Gå til innhold

Hvilken seng er best?


DarkPink

Anbefalte innlegg

Nå har vi satt av 1/3 av hele det sparsomme inventarbudsjettet til den nye leiligheten på en skikkelig, god, ergonomisk seng, som skal gjøre livskvaliteten vår bedre... ;)

Spørsmålet er, hvilken seng er dette? Hvilken er best for ryggen, søvnen, osv? Gode og dårlige erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke sovet så mange nettene på Tempur-madrass, men de nettene jeg har sovet på dem har jeg hatt det utrolig godt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Tempur er det aller beste. Det koster jo ganske mye da, men da jeg trålte butikker på jakt etter ei skikkelig god seng, var alle de gode dyre. Så da ble valget enkelt, tempur, og jeg har ikke angret en eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at enkelte anbefaler Tempur. Mange trives med tempur, men en god del med f.eks. ryggproblemer (inkl. meg) får enda mer vondt enn vanlig ved å ligge på tempurmadrass.

Tror dette med seng er så individuelt, at du bør prøve å ta utgangspunkt i hva du har god erfaring med fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at enkelte anbefaler Tempur. Mange trives med tempur, men en god del med f.eks. ryggproblemer (inkl. meg) får enda mer vondt enn vanlig ved å ligge på tempurmadrass.

Tror dette med seng er så individuelt, at du bør prøve å ta utgangspunkt i hva du har god erfaring med fra før.

Enig!

Vi har tempur dobbelmadrass - jog sover kjempegodt på den, men mannen min får bare mer vondt i ryggen (har ryggproblemer).

Nå klipper vi den spinndyre madrassen i to og kjøper en skumgummimadrass to ham :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg skal iallefall aldri ha noe annet enn Tempurmadrass!!! Vi har svanemadrass (dobbelseng) og jeg har en overmadrass fra tempur i min del av senga. Uten den får jeg vondt i bekkenet (sliter med litt bekkenløsning etter tre fødsler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt samme problemet og lett LENGE nå.. Det er en jungel der ute, og det dyreste er ikke nødvendigvis det beste. Og det beste er ikke nødvendigvis det behageligste.

Forbrukerportalen har denne testen:

http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/madrassetest/test_view?expandedtopic:ustring:utf8=1131461455.51#facet

Jeg er tung og sover veldig godt i slike harde senger. Vi har testvinneren på gjesterommet. Nå har vi selv fått oss en myk kontinentalmadrass av typen Svane Excellent. Den er veldig behagelig, men trolig ikke bra for en dårlig rygg. En STOR fordel er at vi kan velge forskjellig hardhet på begge sider.

Den beste senga jeg har sovet i, er av merket DUX. En slik seng koster vel rundt 20-30 tusen, men den har en fantastisk spenst.. :-) Anbefales! DUX-senga i testen kom ikke så bra ut, men som de skriver: Du får bare gå rundt og prøve:-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest filisofia

Ser at enkelte anbefaler Tempur. Mange trives med tempur, men en god del med f.eks. ryggproblemer (inkl. meg) får enda mer vondt enn vanlig ved å ligge på tempurmadrass.

Tror dette med seng er så individuelt, at du bør prøve å ta utgangspunkt i hva du har god erfaring med fra før.

Men hvordan kan en PRØVE ut en madrasss da???? En kan jo ikke ligge i butikken i tre uker heller. Jeg bruker alltid lang til på å venne meg til nye madrasser. Å ligge på den to minutter eller ti i butikken sier veldig lite. Nå har jeg valgt feil to ganger, kan jo ikke holde på slik heller. Madrasser er vanskelig å velge. phu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt samme problemet og lett LENGE nå.. Det er en jungel der ute, og det dyreste er ikke nødvendigvis det beste. Og det beste er ikke nødvendigvis det behageligste.

Forbrukerportalen har denne testen:

http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/madrassetest/test_view?expandedtopic:ustring:utf8=1131461455.51#facet

Jeg er tung og sover veldig godt i slike harde senger. Vi har testvinneren på gjesterommet. Nå har vi selv fått oss en myk kontinentalmadrass av typen Svane Excellent. Den er veldig behagelig, men trolig ikke bra for en dårlig rygg. En STOR fordel er at vi kan velge forskjellig hardhet på begge sider.

Den beste senga jeg har sovet i, er av merket DUX. En slik seng koster vel rundt 20-30 tusen, men den har en fantastisk spenst.. :-) Anbefales! DUX-senga i testen kom ikke så bra ut, men som de skriver: Du får bare gå rundt og prøve:-)

Lykke til!

Oi, takk for kjempenyttig link! Her står det jo rett og slett at Tempur ikke er godt for "friske" folk, og at Ikeamadressen er vinneren! Kan det virkelig være hold i? I så fall er det mulig vi plutselig har 20'000 til overs på budsjettet.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, takk for kjempenyttig link! Her står det jo rett og slett at Tempur ikke er godt for "friske" folk, og at Ikeamadressen er vinneren! Kan det virkelig være hold i? I så fall er det mulig vi plutselig har 20'000 til overs på budsjettet.. =)

Jeg har best erfaring med relativt billige madrasser, blant annet fra Ikea :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Nå har jeg ikke sovet så mange nettene på Tempur-madrass, men de nettene jeg har sovet på dem har jeg hatt det utrolig godt!!!

Og jeg synes de er forferdlige. Merkelig følelse av å synke ned og drukne, enda jeg ikke er sååååå tung :) Får liksom ikke snudd meg (det er kanskje meningen?).

Men søsteren min er som deg - elsker Tempur og skal aldri ha noe annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan en PRØVE ut en madrasss da???? En kan jo ikke ligge i butikken i tre uker heller. Jeg bruker alltid lang til på å venne meg til nye madrasser. Å ligge på den to minutter eller ti i butikken sier veldig lite. Nå har jeg valgt feil to ganger, kan jo ikke holde på slik heller. Madrasser er vanskelig å velge. phu...

Jeg synes også det er ganske tåpelig med disse rådene om å "prøveligge madrassen i butikken", såfremt de ikke tilbyr jevnlig overnatting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tzatziki1365380058

Hva er det som skjer med deg? Da jeg forlot en periode i vår trodde jeg så vidt at du hadde fått deg ny kjærest - og nå er du gravid, har ny leilighet, skal kjøpe seng og.....

Oppdatering kreves! ;)

Det er du som er ganske ung og studerer folks psyke eller noe sånt - eller tar jeg helt feil????

Jeg blir så forvirret, vet du... Men hvis du er den jeg tror du er, så har jeg alltid hatt stor sympati for deg. Ønsker deg virkelig alt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Husets dyreste møbel var vel investerte penger: En Hästen-seng. Den er helt fantastisk.

Eneste problemet er at jeg syns alle andre senger er dårligere - ikke så staselig å bo på fint hotell som før :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Husets dyreste møbel var vel investerte penger: En Hästen-seng. Den er helt fantastisk.

Eneste problemet er at jeg syns alle andre senger er dårligere - ikke så staselig å bo på fint hotell som før :-).

Jeg lå ei uke på hotell i Spania og lengtet hjem til senga mi ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som skjer med deg? Da jeg forlot en periode i vår trodde jeg så vidt at du hadde fått deg ny kjærest - og nå er du gravid, har ny leilighet, skal kjøpe seng og.....

Oppdatering kreves! ;)

Det er du som er ganske ung og studerer folks psyke eller noe sånt - eller tar jeg helt feil????

Jeg blir så forvirret, vet du... Men hvis du er den jeg tror du er, så har jeg alltid hatt stor sympati for deg. Ønsker deg virkelig alt godt!

Herregud, takk for _ukens_ oppmuntring! =)

Jo, jeg vet ikke så mye mer enn deg selv, egentlig. Jeg hadde så vidt fått ny kjæreste, og nå er jeg gravid, har ny leilighet og skal kjøpe seng ;) Men å få ny kjæreste kan jo av og til brått ha en slik dominoeffekt...

Jeg er veldig lykkelig da. Jeg vet at han er mannen jeg vil skal være faren til mine barn. Selv om det er noen ting jeg savner, som litt vill lidenskap som jeg alltid har hatt i andre forhold, så veier han opp på så utrolig mange andre områder. Han tar ansvar, hjelper til, får meg til å le, er opptatt av at jeg skal være lykkelig. Så at det har gått litt fort tar jeg ikke så tungt.

Og jo, jeg er 21, så jeg havner vel under kategorien ganske ung.

Men jeg må bare beklage, jeg har ikke bitt meg like mye merke i deg, fortell litt om din livssituasjon da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...