vi kom ikke med.

Jeg hadde så lyst til å rope "stopp dundra, hun sniker", men er jo glad jeg ikke gjorde det, for folk flest ville utvilsomt ha blitt mye sintere på min ordbruk enn på hun som snek.

Så kan man spørre: Hadde hun en spesialavtale av noe slag. Det tviler jeg på, for det var ikke mulig å forhåndsbestille, men det kan jo ikke helt utelukkes.

Kanskje det var kokka på båten?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var kokka på båten?

Hilsen

Hihi, bra forslag. Men det var bare litt kiosksalg der. Og jeg så at hun løste billett, jeg stirret nemlig hardt på henne en lang stund med mord i blikket. Men akk, hun snudde seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mandolina

Hihi, bra forslag. Men det var bare litt kiosksalg der. Og jeg så at hun løste billett, jeg stirret nemlig hardt på henne en lang stund med mord i blikket. Men akk, hun snudde seg ikke.

Erfaren køsniker altså.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skriker ut eller lar det passere kommer helt an på hvor frekt snikeren oppfører seg. Brautere provoserer meg så til de grader at jeg ikke kan holde munn. Da tenker jeg på slike som durer på og bare driter i at andre står før dem i køen.

Bølling i flykøen har fått meg til å se rødt noen ganger. Først ropes det opp at reisende med små barn skal stille først i køen, og etter en del slalåmkjøring med unge på slep kommer man seg da fram til gaten. Det er gjerne idet man er i ferd med å gå inn i flyet med fast grep om en liten hånd at horden med store, voksne mannfolk albuer seg fram sånn at mor får en dult i ryggen og ramler forlengs ned et kantsete og småen samtidig får en bag i hodet så han ser stjerner og planeter. Hva ER det med folk???

Søte og høflige snikere bryr jeg meg ikke om. Møtte en sånn en i dag. Eldre mann som hviskende spør om han kan få gå før meg siden han bare skal ha Dagbladet. Jeg skulle ha Dagbladet, rømme og en flaske matolje, så han sparte noe enormt med tid, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser sjelden noen som sniker i butikk-kø. Noen spør om å få komme foran, noen sier at andre kan gå først, alt etter hvor fulle korger de har, eller om noen har lunsjpause, dårlig tid o.s.v. Så jeg sier nok ikke fra!

Jeg er litt irritert om pensjonister/hjemmeværende passer på å komme til kassen med stappfulle korger i lunsjpausen vår.. Men noen er snille og slipper arbeidsfolk forbi. Noen kjøper mat på butikken nesten hver lunsj, mens jeg heldigvis har niste med meg så godt som alltid. Trenger å slappe av i lunsjen!

Har jeg god tid og handler mye, lar jeg gjerne de som kommer med en cola og en bolle gå foran meg i køen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har god tid lar jeg det meste passere, men har jeg dårlig tid står jeg på krava. Det er ikke ofte jeg opplever at folk sniker. Det som irriterer meg av og til når vi handler er lange køer og kun en betjent kasse. Jeg har også opplevd at den eneste som arbeider får kjeft av utålmodige kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skriker ut eller lar det passere kommer helt an på hvor frekt snikeren oppfører seg. Brautere provoserer meg så til de grader at jeg ikke kan holde munn. Da tenker jeg på slike som durer på og bare driter i at andre står før dem i køen.

Bølling i flykøen har fått meg til å se rødt noen ganger. Først ropes det opp at reisende med små barn skal stille først i køen, og etter en del slalåmkjøring med unge på slep kommer man seg da fram til gaten. Det er gjerne idet man er i ferd med å gå inn i flyet med fast grep om en liten hånd at horden med store, voksne mannfolk albuer seg fram sånn at mor får en dult i ryggen og ramler forlengs ned et kantsete og småen samtidig får en bag i hodet så han ser stjerner og planeter. Hva ER det med folk???

Søte og høflige snikere bryr jeg meg ikke om. Møtte en sånn en i dag. Eldre mann som hviskende spør om han kan få gå før meg siden han bare skal ha Dagbladet. Jeg skulle ha Dagbladet, rømme og en flaske matolje, så han sparte noe enormt med tid, hehe.

Det med innsjekking på fly blir jeg også stadig forundret over. Ikke lett å komme seg fram til skranken selv om de roper opp at reisende med små barn skal gå først. Idet de roper opp reisende med små barn, spretter nemlig alle som IKKE har små barn opp, stimler sammen foran skranken og danner en ugjennomtrengelig mur..

Hvorfor gjør folk dette? Det _er_ plass til alle som har kjøpt billett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er normalt fredsommelig og relativt stille av meg, men kø-sniking er noe av det som kan få meg skikkelig hissig :-) Spesielt hvis jeg er trøtt, varm eller småsur fra før.

Hvis barna mine står "alene" i kø og voksne prøver å gå forbi dem, da.....

Må legge til at jeg gjerne slipper folk forbi meg i køen når jeg står med full handlevogn og de bare har en liten kurv med varer, da. Sånn for å rette opp inntrykket.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med innsjekking på fly blir jeg også stadig forundret over. Ikke lett å komme seg fram til skranken selv om de roper opp at reisende med små barn skal gå først. Idet de roper opp reisende med små barn, spretter nemlig alle som IKKE har små barn opp, stimler sammen foran skranken og danner en ugjennomtrengelig mur..

Hvorfor gjør folk dette? Det _er_ plass til alle som har kjøpt billett!

Hehe, en god beskrivelse av dette merkelige fenomenet.

Ja, hva er det egentlig som skjer? Noen er selvsagt redde for å ikke få sitte ved siden av darlingen eller tante Olga, men alle de andre? Som du sier _er_ det jo plasser nok til alle med billett. Kanskje flere enn vi aner har flyskrekk og ingenting annet enn å få sitte akkurat DET setet demper angsten? Det kan jo i så fall forklare bøffeloppførselen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

petter smart

Jeg elsker folk som sniker foran meg i køen, for da har jeg god grunn til å skjelle dem ut. Elsker å skjelle ut snikere.

Men av en eller annen grunn skjer det nesten aldri. Kanskje ser jeg så sur/streng ut eller hva det er for noe, og ingen tør.

Hadde jeg hatt med barn +vogn ++++ og en gammel gubbe med stresskoffert hadde gitt meg en dult i ryggen hadde han fått en knyttneve på haka. Så det er lov å håpe at det skjer noe når jeg får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med innsjekking på fly blir jeg også stadig forundret over. Ikke lett å komme seg fram til skranken selv om de roper opp at reisende med små barn skal gå først. Idet de roper opp reisende med små barn, spretter nemlig alle som IKKE har små barn opp, stimler sammen foran skranken og danner en ugjennomtrengelig mur..

Hvorfor gjør folk dette? Det _er_ plass til alle som har kjøpt billett!

''Hvorfor gjør folk dette? Det _er_ plass til alle som har kjøpt billett!''

Tror det har noe med det å gjøre at mange har masse håndbagasje, og så vil de kapre all plass i luka over setet, slik at de som kommer senere må sitte med alt foran føttene sine. :-(

*erfaring* :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier aldri noenting og irriterer meg aldri over sniking i butikk. Stort sett har jeg god tid når jeg er i butikken, og livet er altfor kort til å henge seg opp i sånt.

Ikke skjer det ofte heller, derimot skjer det rett som det er at jeg blir tilbudt å gå foran hvis jeg bare står der med Dagbladet i hånda.

Men jeg husker et tilfelle av sniking som jeg aldri glemmer.

Det var på en turistbåt (på fjellet) med svært begrenset plass, og folk hadde stått lenge i kø for å komme med.

Da porten ble åpnet for ombordstigning, ble det klart at det ikke var plass til alle. Men så kommer ei kolossalt "stor" (som det heter på fint, i mine tanker ble hun hetende fleskedundra) dame og bare går forbi køen og åler seg inn på båten.

Det rare er at ingen sa noe. Ikke jeg heller. Jeg ble bare stående og kope. Og vi kom ikke med.

Jeg hadde så lyst til å rope "stopp dundra, hun sniker", men er jo glad jeg ikke gjorde det, for folk flest ville utvilsomt ha blitt mye sintere på min ordbruk enn på hun som snek.

Så kan man spørre: Hadde hun en spesialavtale av noe slag. Det tviler jeg på, for det var ikke mulig å forhåndsbestille, men det kan jo ikke helt utelukkes.

Hun hadde sikkert vondt i beina å ville komme seg på å få satt seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis jeg sier "Jeg var først!" når noen spør, så føler jeg meg ego/frekk.''

men det er du ikke. det er jo sant! du var først.

jeg sier ofte i fra om sniking:-) jeg sier unnskyld, jeg var før deg eller det er min tur. og hvis noen var før meg sier jeg det.

syns forøvrig det var dårlig kundeservice fra kassereren å gå fra kassen når det stod flere kunder og ventet.

*veldig opptatt av rettferdighet i kø*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker folk som sniker foran meg i køen, for da har jeg god grunn til å skjelle dem ut. Elsker å skjelle ut snikere.

Men av en eller annen grunn skjer det nesten aldri. Kanskje ser jeg så sur/streng ut eller hva det er for noe, og ingen tør.

Hadde jeg hatt med barn +vogn ++++ og en gammel gubbe med stresskoffert hadde gitt meg en dult i ryggen hadde han fått en knyttneve på haka. Så det er lov å håpe at det skjer noe når jeg får barn.

Kanskje de andre kundene rett og slett er for veloppdragne til å snike?

Forresten, godt du kan ha nyttige av de barna du måtte få. Selv har jeg alltid tenkt at de ville egne seg til gressklipping/snømåking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde sikkert vondt i beina å ville komme seg på å få satt seg ;)

Hvis hun hadde vondt i beina, var denne turen neppe særlig egnet. Båtturen var utgangspunkt for fottur i Jotunheimen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun hadde vondt i beina, var denne turen neppe særlig egnet. Båtturen var utgangspunkt for fottur i Jotunheimen!

ok, da bomma jeg stort ;) Men blir samtidig imponert over at hun skulle på noe sånt da!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...