Gå til innhold

Været....Sør-Norge -->Nord-Norge nok en gang :)


tut og kjør

Anbefalte innlegg

tut og kjør

Altså....tanken har bare slått meg....Er det så jævla mye vær-mas i alle kanaler når det er folket nordpå det går utover????? Man kan ikke slå på en radio, et tv, åpne en avis eller logge seg inn på noe uten å få med seg hvor mye vann som kommer........

Jeg mener å ha hørt at det har vært mye vær nordpå før, men blir vi bombadert med hvor mye og i hvilken vinkel?!?!?!?

Eg berre spyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det er ekstremvær nordpå kommenteres det også. Det som kommenteres mest nå er jo ekstreme værforhold i visse dalføre, og det er mye grissgrendte strøk der også, så det er ikke snakk om et byfenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel sjelden 50-års-flommer i nordnorge,men når det kommer vil det nok bli kommentert.

media er dessuten sjeleglade for å ha "ordentlige" nyheter å melde midt i agurktida, vet du.

når det er sagt unner jeg nordlendingene en skikkelig sommer, vurderer å emigrere nordover selv.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert, dere der nord må lide av ett eller annet.

Dere må være døve og blinde hvis dere aldri ser at været nordpå blir kommentert.

I tillegg bor det tross alt flere folk sørpå enn nordpå, men jeg lurer på om dere har fått med dere det også. Derfor er det ikke unaturlig at det blir mye nyheter herfra.

Jeg vet ikke hvem som ler best av hvem når dere slår dere på brystet og sier at vinteren nordpå er verre enn sørpå. Der er vi nok enige, men det dere ikke forstår er at trafikkaoset her sørpå blir mye verre enn nordpå. Ta dere en tur til f.eks Oslo i rushtrafikken og prøv å se for dere at alle bilene må holde minst 10 til 20 meter lenger avstand på grunn av glatt føre og ikke minst hva som skjer hvis kun en bil setter seg fast. Men jeg skjønner jo at det ikke er så lett for dere nordpå å skjønne det, når dere ser en bil i timen.

Dere ler fordi veiene under snøkaos ikke blir brøytet, men har der noen gang hatt såpass fantasi at der ikke skjønner at brøytebilene ikke kommer frem og vet dere grunnen??...jo fordi på grunn av alle bilene, det er ikke lett når det er flere mil med biler i kø.

Men en ting er sikkert, dere har alltid gitt oss en god latter og det forlenger jo livet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert, dere der nord må lide av ett eller annet.

Dere må være døve og blinde hvis dere aldri ser at været nordpå blir kommentert.

I tillegg bor det tross alt flere folk sørpå enn nordpå, men jeg lurer på om dere har fått med dere det også. Derfor er det ikke unaturlig at det blir mye nyheter herfra.

Jeg vet ikke hvem som ler best av hvem når dere slår dere på brystet og sier at vinteren nordpå er verre enn sørpå. Der er vi nok enige, men det dere ikke forstår er at trafikkaoset her sørpå blir mye verre enn nordpå. Ta dere en tur til f.eks Oslo i rushtrafikken og prøv å se for dere at alle bilene må holde minst 10 til 20 meter lenger avstand på grunn av glatt føre og ikke minst hva som skjer hvis kun en bil setter seg fast. Men jeg skjønner jo at det ikke er så lett for dere nordpå å skjønne det, når dere ser en bil i timen.

Dere ler fordi veiene under snøkaos ikke blir brøytet, men har der noen gang hatt såpass fantasi at der ikke skjønner at brøytebilene ikke kommer frem og vet dere grunnen??...jo fordi på grunn av alle bilene, det er ikke lett når det er flere mil med biler i kø.

Men en ting er sikkert, dere har alltid gitt oss en god latter og det forlenger jo livet:-)

''En ting er sikkert, dere der nord må lide av ett eller annet.

Dere må være døve og blinde hvis dere aldri ser at været nordpå blir kommentert.''

He he, tanken har slått meg også! ;-) Dette er et "let, og du skal finne"-fenomen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tut og kjør

En ting er sikkert, dere der nord må lide av ett eller annet.

Dere må være døve og blinde hvis dere aldri ser at været nordpå blir kommentert.

I tillegg bor det tross alt flere folk sørpå enn nordpå, men jeg lurer på om dere har fått med dere det også. Derfor er det ikke unaturlig at det blir mye nyheter herfra.

Jeg vet ikke hvem som ler best av hvem når dere slår dere på brystet og sier at vinteren nordpå er verre enn sørpå. Der er vi nok enige, men det dere ikke forstår er at trafikkaoset her sørpå blir mye verre enn nordpå. Ta dere en tur til f.eks Oslo i rushtrafikken og prøv å se for dere at alle bilene må holde minst 10 til 20 meter lenger avstand på grunn av glatt føre og ikke minst hva som skjer hvis kun en bil setter seg fast. Men jeg skjønner jo at det ikke er så lett for dere nordpå å skjønne det, når dere ser en bil i timen.

Dere ler fordi veiene under snøkaos ikke blir brøytet, men har der noen gang hatt såpass fantasi at der ikke skjønner at brøytebilene ikke kommer frem og vet dere grunnen??...jo fordi på grunn av alle bilene, det er ikke lett når det er flere mil med biler i kø.

Men en ting er sikkert, dere har alltid gitt oss en god latter og det forlenger jo livet:-)

som beboer i den vakre kommunen med postnummer 3660 finner jeg det festlig at noen tror jeg er nordfra.

Men greia jeg reagerer på er mengden med værpropaganda. Hadde Tromsø blitt totalt nedsnødd iløpet av natta, hadde det fått en liten rubrikk på side 15, mens oss stakkars søringer hadde fylt sju aviser pluss tv-sendinger. Greitt nok det at vi er mer folk og mer biler og alt det der........men da får vi jo la bilen stå da :)

God sommer nord-, sør-, vest- og østlendinger!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som beboer i den vakre kommunen med postnummer 3660 finner jeg det festlig at noen tror jeg er nordfra.

Men greia jeg reagerer på er mengden med værpropaganda. Hadde Tromsø blitt totalt nedsnødd iløpet av natta, hadde det fått en liten rubrikk på side 15, mens oss stakkars søringer hadde fylt sju aviser pluss tv-sendinger. Greitt nok det at vi er mer folk og mer biler og alt det der........men da får vi jo la bilen stå da :)

God sommer nord-, sør-, vest- og østlendinger!!!!

''God sommer nord-, sør-, vest- og østlendinger!!!!''

*hvisker forsiktig* Her har du utelatt en landsdel! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tut og kjør

''God sommer nord-, sør-, vest- og østlendinger!!!!''

*hvisker forsiktig* Her har du utelatt en landsdel! ;-)

eh.....svalbardinger......nei det er sikkert nordlendinger...

midt-norge kanskje :D

Beklager alle som holder til der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''God sommer nord-, sør-, vest- og østlendinger!!!!''

*hvisker forsiktig* Her har du utelatt en landsdel! ;-)

Mener du oss på midten? Akkurat nå har vi så praktfullt sommervær at vi ser storsinnet på slikt og lar det stå ukommentert. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh.....svalbardinger......nei det er sikkert nordlendinger...

midt-norge kanskje :D

Beklager alle som holder til der :)

Nei, jeg mente selvsagt trønderne! :-)

Norge har 5 landsdeler: Østlandet, Sørlandet, Vestlandet, Trøndelag og Nord-Norge! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du oss på midten? Akkurat nå har vi så praktfullt sommervær at vi ser storsinnet på slikt og lar det stå ukommentert. :o)

*he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Mener du oss på midten? Akkurat nå har vi så praktfullt sommervær at vi ser storsinnet på slikt og lar det stå ukommentert. :o)

I dag har vi på østlandet fint vær også.

Men i følge værvarselet skal det ikke vare så lenge, så vi får nyte dagen så godt vi kan.

Godt jeg ikke skal ha ferie riktig ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tut og kjør

Nei, jeg mente selvsagt trønderne! :-)

Norge har 5 landsdeler: Østlandet, Sørlandet, Vestlandet, Trøndelag og Nord-Norge! :-D

eh.....javel :)

om du sier det så :)

*putter trønderne i sekken midt-norge* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er sikkert, dere der nord må lide av ett eller annet.

Dere må være døve og blinde hvis dere aldri ser at været nordpå blir kommentert.

I tillegg bor det tross alt flere folk sørpå enn nordpå, men jeg lurer på om dere har fått med dere det også. Derfor er det ikke unaturlig at det blir mye nyheter herfra.

Jeg vet ikke hvem som ler best av hvem når dere slår dere på brystet og sier at vinteren nordpå er verre enn sørpå. Der er vi nok enige, men det dere ikke forstår er at trafikkaoset her sørpå blir mye verre enn nordpå. Ta dere en tur til f.eks Oslo i rushtrafikken og prøv å se for dere at alle bilene må holde minst 10 til 20 meter lenger avstand på grunn av glatt føre og ikke minst hva som skjer hvis kun en bil setter seg fast. Men jeg skjønner jo at det ikke er så lett for dere nordpå å skjønne det, når dere ser en bil i timen.

Dere ler fordi veiene under snøkaos ikke blir brøytet, men har der noen gang hatt såpass fantasi at der ikke skjønner at brøytebilene ikke kommer frem og vet dere grunnen??...jo fordi på grunn av alle bilene, det er ikke lett når det er flere mil med biler i kø.

Men en ting er sikkert, dere har alltid gitt oss en god latter og det forlenger jo livet:-)

Jeg prøver å telle sakte til ti og unngå å hisse meg opp. Men du er sannelig ikke snau i dine synspunkter og din arrogante generalisering overfor "dere nordpå". Tror du alle i nord mener og snakker i kor?

Og "en bil i timen". Javel ja. Og særlig nå i turistsesongen. I tillegg til alle de tyske bobilene har vi jo alle værflyktningene sørfra - så det har kanskje økt til to i timen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å telle sakte til ti og unngå å hisse meg opp. Men du er sannelig ikke snau i dine synspunkter og din arrogante generalisering overfor "dere nordpå". Tror du alle i nord mener og snakker i kor?

Og "en bil i timen". Javel ja. Og særlig nå i turistsesongen. I tillegg til alle de tyske bobilene har vi jo alle værflyktningene sørfra - så det har kanskje økt til to i timen?

Selvsagt, når nordlendingene oppfører seg slik de gjør så må de jaggu meg tåle å få litt tilbake også. Nå var det riktignok ingen nordlending nå, men det visste ikke jeg på forhånd. Hvis du leser hvordan nordlendingene generaliserer så har jeg ikke dårlig samvittighet i det hele tatt.

Hvorfor telle til ti? Kan du ikke bare øse ut av deg da?....jeg tåler det:-)

Jeg antar at biltrafikken har økte med 50 % ja, til to i timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som beboer i den vakre kommunen med postnummer 3660 finner jeg det festlig at noen tror jeg er nordfra.

Men greia jeg reagerer på er mengden med værpropaganda. Hadde Tromsø blitt totalt nedsnødd iløpet av natta, hadde det fått en liten rubrikk på side 15, mens oss stakkars søringer hadde fylt sju aviser pluss tv-sendinger. Greitt nok det at vi er mer folk og mer biler og alt det der........men da får vi jo la bilen stå da :)

God sommer nord-, sør-, vest- og østlendinger!!!!

Jeg synes ikke at dette er så rart. Hvor er de store avisene, som f.eks VG, Dagblad og Aftenposten? Jo, det er jo her sørpå og da er det jo ikke noe rart at de vil skrive mest om det som skjer her.

Hva som skrives i avisene nordpå følger jeg ikke med på, kanskje ikke du heller, så da leser du stort sett om saker som skjer herover.

Jeg tror heller at avisene nordpå kan forsøke å få mer blest om det som skjer der enn å surve over at det skrives så lite om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''God sommer nord-, sør-, vest- og østlendinger!!!!''

*hvisker forsiktig* Her har du utelatt en landsdel! ;-)

Dem teller vi ikke med:-)...de inngår i den store potten som Midt -Norge eller en rest av noe slag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, når nordlendingene oppfører seg slik de gjør så må de jaggu meg tåle å få litt tilbake også. Nå var det riktignok ingen nordlending nå, men det visste ikke jeg på forhånd. Hvis du leser hvordan nordlendingene generaliserer så har jeg ikke dårlig samvittighet i det hele tatt.

Hvorfor telle til ti? Kan du ikke bare øse ut av deg da?....jeg tåler det:-)

Jeg antar at biltrafikken har økte med 50 % ja, til to i timen.

''Jeg antar at biltrafikken har økte med 50 % ja, til to i timen.''

Da skulle det vel vært 1,5 i timen! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem teller vi ikke med:-)...de inngår i den store potten som Midt -Norge eller en rest av noe slag:-)

...men midt-Norge var jo ikke nevnt i hilsenen, da, så uansett var ikke trødnere/midt-normenn inkludert! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg antar at biltrafikken har økte med 50 % ja, til to i timen.''

Da skulle det vel vært 1,5 i timen! ;-)

Du har rett.

Men en halv bil er ikke så enkelt. Dere i Trøndelag har vel lært å runde av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...