Gå til innhold

Jeg sier ikke i fra om sniking!


gnochi

Anbefalte innlegg

Som regel er jeg ganske rund på slike ting - tenker at livet er for kort til å _virkelig_ hisse seg opp over det. Har jeg mye i kurven og han bak meg har et par melk, lar jeg han gjerne gå foran osv.

Men et par ganger har medkunder fått det til å renne over. Begge gangene på samme butikk - foran samme ekspeditør(!) En søt, litt eldre kvinne som alltid er hyggelig og hjelpsom. Jeg har aldri skjelt ut noen, men disse gangene klarte ikke holde meg.

Jeg gikk mot kassa (kanskje 10 ting i kurven), var kanskje 1 meter fra sistemann i køen da det kom en dame fra "nowhere" og seilte inn foran meg i køen - med den mest selvfølgelige mine. Hun kunne ikke unngått å se meg, hun måtte nærmest svinge klar av meg for å rekke å snike seg foran. Jeg bare så på henne - litt sånn hoderistende "er det mulig?".

Men så vinket hun og ropte på mannen; "men kom igjen da, Per!" Og så kommer "Per" svinsende med DEN enorme tralla med mat!! Da ble jeg litt irritert og sa - unnskyld, men jeg tror egentlig jeg var foran?

"Eh, NEI? Det var du ikke!" (sier han i en overlegen og irritert tone) Hvorpå vi begynner å sende noen spydige utsagn til hverandre om dette i køen... Veldig morsomt og ikke pinlig i det hele tatt..

Iallefall, det ender med at han sier spydig; "riktig god bedring til deg!", og jeg "i lige måde" tilbake... (hehe)

Egentlig var det litt deilig å si fra, for faen da, for noen frekke og ekle folk det fins rundtomkring!!

Må vel legge til at dette skjedde i Bærum og at vedkommende var et stk fisefint og snerpete par med overlegen mine. Kanskje derfor jeg tente litt ekstra, i tillegg til lavt blodsukker og en drittdag på jobb...

Ikke så lenge etter var det en dame i samme butikk som ble rasende og provosert over at det tok for lang tid i køen (det var litt ventetid, men ikke ekspeditrisens skyld)... Hun begynte høylydt (slik at folk i andre kasser snudde seg for å se) å skjelle ut butikken, hvor elendig den var, og hvor jævlig dårlig service det var der og den jævla drittbutikken kunne de få gratis for henne, hun pleide aldri å handle der men i dag måtte hun osv. osv. (Skulle bare ha en pakke med gulrøtter)

Og så sa hun at man skulle sendt en skriftlig klage til ledelsen. Da sa jeg irritert - ja men så GJØR DET DA, ikke stå her og forsur tilværelsen for oss andre i køen!!? (hehe, det bare datt ut av meg) Hun trodde ikke sine egne ører, og ble mektig provosert over meg! Så da ble jeg også et hatobjekt.. Det ble masse styr, kjefting og frem og tilbake.. Hun banket på kontordøren like ved kassen og ropte og bar seg over den elendige servicen. En gang hadde hun til og med fått dårlig frukt i posen!

Da det var min tur (hun stod bak meg), ble det tomt for poser i kassen, og kassadamen lurte på om jeg kunne ta en pose i kassen bak meg. Jeg tok et lite lass til henne - hun var takknemlig for det.. Men da fikk megga vann på mølla, og nærmest ropte ut "ja, nå må hun gjøre jobben til de ansatte også!"

Da hun gikk finleste hun kvitteringen om de hadde tatt riktig pris på gulrøttene, og så krøllet hun den rasende sammen og kastet den på gulvet samtidig som hun freste; JÆVLA DRITTBUTIKK!!! (haha!)

Stakkars, slike folk har det sikkert ikke godt med seg selv. Jeg har ikke for vane å hisse på meg noen i kø, og vanligvis er jo folk både veloppdragne og høflige. Og jeg er vel også ganske så tålmodig som person. Men disse to tilfellene fikk det til å renne over for meg. Sikkert pms eller noe.

Men en fornøyelig historie og opplevelse ble det, selv om det var litt guffent der og da.. Men det var deilig å si fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ok, da bomma jeg stort ;) Men blir samtidig imponert over at hun skulle på noe sånt da!?!

Det kan du si. Men det finnes mange overvektige som er spreke. Og den letteste turen tilbake var kun på ca. 3 timer og med lite stigning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...