Gå til innhold

Å forberede seg på den nye kvinnen


Gjest bare føler for litt anonymitet jeg

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at du har det vondt, men jeg tror det beste du kan gjøre er å la ting gå sin gang og fokusere på å bli kvitt følelsene du fortsatt har for eksen. Tenk på hva han har gjort mot deg, på hva for en mann den nye egentlig får, og prøv å legge planer for hvor fantastisk livet ditt skal bli når ting bare får gått seg litt til. Når det føles ekstra sårt kan litt skadefryd gjøre susen. Tenk på hvor festlig det er for henne å bo i "en annen kvinnes hus" og på alle skjeve blikk hun sikkert vil få som ekteskapskilleren. Sånn blir det gjerne på små steder. Skadefryd er ikke så dumt i en overgangsfase så lenge man holder det for seg selv og unngår å ytre så mye som et ord om det til andre;-)

Jeg er sikker på at det går bedre med deg om en stund når du har fått alt litt på avstand. Du får sikkert et mye bedre liv, og til slutt sitter du der og lurer på hvorfor i all verden du satt og gråt på grunn av den mannen.

Tving deg selv til å ha en hyggelig tone med eksen og den nye for barnets skyld. Det er hardt nok for et barn å oppleve at mor byttes ut med en ny dame. Hvis det i tillegg er full krig mellom de voksne må det være helt forferdelig å tvinges til å bo midt oppe i det.

Jeg tror ikke den nye er så skyldig at det gjør noe. Jeg tror ikke vår stakkars anonyme er så uskyldig lidende som det virker.

det er som vanlig en del her som gjemmes bort i hatets skygger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tonie som håper flygelederne peller seg på jobb litt fort

Jeg tror ikke den nye er så skyldig at det gjør noe. Jeg tror ikke vår stakkars anonyme er så uskyldig lidende som det virker.

det er som vanlig en del her som gjemmes bort i hatets skygger.

Helt sikkert, men hun har det vondt og trenger en dytt for å komme seg på bena. Så får vi heller ta det andre i neste kapittel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke så lett å unngå sånne situasjoner. Og fortsatt kan jeg ta meg i å savne ham når jeg har truffet gamle felles kjente og gjerne skulle ha noen å utveksle kommentarer med. (" Tenk at DE har blitt sammen, og du skulle ha sett hvor slank han er blitt...")

For ikke å snakke om alt jeg lurer på når det gjelder min tidligere svigerfamilie, hvem som er i live og ikke, og en masse andre ting. Jeg vet at kjæresten min ikke ville ha noe i mot at vi holdt på sånn, han synes eksen min er en kjempekar og omvendt (de kjente hverandre før vi ble sammen), men jeg er nokså usikker på nydama.

Jeg har heldigvis fin kontakt med svigerfamilien og eksen holder meg også oppdater om det er noe av betydning som skjer der.

Mailer og sms'er en del med en av hans voksne nieser, hun sier bare at "Du er både venninne og slekt du!" :o) Det er så koselig at! Som han ene søster sa:"Husk at selv om du skilles fra XXX så skilles du ikke fra oss!" Jeg og nykjæresten min har da også vært på besøk hos hans ene søster og hennes mann. *Hehe* Vi har nok et snodig forhold vi ekser og nye hos oss tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det flere skriver nedenfor her, og jeg skjønner at dette er kjempetøft for deg og også for ditt barn.

Finns det noen måte du kan snakke med ham (på en saklig måte) om at dette kan bli vanskelig for barnet deres? Kan du be ham om en samtale rundt dette? Og kan du klare å forholde deg rolig og nøkterne? I tilfelle ville jeg forsøkt det.

Kanskje du kan snakke med ham om han kan vurdere muligheten av å kjøpe seg en annen bolig, og også at det er viktig at barnet får tid på seg til denne overgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...