Gå til innhold

Han er ikke klar for barn, enda...


Gjest petronella75

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Det vittigste er at jeg faktisk føler en glede over å oppdage slike nye finesser på dataen. Jeg digger å finne nye løsninger!

*løfter bysten litt ekstra*

Hehe, en ganske kul oppdagelse da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest maraltitten

Er det det dummeste du har hørt?

Jeg tror at dersom man lagde en statistisk undersøkelse om det er kvinner eller menn som vanligvis er pådrivere for å få barn, så vil nok kvinner komme klart høyest ut.

Det at det er anderledes hos dere, er jo ikke det samme som om at alle menn trygler sine kvinner om å få lov til å befrukte!

Det er vel slik at mange kvinner med lav utdannelse og halvdårlige jobber, ser på det å få barn så fort som mulig som en mulighet til å føle/vise at de også hvertfall har fått utrettet _noe_ her i livet..

Høyt utdannende kvinner og kvinner med gode jobber, trenger ikke skynde seg med å få barn i sånn henseende, og venter derfor til det er klart for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Det er vel slik at mange kvinner med lav utdannelse og halvdårlige jobber, ser på det å få barn så fort som mulig som en mulighet til å føle/vise at de også hvertfall har fått utrettet _noe_ her i livet..

Høyt utdannende kvinner og kvinner med gode jobber, trenger ikke skynde seg med å få barn i sånn henseende, og venter derfor til det er klart for det.

Hæ?

Hvordan klarte du å lese noe om utdannelsesnivå i denne diskusjonen?

Jeg var godt over 30, med en 6 års lang universitetsutdannelse og flere år i en karriærejobb bak meg. Det hindret meg jo ikke å være pådriver for å ønske barn.

Hadde vi ventet til gubben var "klar" så hadde det kanskje vært for seint. Jeg har mange venner med samme bakgrunn, og felles for de fleste av dem, er at jentene (over 30 og med høy utdannelse, ja) er pådrivere i denne prosessen.

Hvis man venter noe særlig lenger enn det, så går faktisk fruktbarheten radikalt ned. Dette handler jo ikke om et patetisk behov for å vise at man har "utettet NOE" som du så arrogant skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik at mange kvinner med lav utdannelse og halvdårlige jobber, ser på det å få barn så fort som mulig som en mulighet til å føle/vise at de også hvertfall har fått utrettet _noe_ her i livet..

Høyt utdannende kvinner og kvinner med gode jobber, trenger ikke skynde seg med å få barn i sånn henseende, og venter derfor til det er klart for det.

Dette var da er rart innlegg i denen debatten. Jeg har samme erfaring som fuji - både vedr meg selv og mange venner og bekjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei! Dette er ikke lett å svare kort på, fordi spørsmål om barn eller ikke har så mange ulike vinkler. Men først og fremst vil jeg si at det ikke er lurt å true frem eller presse gjennom å lage barn, når dere ikke er enige om det. Det kan være lilke sterke grunner til at man ønsker å få barn som at man ikke ønsker det. Forsøk å ha respekt for at dere faktisk ikke er på samme bane i dette spørsmålet. Så kommer selvsagt spørsmålet. hva ligger bak hver deres mening om saken. Noen ganger er det lett og greit å forklare hva som ligger bak et sterkt ønske om barn, og det motsatte. Og greit å snakke om det. Men faktisk så er det ganske vanlig å ikke vite helt hva som er forklaringen, bare at det ikke føles riktig. Da låse samtalen seg raskt, hvis dere begynner å angripe hverandre og forsvare egen mening. Mange feier partnerens standpunkt vekk, og ender opp som motparter både før, men også lenge etter at barnet er født. Faren er stor for at alt som går galt i forholdet, veltes over på uenigheten om barn eller ikke. Jeg er som du skjønner, varsom med å gi råd i slike spørsmål, jeg holder ikke med den ene mot den andre. Jeg forstår at du ser på din biologiske klokke, men det er like viktig at du og din partner er enige om å bli foreldre sammen. Klarer dere ikke å snakke greit om dette, kan det være nyttig å bruke en parterapeut for å komme på sporet og få avklart hva dere er uenig om, og hvordan dere skal håndtere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraltitten

Dette var da er rart innlegg i denen debatten. Jeg har samme erfaring som fuji - både vedr meg selv og mange venner og bekjente.

Er disse folkene det gjelder lavt utdannede? Og bor kanskje litt på bygda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Er disse folkene det gjelder lavt utdannede? Og bor kanskje litt på bygda?

Nei, nå må du gi deg. Begynner nesten å lure på om du tuller ;)

Hvis det var snakk om jenter på 19-20 år, så kan dette kanskje være en teoretisk mulighet. Når man er over tredve tror jeg neppe utdannelse eller ikke har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik at mange kvinner med lav utdannelse og halvdårlige jobber, ser på det å få barn så fort som mulig som en mulighet til å føle/vise at de også hvertfall har fått utrettet _noe_ her i livet..

Høyt utdannende kvinner og kvinner med gode jobber, trenger ikke skynde seg med å få barn i sånn henseende, og venter derfor til det er klart for det.

Det er bare tull.

De som føder flest barn er faktisk leger og sykepleiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse folkene det gjelder lavt utdannede? Og bor kanskje litt på bygda?

I mitt forrige innlegg siktet jeg til at jeg hadde samme erfaring som fuji vedr utdannelsesnivå og alder.

Og i tillegg til det har jeg helt klart inntrykk av at kvinnene som oftest har vært klart for barn før mennene. Når man i tillegg tar med i regnestykket at de fleste har menn som er noen år eldre, blir tendensen enda tydeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Det vittigste er at jeg faktisk føler en glede over å oppdage slike nye finesser på dataen. Jeg digger å finne nye løsninger!

*løfter bysten litt ekstra*

Gjett om jeg var stolt da, den kvelden hele DOL "tok helt av" fordi jeg hadde funnet opp dette??? :-D

Og jeg som er så lite kreativ og flink med data. Skulle bare fortelle om størrelsen på sykkelen til jenta mi, og brukte feil anførselstegn....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...