Gå til innhold

Han er ikke klar for barn, enda...


Gjest petronella75

Anbefalte innlegg

Gjest petronella75

Jeg har vært sammen med min partner i 4,5 år, derav 3 år som samboere. De tre siste årene har jeg vært student. Ønsket om barn har hos meg vært der en stund noe han er klar over, men vi har vært enige om å la det vente til mine studier var over og jeg hadde kommet i jobb.Taemaet ble bragt på bane i vår. Han motsatte seg da ønsket om barn og begrunnet dette med at han forsatt ikke var "klar". Samtidig begrunnet han dette med en lengre peroide hvor vi holdt på med et større oppusinngsprosjekt, noe som tæret veldig på forholdet i form av at jeg var veldig sliten, irritabel og lot temperamentet gå litt over styr.Vi ble enige om å la det ligge noen måndeder.Når jeg nå tar saken opp igjen har han samme bestemte mening. Han sier han elsker meg og mener også at han helt klart øsnker barn- en gang..Men perioden der forholdet ikke gikk så bra har tydeligvis festet seg hardere hos han enn hos meg og han sier han er usikker på om forholdet vil takle de forandringer som et barn vil føre med seg. Jeg er fryktelig frustrert, spesielt med tanke på at han ikke kan svare meg på hva som skal til for å gjøre han sikker.Jeg er 32 år og føler jeg ikke kan sitte på gjerdet og vente i all evighet.er jo redd risikoen for at jeg venter forgjeves. Trenger veldig noen råd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''han sier han er usikker på om forholdet vil takle de forandringer som et barn vil føre med seg''

Akkurat det er det ikke mange som kan si med sikkerhet at man kan takle, men mange gjør det jo. Man vokser sammen med barnet på en måte. Jeg ville kanskje nevnt at han får ni mndr å forberede seg på å bli pappa. Dersom dere elsker hverandre og er trygge på hverandre, så er det vel bare å stå på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mitt råd

Det blir vel lite penger dersom du ikke har en fast inntekt. Økonomi er en av de største årsakene til konflikter og brudd. Jeg tror dette kan være en utløsende årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakket om dette med å være klar for å få barn husker jeg, jeg var nok klar først. Så til slutt ga jeg ham beskjed om at "nå slutter jeg med p-pillen, så heretter er det ditt ansvar å sørge for prevensjon om du ikke vil ha barn".

Det tok et par mnd før ungen var på vei og han kunne da ikke skjønne hvorfor vi ikke hadde satt i gang tidligere. :o)

Hvis det er noen trøst så er din kjære som mannfolk flest, hvorfor endre på noe som funker liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest av måneskinn..

Hva skal til? Du bør vise han at du takler stress, økt belastning, lite søvn osv uten at du blir trasig å ha i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Hvor lenge skal du være student? Hvis du har studert i 3 år allerede har du neppe lenge igjen. Hvorfor ikke vente noen år til? Dere vil slite vesentlig mer økonomisk om dere får barn nå. I tillegg vil det være enda vanskeligere å få en jobb når du er ferdig med studiene og har et lite barn.

I tillegg har du vist han at du ikke takler stress, å være sliten uten å bli irritabel og ta ut dette på han. Det vil kunne bli langt verre å få barn enn å pusse opp. Du må vise han at du takler slikt uten å bli irritabel og la det gå utover han.

Hvorfor ikke bli enige om at så fort du har fått jobb (helst noen måneder etter) så kan dere starte å prøve å få barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fuji1365380447

Dersom kvinner skulle vente til menn var "klar" for å få barn, så hadde menneskeheten dødd ut!

Jeg tok den litt harde varianten - sa at jeg ikke lenger ønsket å spise p-piller, når jeg egentlig ønsket meg barn. Har fikk da valget mellom kondom, hopp av i svingen, eller la det stå til.

Han var på kondom en stund, før han sa at nå var kanskje klar... He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Gi ha men frist, og si f.eks. at i september slutter jeg på p-pillen (eller hva du bruker), etter det blir eventuell prevensjon ditt ansvar.

Mange menn har litt angst og besluteningsvegring når det gjelder barn, og trenger et puff. På denne måten slipper de å ta en konkret beslutning om å få barn. Vil de virkelig ikke ha barn, vil de nok passe på prevensjonen.

Har flere venninner som med hell har benyttet seg av denne metoden, og barna var velkomne av begge parter da de kom. Og forholdene har holdt - i hvertfall inntil nå, flere år etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sola mi

Hvis du ikke taklet en oppussingsperiode så vil du ikke takle småbarnsperioden heller er min mening! Det virker som din partner er en reflektert og fornuftig mann. Og nå må du bruke tiden din på videre til å vise en side av deg som kan takle stress og slit. Begynn i jobb og ta det derfra. Om et år kan dere ta problematikken opp igjen og se hvordan dere har taklet hverandre og forholdet når hverdagen med jobben er gjennomført.

Ingen barn bør komme i et forhold som ikke er sikkert. Da ender det som regel i skilsmisse. Og det ønsker du vel ikke for ditt barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom kvinner skulle vente til menn var "klar" for å få barn, så hadde menneskeheten dødd ut!

Jeg tok den litt harde varianten - sa at jeg ikke lenger ønsket å spise p-piller, når jeg egentlig ønsket meg barn. Har fikk da valget mellom kondom, hopp av i svingen, eller la det stå til.

Han var på kondom en stund, før han sa at nå var kanskje klar... He he.

''Dersom kvinner skulle vente til menn var "klar" for å få barn, så hadde menneskeheten dødd ut!''

LOL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

''Dersom kvinner skulle vente til menn var "klar" for å få barn, så hadde menneskeheten dødd ut!''

LOL!

En helt annen ting - hvordan får du til slik ramme rundt min tekst når du siterer?

Det ser jo så kult ut.

*misunnelig på flinke morsan*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt annen ting - hvordan får du til slik ramme rundt min tekst når du siterer?

Det ser jo så kult ut.

*misunnelig på flinke morsan*

Du setter en slik liten dært som dette ' to ganger før og to ganger etter! :-)

Altså "gåseøyne", men ikke dem som er på samme tast som tallet 2. Bruk den som er til høyre for Æ to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

En helt annen ting - hvordan får du til slik ramme rundt min tekst når du siterer?

Det ser jo så kult ut.

*misunnelig på flinke morsan*

'' Dette med rammen var faktisk MIN oppfinnelse! Jeg fant det ut (egentlig helt tilfeldig) for en måneds tid siden :-)''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

'' Dette med rammen var faktisk MIN oppfinnelse! Jeg fant det ut (egentlig helt tilfeldig) for en måneds tid siden :-)''

Jeg husker det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest neonlys

Dersom kvinner skulle vente til menn var "klar" for å få barn, så hadde menneskeheten dødd ut!

Jeg tok den litt harde varianten - sa at jeg ikke lenger ønsket å spise p-piller, når jeg egentlig ønsket meg barn. Har fikk da valget mellom kondom, hopp av i svingen, eller la det stå til.

Han var på kondom en stund, før han sa at nå var kanskje klar... He he.

Dummeste jeg har hørt, hos oss er det han som vil ha barn nå, mens jeg ikke er klar. Og slik har også mange av venninne mine hatt det også. Vi er ikke verpe maskiner akkurat da, selv om noen menn vil tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Dummeste jeg har hørt, hos oss er det han som vil ha barn nå, mens jeg ikke er klar. Og slik har også mange av venninne mine hatt det også. Vi er ikke verpe maskiner akkurat da, selv om noen menn vil tro det.

Er det det dummeste du har hørt?

Jeg tror at dersom man lagde en statistisk undersøkelse om det er kvinner eller menn som vanligvis er pådrivere for å få barn, så vil nok kvinner komme klart høyest ut.

Det at det er anderledes hos dere, er jo ikke det samme som om at alle menn trygler sine kvinner om å få lov til å befrukte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

'' Dette med rammen var faktisk MIN oppfinnelse! Jeg fant det ut (egentlig helt tilfeldig) for en måneds tid siden :-)''

Veldig bra oppdagelse.

Dette er en test:

''klarer fuji å skrive i ramme da mon tro''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Du setter en slik liten dært som dette ' to ganger før og to ganger etter! :-)

Altså "gåseøyne", men ikke dem som er på samme tast som tallet 2. Bruk den som er til høyre for Æ to ganger.

Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Så flink du var:)

Det vittigste er at jeg faktisk føler en glede over å oppdage slike nye finesser på dataen. Jeg digger å finne nye løsninger!

*løfter bysten litt ekstra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...