Gå til innhold

Antrekk til mann i bryllup?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Vi skal i bryllupet (til kaffen) til noen i min slekt til helgen. Kjæresten min har aldri møtt noen såpass langt ute i slekta mi og bruden er et søskenbarn av meg som jeg ikke har særlig kontakt med, men hadde tett kontakt med brødrene hennes i oppvekste (hun er en del yngre enn meg).

Hva kan en mann ha på seg? Min kjære har nemlig bare en dress og den vil jeg helst ikke se ham i, for å si det sånn... Kan han gå i svarte pensko, svart bukse (penbukse) og mørkerød penskjorte? Evt. hvit skjorte? Må han ha slips? Stiller meg tvilende til om jeg får på ham slips, er jaggu ikke sikker på om han har et som er brukanes heller. Selv stiller jeg i min mørkerøde selskapskjole som er virkelig fin, om jeg kan si det selv. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    16

  • morsan

    4

  • mariaflyfly

    4

  • jubalong70

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest bik bok

I byllup må han ha på seg en dressjakke og slips. Svarte sko og svarte sokker hører også til.

Det finnes helt ok dresser på Dressmann til en grei penge. Farget skjorte hører ikke hjemme i ett bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tviler på om du får på ham slips, hehe. Er det en trassig 12-åring du snakker om? Eller en 4-åring som ikke kan kle på seg selv?

Men jeg skjønner ikke at han lurer en gang. Klart han må ha dress og slips i bryllup. Og hvor perifer relasjon han har til brudeparet har selvsagt ingen betydning for antrekket. Er man gjest, så er man gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffen? Da er man langt nede på lista og det kvalifiserer ikke til full dress. Min mening, hva som er kotyme vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Som Babette sier, det har ngenting å si hvor langt ut i slekta man er for brudeparet.

Hva står det på invitasjonen om antrekk, da?

Få med mannen ut på handletur, sier jeg bare. En mann i hans alder har nemlig dress, hvit skjorte og slips i skapet som tar seg bra ut. Sånn er det bare. Man kommer da fra et møblert hjem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dress, slips og lys skjorte. En ypperlig anledning til å gå på handletur.

....så blir han sikkert så fin at han ikke vil ta den av igjen etterpå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dress, slips og lys skjorte. En ypperlig anledning til å gå på handletur.

....så blir han sikkert så fin at han ikke vil ta den av igjen etterpå ;-)

''....så blir han sikkert så fin at han ikke vil ta den av igjen etterpå ;-)''

*Sukk* Han _hater_ dress.... Han har en dressjakke som muligens passer til den omtalte buksa, kan det gå som dress om jeg får trødd på ham et slips på hvitskjorta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffen? Da er man langt nede på lista og det kvalifiserer ikke til full dress. Min mening, hva som er kotyme vet jeg ikke.

Det er omtrent sånn jeg tenker også... Men min søsters kjæreste (som er like perifer til resten av selskapet som min kjære) kommer garantert i dress så han må vel, min også.

Som jeg sa til Lisabeth så har han en dressjakke som kan passe til buksa (de hører ikke sammen), går det som dress om jeg finner et brukbart slips i skapet og får trødd på ham det utenpå hvitskjorta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Babette sier, det har ngenting å si hvor langt ut i slekta man er for brudeparet.

Hva står det på invitasjonen om antrekk, da?

Få med mannen ut på handletur, sier jeg bare. En mann i hans alder har nemlig dress, hvit skjorte og slips i skapet som tar seg bra ut. Sånn er det bare. Man kommer da fra et møblert hjem. ;)

Står ikke noe om antrekk på invitasjonen.

Om han kommer fra et møblert hjem? *Hehe* Joda, hans mor ville nok vridd seg i kramper om hun hørte han ikke stilte i dress i et bryllup. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

''....så blir han sikkert så fin at han ikke vil ta den av igjen etterpå ;-)''

*Sukk* Han _hater_ dress.... Han har en dressjakke som muligens passer til den omtalte buksa, kan det gå som dress om jeg får trødd på ham et slips på hvitskjorta?

Spørsmålet er vel heller om du vil komme trekkende på en lassis i bryllupet til fetter'n din...?

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Står ikke noe om antrekk på invitasjonen.

Om han kommer fra et møblert hjem? *Hehe* Joda, hans mor ville nok vridd seg i kramper om hun hørte han ikke stilte i dress i et bryllup. :o)

Så dra han med deg på handletur. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må i det minste se ut som om han går i dress... Hvis skjorta og slipset er fint, så kan han jo relativt raskt ta av seg jakka siden det er så varmt...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er vel heller om du vil komme trekkende på en lassis i bryllupet til fetter'n din...?

:P

Det er kusina mi som skal gifte seg. :o)

En lassis ser han ikke ut som uansett da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly

Det er kusina mi som skal gifte seg. :o)

En lassis ser han ikke ut som uansett da!

Du sa jo sjøl at dressen hans var tett opp mot ubrukelig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kusina mi som skal gifte seg. :o)

En lassis ser han ikke ut som uansett da!

Du, enten må'n kle seg som folk, eller så må'n sitte hjemme! Spiller ikke noen rolle om det er broren hans som gifter seg eller din kusine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, enten må'n kle seg som folk, eller så må'n sitte hjemme! Spiller ikke noen rolle om det er broren hans som gifter seg eller din kusine.

Jeg skal nok få ham til å gå i noe som ligner på en dress i alle fall, han er vel ikke den resten av selskapet kommer til å se mest på uansett. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa jo sjøl at dressen hans var tett opp mot ubrukelig! ;)

Dressen _er_ ubrukelig spør du meg! Han hevder selv den er bare 3-4 år gammel, noe jeg nekter plent å tro på.

Men jeg skal nok få satt sammen en slags "dress" av penbuksa, en splitter ny hvitskjorte som han har og en dressjakke som også er svart. Om jeg nå kan finnet et brukelig slips... Skal se i skapet etterpå. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte pensko, svart penbukse, _hvit_ skjorte og absolutt slips! Så er han klar til å gå.

Det finnes mange fine og rimelige slips å få kjøpt - kanskje ett som matcher kjolen din litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest john deere

En voksen mann _har_ en fin dress, hvit skjorte og slips.

Det er det fint mulig å kjøpe før helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte pensko, svart penbukse, _hvit_ skjorte og absolutt slips! Så er han klar til å gå.

Det finnes mange fine og rimelige slips å få kjøpt - kanskje ett som matcher kjolen din litt?

Har sjekket skapet og fant 4 slips, to av dem har jeg lyst til å kaste, ett var greit (mørkeblått med et lite emblem på) og ett var faktisk pent! Så da årnær det sæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...