Gå til innhold

Hvilken seng er best?


DarkPink

Anbefalte innlegg

Husets dyreste møbel var vel investerte penger: En Hästen-seng. Den er helt fantastisk.

Eneste problemet er at jeg syns alle andre senger er dårligere - ikke så staselig å bo på fint hotell som før :-).

Hvor kan man se og lese om denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Takk! Så de hadde butikk i nærheten av bergen, der jeg bor. Kan jeg spørre sånn ca hvor tung du er, og hvordan du bruker å sove? =)

Trekker fra et par kilo for kjente og sier jeg veier 65 kg og er ca. 175 høy. Jeg ligger urolig og snur meg masse - kan ligge både på mage og rygg, men kanskje mest på siden.

Til min overraskelse har jeg den mykeste madrassen, trodde egentlig jeg likte best litt hardere senger, men den myke er perfekt til meg. Overhodet ikke sliten i ryggen om morgenen lenger, slik jeg kunne være før :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Herregud, takk for _ukens_ oppmuntring! =)

Jo, jeg vet ikke så mye mer enn deg selv, egentlig. Jeg hadde så vidt fått ny kjæreste, og nå er jeg gravid, har ny leilighet og skal kjøpe seng ;) Men å få ny kjæreste kan jo av og til brått ha en slik dominoeffekt...

Jeg er veldig lykkelig da. Jeg vet at han er mannen jeg vil skal være faren til mine barn. Selv om det er noen ting jeg savner, som litt vill lidenskap som jeg alltid har hatt i andre forhold, så veier han opp på så utrolig mange andre områder. Han tar ansvar, hjelper til, får meg til å le, er opptatt av at jeg skal være lykkelig. Så at det har gått litt fort tar jeg ikke så tungt.

Og jo, jeg er 21, så jeg havner vel under kategorien ganske ung.

Men jeg må bare beklage, jeg har ikke bitt meg like mye merke i deg, fortell litt om din livssituasjon da?

Jeg er ikke kjempemye her inne - og har hele tiden lest mer enn jeg skriver, så det er ikke så rart du ikke har fått med meg deg. Dessuten så lever jeg et standard kjedelig A4 liv med mann, barn, jobb. Ligger og vaker rundt 40. Gift med en mann som har de samme kvalitetene du beskriver at din har - og det har vært verd å satse på :) Jeg har egentlig ikke kommet med mange detaljer om meg selv her inne - jeg liker ikke det, og er helst anonym når jeg skal fortelle noe spesifikt. Beskyttelsesinstinkt, tror jeg.

La merke til deg først pga studiene dine, synes det høres så spennende ut, din visdom til tross for unge alder, dine guttehistorier - noen - og det at du fikk deg ny kjæreste for ikke veldig lenge siden :) Også pleier jeg nok å huske det folk skriver her inne - kan ikke noe for det - i alle fall de (mer eller minder) faste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Oi, takk for kjempenyttig link! Her står det jo rett og slett at Tempur ikke er godt for "friske" folk, og at Ikeamadressen er vinneren! Kan det virkelig være hold i? I så fall er det mulig vi plutselig har 20'000 til overs på budsjettet.. =)

Jeg hadde en Sultanmadrass fra Ikea før (riktignok noen år gammel), da jeg byttet til Hästens føltes det omtrent som å flytte seg fra en 2CV til en Porsche... så vet ikke _helt_ om jeg tør stole på alt ved den testen.

Hästens har dessuten 30 års garanti - min Sultan var "nedligget" etter 5-6 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en Sultanmadrass fra Ikea før (riktignok noen år gammel), da jeg byttet til Hästens føltes det omtrent som å flytte seg fra en 2CV til en Porsche... så vet ikke _helt_ om jeg tør stole på alt ved den testen.

Hästens har dessuten 30 års garanti - min Sultan var "nedligget" etter 5-6 år...

Jøss.. den vant jo testen for holdbarhet osv. Men jeg syntes nesten det var for godt til å være sant. Jeg er like høy som deg og rundt ti kilo lettere, så jeg vil tro vi stiller ganske likt sånn sett. Jeg snur meg også mye, men ligger mest på amgen. På en test ble jeg anbefalt myk madrass. Skal absolutt dra å se på Hästens eller hva du kalte det. Husker du hvor mye du betalte, og når? Må man kjøpe ben og gavl og sånn i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kjempemye her inne - og har hele tiden lest mer enn jeg skriver, så det er ikke så rart du ikke har fått med meg deg. Dessuten så lever jeg et standard kjedelig A4 liv med mann, barn, jobb. Ligger og vaker rundt 40. Gift med en mann som har de samme kvalitetene du beskriver at din har - og det har vært verd å satse på :) Jeg har egentlig ikke kommet med mange detaljer om meg selv her inne - jeg liker ikke det, og er helst anonym når jeg skal fortelle noe spesifikt. Beskyttelsesinstinkt, tror jeg.

La merke til deg først pga studiene dine, synes det høres så spennende ut, din visdom til tross for unge alder, dine guttehistorier - noen - og det at du fikk deg ny kjæreste for ikke veldig lenge siden :) Også pleier jeg nok å huske det folk skriver her inne - kan ikke noe for det - i alle fall de (mer eller minder) faste.

Oi, jeg så for meg at du var singel og i tyveårene, jeg. Vet ikke hvorfor. Du skriver kanskje litt "ungt" ;) Trenger det å være kjedleig selv om det er standard da?

Jeg plaprer i hvertfall alt for mye om meg selv her inne. Hvis det noen gang kommer noen innpå her som kjenner meg i RL, så ville de visst at det var meg i løpet av sekunder =s Men jeg greier liksom ikke la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Oi, jeg så for meg at du var singel og i tyveårene, jeg. Vet ikke hvorfor. Du skriver kanskje litt "ungt" ;) Trenger det å være kjedleig selv om det er standard da?

Jeg plaprer i hvertfall alt for mye om meg selv her inne. Hvis det noen gang kommer noen innpå her som kjenner meg i RL, så ville de visst at det var meg i løpet av sekunder =s Men jeg greier liksom ikke la være.

Nei, standard er ikke det samme som kjedelig. Men mente at jeg derfor ikke skiller meg veldig ut her inne, og dermed er vanskeligere å legge merke til. Du har hele tiden vært både tydelig og har skilt deg ut i forhold til flertallet, og derfor er det lett å bite seg merke i deg.

Jeg tror ikke jeg skriver så annerledes nå enn da jeg var i 20 - årene, forresten. Heldigvis noe som ikke forandrer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Sultanmadrass fra Ikea før (riktignok noen år gammel), da jeg byttet til Hästens føltes det omtrent som å flytte seg fra en 2CV til en Porsche... så vet ikke _helt_ om jeg tør stole på alt ved den testen.

Hästens har dessuten 30 års garanti - min Sultan var "nedligget" etter 5-6 år...

Vi kjøpte en annen sultanmadrass først, men den var det verste vi noen gang har sovet i. Testvinneren, Forsbäcka eller hva den nå heter, er mye mye bedre. Vi klagde og fikk bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jøss.. den vant jo testen for holdbarhet osv. Men jeg syntes nesten det var for godt til å være sant. Jeg er like høy som deg og rundt ti kilo lettere, så jeg vil tro vi stiller ganske likt sånn sett. Jeg snur meg også mye, men ligger mest på amgen. På en test ble jeg anbefalt myk madrass. Skal absolutt dra å se på Hästens eller hva du kalte det. Husker du hvor mye du betalte, og når? Må man kjøpe ben og gavl og sånn i tillegg?

Ikke spør - den var kjempedyr - og jeg har lykkelig fortrengt hva den kostet. Men var nok et par stooore lapper, for å si det sånn. Vi har en ekstra stor, 180x220 og med en ekstra god overmadrass. Ben og eventuell gavl må vel kjøpes separat, ja (vi har bare ben).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...