Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?


trinkris

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente som er 22 år og har samboer som jeg har vært sammen med litt over 4 år og vi har ett barn sammen, en jente som er 3 år. Jeg og samboeren min har hatt ett helt ok forhold gjennom årene men veldig mye motgang også. Men det som er problemet mitt er at han ikke vil ha sex med meg før jeg har gått ned noen kilo. Og jeg prøver og gå ned i vekt men jeg lykkes ikke. Men jeg tenker hvis han virkelig elsker meg så må han jo akseptere meg som jeg er.. Skjønner liksom ikke hvorfor det er sånn som det er.. I morgen skal jeg begynne med intens slanking. Jeg er ikke særlig stor sliter med hengemage det er den som er problemet. Og jeg har spurt han hvis jeg går ned 10 kilo om han vil ha sex med meg og da sier han ja. Men når jeg har kanskje klart og gått ned 10 kilo så kanskje han sier at jeg må gå ned enda mer for at han skal gidde. Det er gått snart ett år siden vi hadde det sist. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre med dette. Jeg trenger jo kjærlighet... Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du lagt på deg masse etter at dere ble sammen?

Hvis ikke, så snakker han piss.

Og om du har lagt på deg, så syns jeg det er en usannsynlig tåpelig måte å prøve å motivere deg til å gå ned i vekt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lagt på deg masse etter at dere ble sammen?

Hvis ikke, så snakker han piss.

Og om du har lagt på deg, så syns jeg det er en usannsynlig tåpelig måte å prøve å motivere deg til å gå ned i vekt på.

Ja det er jo det da.. men det som er er at jeg elsker han og vil liksom gjøre alt for han... Ja, jeg har lagt på meg endel etter at vi ble sammen... men jeg vet ikke om vi passer sammen lengere heller... han er jo endel mye eldre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle deg hva du skal gjøre jeg - du skal kaste han på hue og rævva ut!! INGEN som virkelig elsker noen stiller slike krav til sine kjære. Dette er noe av det verste jeg har hørt. Det er som du selv sier, han skulle elsket deg og ville ha sex meg deg uansett hvordan du så ut.

At man vil motivere sine kjære hvis de er sykelig overvektig er greit, men slik jeg forstår det på deg så er ikke du det. Han er ikke verdt deg!! Rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle deg hva du skal gjøre jeg - du skal kaste han på hue og rævva ut!! INGEN som virkelig elsker noen stiller slike krav til sine kjære. Dette er noe av det verste jeg har hørt. Det er som du selv sier, han skulle elsket deg og ville ha sex meg deg uansett hvordan du så ut.

At man vil motivere sine kjære hvis de er sykelig overvektig er greit, men slik jeg forstår det på deg så er ikke du det. Han er ikke verdt deg!! Rett og slett...

Ja, jeg har snakket med mange av mine venninner og de sier at jeg skal gjøre det... men jeg klarer det ikke og vi har jo ett barn i sammen... det er det som er problemet... men jeg vil jo selv gå ned i vekt.. men jeg er skikkelig utafor fortiden... jeg vil bare ikke ha ett slik forhold... det er ikke normalt og ha ett slikt forhold.. og jeg har sagt til han hvis han virkelig hadde elsket meg så hadde det ikke vært noe problem.. men han tenner vel ikke på meg da siden at jeg er litt overvektig... uff... frustrert.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har snakket med mange av mine venninner og de sier at jeg skal gjøre det... men jeg klarer det ikke og vi har jo ett barn i sammen... det er det som er problemet... men jeg vil jo selv gå ned i vekt.. men jeg er skikkelig utafor fortiden... jeg vil bare ikke ha ett slik forhold... det er ikke normalt og ha ett slikt forhold.. og jeg har sagt til han hvis han virkelig hadde elsket meg så hadde det ikke vært noe problem.. men han tenner vel ikke på meg da siden at jeg er litt overvektig... uff... frustrert.....

Du svarer jo egentlig på dette her selv da... du vil ikke ha det slik. Barn har det IKKE godt i forhold som ikke er bra, så man skal ikke holde sammen med faren for enhver pris! Du må tenke på hva du vil, og handle ut fra. Vær sterk og stå på egne bein. Kan han ikke akseptere deg slik du er, så er hans dager hos deg talte, mener jeg. Du nekter han jo ikke å være sammen med barnet sitt i samme slengen... Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som hadde vært kult hadde vært å bli sexy og slank for å så nekte han sex og finne en elsker.. Hehe, sorry for lite konstruktivt innspill....

Skjønner godt at det ikke er bare å gå fra han og syns det høres utrolig vondt ut å få slike krav stilt til seg samtidig som en nektes nærhet og sex. Kan det være noe mer som ligger bak enn at han ikke liker at du har lagt på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk også over hvilke signaler du/dere sender barnet deres - det dere forteller barnet er at man ikke er verdt å elske om man er litt overvektig!

Jeg synes det greit at man ikke lenger tenner på en partner som kanskje har lagt på seg 20 kilo, men det er overhode ikke greit å gi uttrykk for det på den måten mannen din gjør! Dersom han elsker deg så ville han støttet deg, hjulpet deg og vært der for deg i slankeperioden - ikke bare sagt at han ikke gidder ha sex med deg før du har gått ned så og så mange kilo. Det vitner om en ekstremt utseendefokusert og umoden fyr. Og jeg har store mistanker til at dette med overvekten egentlig bare er noe han dekker over manglende følelser med, at det i bunn og grunn er noe helt annet som ligger bak.

Du fortjener noe helt annet enn en sånn dust!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttikatta!!! Her har du båret og født barnet hans. Du har dermed fått en liten hengemage og gått opp noen kilo. Også nekter han å ha sex med deg!!!

Greit nok at han kanskje ikke synes du er like attraktiv - det er hans fulle rett. Likevel oppfører man seg ikke slik!!! Du sier han er endel eldre enn deg - han gir inntrykk av at han er mye yngre når han reagerer slik.

Du sier du ikke har det noe godt - det skjønner jeg kjempegodt. Sannsynligvis er du ikke fornøyd med vektøkningen selv, og det å få så kraftig negativ feedback gjør det bare enda verre. Og når du føler deg slik blir det enda vanskeligere å gå ned i vekt.

Det er lett for oss å si at du bør komme deg ut av dette forholdet. Han kan ikke være virkelig glad i deg når han ikke takler at du veier 10 kg mer.

Hva om du hadde mistet en arm, et bryst, et ben? Hadde han elsket deg da?

Hva om du mistet alt håret ditt?

Du sier du ikke får det du trenger i forholdet. Er du glad i ham? Er det bedre for deg og barnet om dere flytter? Hva vil fordelene være om du og barnet kommer ut av den negative atmosfæren dere bor i nå? Hva vil ulempene være?

Hva vil fordelene og ulempene være om 10 minutter, om 10 dager, om 10 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her synes jeg ikke hørtes særlig koselig ut, for å si det mildt.

Du har tross alt båret frem hans og ditt barn, dette gjør noe med kroppen, i alle fall de flestes kropp. At du har litt stor mage har nok sammenheng med graviditeten, vil jeg anta, hvis du ikke hadde det fra før da.

Jeg synes det er dårlig gjort at han oppfører seg slik mot deg da. Han er jo delskyld i at du har fått en kropp som viser at du har bært frem et barn.

Men er dette noe å samle på? Som du sier, vil han synes du blir sexy og fin nok å ha sex med når du har gått ned 10 kg? Det er ikke sikkert det.

Hvordan ser han ut? Er han overvektig? Han har sikkert ikke en perfekt kropp han heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo det da.. men det som er er at jeg elsker han og vil liksom gjøre alt for han... Ja, jeg har lagt på meg endel etter at vi ble sammen... men jeg vet ikke om vi passer sammen lengere heller... han er jo endel mye eldre enn meg.

Jeg syns han høres usunt kontrollerende ut. Og du sier det jo selv: Enn om han ikke er fornøyd når du har gått ned 10 kilo?

Er han en kontrollfreak som skal belønne "riktig" oppførsel (her:slanking etter HANS ønske) med sex, så kan det lett komme til å smitte over på andre områder. Han setter standarden, du strever for å etterkomme hans krav. Dette høres IKKE bra ut.

Ikke la ham bestemme på dene usunne måten! Si klart fra at din kropp er DIN, og du bestemmer over den. Hvis du selv ønsker å gå ned i vekt, så spill på dette (mao. lat som om det er fordi HAN ønsker det) og la han ta del i jobben! Dvs. ingen kveldskos for noen av dere i form av mat, snop etc. rimturer sammen. Han passer barnet titt og ofte så du kan trene...).

Jeg tror du burde vurdere å bryte ut. Og hvis du gjør det, så sørg for all del for at han vet at disse urimelige kravene hans er årsaken. Jeg hadde garantert - bare for å være jævlig - slengt med at han faktisk var såpass gammel at det ikke passet meg lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her synes jeg ikke hørtes særlig koselig ut, for å si det mildt.

Du har tross alt båret frem hans og ditt barn, dette gjør noe med kroppen, i alle fall de flestes kropp. At du har litt stor mage har nok sammenheng med graviditeten, vil jeg anta, hvis du ikke hadde det fra før da.

Jeg synes det er dårlig gjort at han oppfører seg slik mot deg da. Han er jo delskyld i at du har fått en kropp som viser at du har bært frem et barn.

Men er dette noe å samle på? Som du sier, vil han synes du blir sexy og fin nok å ha sex med når du har gått ned 10 kg? Det er ikke sikkert det.

Hvordan ser han ut? Er han overvektig? Han har sikkert ikke en perfekt kropp han heller.

Han er veldig smal... men han har mage ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hadde vært kult hadde vært å bli sexy og slank for å så nekte han sex og finne en elsker.. Hehe, sorry for lite konstruktivt innspill....

Skjønner godt at det ikke er bare å gå fra han og syns det høres utrolig vondt ut å få slike krav stilt til seg samtidig som en nektes nærhet og sex. Kan det være noe mer som ligger bak enn at han ikke liker at du har lagt på deg?

Nei det er det ikke... Jeg har lagt på meg endel.. men mest etter at jeg fikk barnet... Jeg vet ikke hva jeg vil gjøre.. vårt felles barn er jo veldig avhengig av faren sin så dette blir veldig vanskelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er veldig smal... men han har mage ja...

Så han synes at det er greit med hans mage og at du skal godta den, mens dine mage må du slanke bort?

Men er det slik du ønsker å ha det resten av livet ditt? Ønsker du en mann som nekter deg sex fordi du har litt for mye å ta i?

Nå skal man jo ta ansvar for sin egen helse og eventuelt slanke seg hvis det er nødvendig, men slik du har det blir for galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han synes at det er greit med hans mage og at du skal godta den, mens dine mage må du slanke bort?

Men er det slik du ønsker å ha det resten av livet ditt? Ønsker du en mann som nekter deg sex fordi du har litt for mye å ta i?

Nå skal man jo ta ansvar for sin egen helse og eventuelt slanke seg hvis det er nødvendig, men slik du har det blir for galt.

Ja, jeg er fullstendig klar over problemet... Jeg forteller min nærmeste at jeg ikke har det noe bra.. Og de støtter meg ikke i det hele tatt. De sier at jeg må tenke barnet og at det skal ha det bra. Det vil ikke bli noe bedre om vi går i fra hverandre det er det de mener.. så alt dette er vanskelig.. Det er så mye som skjer rundt meg. Jeg vil ikke ha ett sånt vil og heller ikke ett forhold som er slik. Men jeg vil kanskje gi det en sjanse jeg skal prøve og gå ned 10 kg også skal jeg se hva som skjer i forholdet. Jeg sendte han en sms tidligere i dag der hvor jeg skrev at jeg trodde ikke at jeg betydde noe for han lengere og at han var sammen med meg bare for og være sammen med meg og at jeg trodde ikke at det var noe mere følelser i forholdet fra hans side i forholdet og at jeg ville vite hva han egentlig følte. Men da fikk jeg tilbake at han elsket meg og det visste jeg godt sa han tilbake da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, det han har gjort er forkastelig, hadde han sagt noe av dette foran andre mennesker så hadde han garantert fått juling. For det andre så er det synd at han bruker din dårlige selvtillit til å holde deg nede slik at han har makten og kontrollen. Jeg garanterer deg, han kommer til å holde på sånn til den dagen dere går hver deres vei. Det er synd for du virker som en hyggelig jente som fortjener så mye bedre enn det du får, men pga din dårlige selvtillit (som han sørger for) så godtar du det. Det er sørgelig, du finner helt sikkert noen som liker deg som du er, eller som i det minste kan motivere deg når du trenger det. Jeg sier bestandig til dama at "skal du slanke deg så skal du gjøre det for deg selv fordi jeg liker deg sånn som du er!" Det samme gjelder den andre veien, skal jeg gjøre noe med meg selv fysisk så gjør jeg det for meg, ikke fordi noen andre syns jeg skal.

Det han fortjener er at du slanker deg 10 kg og forlater ham og si at du fortjener noe bedre. Blir du 10kg lettere så kan det hende du har selvtilliten til det også. Selv så mener jeg at du bør være stolt av deg selv.

HansO

(som elsker jenter i str XL)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er fullstendig klar over problemet... Jeg forteller min nærmeste at jeg ikke har det noe bra.. Og de støtter meg ikke i det hele tatt. De sier at jeg må tenke barnet og at det skal ha det bra. Det vil ikke bli noe bedre om vi går i fra hverandre det er det de mener.. så alt dette er vanskelig.. Det er så mye som skjer rundt meg. Jeg vil ikke ha ett sånt vil og heller ikke ett forhold som er slik. Men jeg vil kanskje gi det en sjanse jeg skal prøve og gå ned 10 kg også skal jeg se hva som skjer i forholdet. Jeg sendte han en sms tidligere i dag der hvor jeg skrev at jeg trodde ikke at jeg betydde noe for han lengere og at han var sammen med meg bare for og være sammen med meg og at jeg trodde ikke at det var noe mere følelser i forholdet fra hans side i forholdet og at jeg ville vite hva han egentlig følte. Men da fikk jeg tilbake at han elsket meg og det visste jeg godt sa han tilbake da.

Han gir deg uten tvil blandede signaler og det er forvirrende. Men hvis han elsker deg så høyt, så hvorfor vil han da ikke ha sex med deg? Kan det ligge noe annet bak og at han bruker vekten din som unnskyldning?

Jeg skjønner jo de som sier at du skal gi forholdet en sjangse, for det skal man jo, så lenge det er barn inn i bildet, men spørsmålet er hvor langt man skal strekke seg også.

Du får prøve å ta en skikkelig prat med han og si at dette orker du ikke mer. Du skal jo ha det godt i samholdet og ikke minst så trenger du sex du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gir deg uten tvil blandede signaler og det er forvirrende. Men hvis han elsker deg så høyt, så hvorfor vil han da ikke ha sex med deg? Kan det ligge noe annet bak og at han bruker vekten din som unnskyldning?

Jeg skjønner jo de som sier at du skal gi forholdet en sjangse, for det skal man jo, så lenge det er barn inn i bildet, men spørsmålet er hvor langt man skal strekke seg også.

Du får prøve å ta en skikkelig prat med han og si at dette orker du ikke mer. Du skal jo ha det godt i samholdet og ikke minst så trenger du sex du også.

Det beste av alt er om jeg går i fra han og starter mitt eget liv uten han. Men tanken på det gjør jeg forvirret. Jeg er en veldig følsom person som ikke tåler så veldig mye før det renner over for meg. Jeg sliter også psykisk går regelmessig til behandling. Men jeg skal prøve og gå ned 10 kg også ta det derifra... Jeg har prøvd og snakke med han og han sier jo at han elsker meg og vil at vi skal være sammen. Men jeg vet ærlig ikke hva jeg skal tro. Og som sagt er han jo endel mye eldre enn meg, men det synes ikke jeg har noe og si. Men kanskje vi ikke passer sammen pga det... er ikke helt sikker... og av og til spørr jeg om vi skal gifte oss og da sier han at han vil vente litt til at vi har fått mere orden på livene våres... er veldig forvirret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Du sier selv at du ikke er særlig stor, men har en hengemage.

Så vidt jeg vet, er det ikke lett å slanke vekk slike "fødselsmager". Kan kanskje bli bedre med fornuftig trening, men punktslanking er veldig vanskelig. Høres nesten ut som om plastisk operasjon er et bedre alternativ, uten at jeg på noen måte synes at det er noen god ide!!

Dessuten: For meg høres det ikke ut som om det egentlig er magen/vekten din som er problemet. Jeg synes det høres mer ut som om han bruker det som unnskyldning, mens det ligger noe annet under. Kanskje han er lei hele forholdet, og i alle fall ikke er interessert i å investere noe i det, men er for feig til å gidde å ta tak - enten ved å prøve å endre seg eller ved å faktisk gå fra deg.

Han oppfører seg som en så enorm drittsekk!! Men jeg har likevel til gode å høre om en mann som ikke vil ha sex - på årevis - pga en liten hengemage hos kjæresten (som til og med skyldes fødsel). Selv drittsekker pleier vel å blåse i sånt.

Jeg synes, som alle andre her, at du bør komme deg ut av dette forholdet. Datteren din har ikke godt av å vokse opp med en far som behandler moren hennes så dårlig. Og som han oppfører seg, så er det han som har ansvaret for at forholdet ryker - ikke du. Hengemager er ikke grunn for avvisning på den måten du opplever det - slett ikke.

Barnet ditt trenger en mamma med selvrepekten i behold. Den kan jeg ikke skjønne at du klarer å beholde i lengden, hvis du skal fortsette å leve sammen med en mann som tydeligvis ikke har noen respekt for deg og som straffer deg med sexnekt pga kroppen din.

Jeg skjønner at dette ikke er lett. Men du er ung - det ligger mange muligheter foran deg, selv om du kanskje ikke ser dem nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...