Gå til innhold

Antrekk til mann i bryllup?


Lillemus

Anbefalte innlegg

En voksen mann _har_ en fin dress, hvit skjorte og slips.

Det er det fint mulig å kjøpe før helgen.

Han synes dressen er helt greit, jeg synes _ikke_ den er greit overhode. Men nå har jeg fått satt sammen en dress av det jeg fant i skapet. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    16

  • morsan

    4

  • mariaflyfly

    4

  • jubalong70

    3

Mest aktive i denne tråden

Har sjekket skapet og fant 4 slips, to av dem har jeg lyst til å kaste, ett var greit (mørkeblått med et lite emblem på) og ett var faktisk pent! Så da årnær det sæ!

Det er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg kjenner til noen voksne menn som ikke har smoking, men tror ikke jeg kjenner en eneste mann som ikke har en eneste brukbar dress! Er det mulig!? ;)

Synes faktisk en mann bør ha en pen dress - hva om han skal i begravelse eller et mer oppdresset bryllup (står ofte "mørk dress" i invitasjonen)? Få ham med på handletur, du!

Når det er sagt synes jeg ikke det er noen krise om han kommer i sorte bukser og pen skjorte, slips og jakke. Og for all del - nypussede sorte sko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til noen voksne menn som ikke har smoking, men tror ikke jeg kjenner en eneste mann som ikke har en eneste brukbar dress! Er det mulig!? ;)

Synes faktisk en mann bør ha en pen dress - hva om han skal i begravelse eller et mer oppdresset bryllup (står ofte "mørk dress" i invitasjonen)? Få ham med på handletur, du!

Når det er sagt synes jeg ikke det er noen krise om han kommer i sorte bukser og pen skjorte, slips og jakke. Og for all del - nypussede sorte sko!

Jeg prøvde til jul, å få ham med ut og kjøpe dress, men han klarte å vri seg unna. Får bare håpe det blir en eller annen høytidelig anledning i hans egen slekt snart så jeg virkelig kan pushe på for å få ham med meg og shoppe dress.

Akkurat nå er lommeboka litt slunken så dresskjøp er ikke aktuelt før dette bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med flere, dere må ut og kjøpe dress! Kan ikke vise ham fram til slekta med bukse og jakke som bare nesten passer til buksa (eller misforstod jeg hva planen var?). Går vel fint an å finne en billig dress på Dressmann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med flere, dere må ut og kjøpe dress! Kan ikke vise ham fram til slekta med bukse og jakke som bare nesten passer til buksa (eller misforstod jeg hva planen var?). Går vel fint an å finne en billig dress på Dressmann?

Så slunken som lommeboka er nå er det ikke rom for dresskjøp, men jeg tror han blir fin i det jeg har satt sammen jeg. :o) Satser på at det blir så varmt at alle mannfolka kaster jakken tidlig! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så slunken som lommeboka er nå er det ikke rom for dresskjøp, men jeg tror han blir fin i det jeg har satt sammen jeg. :o) Satser på at det blir så varmt at alle mannfolka kaster jakken tidlig! :o)

Ja, til kaffen er det sikkert en grei plan :o) God fornøyelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penbukse, pensko og en pen skjorte med slips er OK. Helst en jakke også.

Men om han ikke har en dress han kan bruke, så er det kanskje på tide å anskaffe en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penbukse, pensko og en pen skjorte med slips er OK. Helst en jakke også.

Men om han ikke har en dress han kan bruke, så er det kanskje på tide å anskaffe en?

''Men om han ikke har en dress han kan bruke, så er det kanskje på tide å anskaffe en?''

Si det til ham du... Selv mener han at han ikke har bruk for noe som ikke kan brukes i stallen eller på traktoren omtrent... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men om han ikke har en dress han kan bruke, så er det kanskje på tide å anskaffe en?''

Si det til ham du... Selv mener han at han ikke har bruk for noe som ikke kan brukes i stallen eller på traktoren omtrent... ;o)

Hva gjør han når han skal i begravelse da?

Jeg må si meg enig med mange andre her - det bør være en svart dress, hvit skjorte og brukandes slips i basisgarderoben til alle menn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør han når han skal i begravelse da?

Jeg må si meg enig med mange andre her - det bør være en svart dress, hvit skjorte og brukandes slips i basisgarderoben til alle menn :)

Det er vel årevis siden det har vært noen begravelser han har hatt anledning til å delta i antar jeg. Han har jobbet borte 3,5 mnd i slengen i en del år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fjøskaill

''Men om han ikke har en dress han kan bruke, så er det kanskje på tide å anskaffe en?''

Si det til ham du... Selv mener han at han ikke har bruk for noe som ikke kan brukes i stallen eller på traktoren omtrent... ;o)

...men da får han holde seg der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men da får han holde seg der...

Neida, han kan være så fin så. :o) Og jeg tror han blir riktig staselig når jeg bare får kledd på ham, men jeg tror nok jeg skal gå og pakke ut hvitskjorta for sikkerhets skyld så jeg er sikker på at den er ok, den er nemlig så ny at den fremdeles ligger i plasten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hvitt er ikke must

I byllup må han ha på seg en dressjakke og slips. Svarte sko og svarte sokker hører også til.

Det finnes helt ok dresser på Dressmann til en grei penge. Farget skjorte hører ikke hjemme i ett bryllup.

Der er jeg uenig! Fin skjorte er et must, men ikke nødvendigvis hvit. Er man over 40 så kanskje, men på menn i 25-35 årsalderen går det an med litt farger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra "Skikk og bruk": Ifølge tradisjonen skal skjorten alltid være hvit. Kulørte og mønstrete skjorter er hverdagsplagg, selv om det i noen grad er blitt vanlig til mørk dress i selskapslivet. En klassisk snipp er mest korrekt, eventuelt med cut-away, altså en meget bred snipp. Button-down-skjorter med knapper nederst på snippen bør man la henge i skapet når antrekket er mørk dress. Slipsknuten skal være solid og stramt knyttet. Ferdigknyttet slips er for barn og klovner. Slipsnål kan også benyttes. Det er også mulig å bruke flue (også kjent som sløyfe) i stedet for slips. I brystlommen kan det være et hvitt eller farget lommetørkle, men det er ikke noe krav, til tross for at det unektelig tar seg godt ut. Tommelfingeregelen når det gjelder sko er at de skal være svarte og lette, med eller uten snøring. Tradisjonelt skal man bruke svarte sko etter klokken seks. Skoene kan være glatte eller ha et diskret mønster. Sokkene skal stå til dressens farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men om han ikke har en dress han kan bruke, så er det kanskje på tide å anskaffe en?''

Si det til ham du... Selv mener han at han ikke har bruk for noe som ikke kan brukes i stallen eller på traktoren omtrent... ;o)

Gi meg tlf. nr. så skal jeg ta en alvorsprat med han *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra "Skikk og bruk": Ifølge tradisjonen skal skjorten alltid være hvit. Kulørte og mønstrete skjorter er hverdagsplagg, selv om det i noen grad er blitt vanlig til mørk dress i selskapslivet. En klassisk snipp er mest korrekt, eventuelt med cut-away, altså en meget bred snipp. Button-down-skjorter med knapper nederst på snippen bør man la henge i skapet når antrekket er mørk dress. Slipsknuten skal være solid og stramt knyttet. Ferdigknyttet slips er for barn og klovner. Slipsnål kan også benyttes. Det er også mulig å bruke flue (også kjent som sløyfe) i stedet for slips. I brystlommen kan det være et hvitt eller farget lommetørkle, men det er ikke noe krav, til tross for at det unektelig tar seg godt ut. Tommelfingeregelen når det gjelder sko er at de skal være svarte og lette, med eller uten snøring. Tradisjonelt skal man bruke svarte sko etter klokken seks. Skoene kan være glatte eller ha et diskret mønster. Sokkene skal stå til dressens farge.

Skjorta har skjult knepping fant jeg ut, er det helligbrøde eller går det? Det vil jo ikke synes så lenge han har slipets på? Og jeg tviler på at han blir så løssluppen at han kaster slipset, det er tross alt han som skal kjøre! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest detta

Så slunken som lommeboka er nå er det ikke rom for dresskjøp, men jeg tror han blir fin i det jeg har satt sammen jeg. :o) Satser på at det blir så varmt at alle mannfolka kaster jakken tidlig! :o)

Man kan finne en hlet ok dress til under 1000-lappen på KapAhl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Har lest lenger nede her at mannen din ikke skjønner at han trenger ny dress;)

Mannen min var også av den oppfatningen, så jeg bare tok han med på shopping en dag (kamuflerte det med at vi bare skulle ta en kjapp tur til byen). Jeg hadde sett meg ut en dress jeg ville han skulle prøve, så fikk jeg ungene til å si at han burde kjøpe seg ny dress. Den gamle var sååå fæl og rar at de ble flaue over han (de overdrev skikkelig bra!). Vi gikk "tilfeldigvis" innom den riktige butikken og fant ut at han kunne jo bare prøve en dress ;) Når han fikk den på, skrøt vi over hvor kjekk han så ut. Han gikk ut av butikken med nyinnkjøpt dress ;)

Jeg synes mannen din bør ha dress. Nekter han, så får det vel holde med sort penbukse, sorte pensko, hvit skjorte og slips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...