Gå til innhold

sovemedisin (benzo) + alkohol


sjaak

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ink1365380698

Hei ink. Ja, jeg føler jeg har en veldig høy inkinkradar:o) "To setninger", (nick eller ikke), og jeg kjenner konsistensen rundt deg/energien din. I hvert fall ofte. Tror jeg da...

Jeg vet ikke helt dette med de tre ukene og fallet du får den fjerde. Men det første som slår meg er at du kanskje har en hormonell nedtur den uken. Jeg sverger på at de suicidale _tankene_ mine flyter fritt før jeg får menstruasjon. Jeg føler meg totalt på randen av sammenbrudd og er redd jeg faller ned i depresjonen igjen. Og masse angst. Så faller det mer på plass igjen når mensen kommer. Kan det ha noe med hormonsyklusen din å gjøre?

Litt alkohol under kontrollerte former synes jeg høres greit ut når det gir deg en slik god virkning. Du vet jo bedre enn mange(etter cipralexhelvetet du har vært i), hvordan det er å bli "avhengig" av noe og vil passe deg for det. Jeg tror det er mye som er individuelt. Jeg får så mye energi av sobril, mens andre flater ut. Smerten og angsten lammer meg fullstendig for tiden, mens sobrilen gjør at jeg klarer mer. Bedre fokus, mer energi.

Klem

Hei igjen-- kjekt med din inkink-radar--haha:0))

Jeg hadde virkelig en god "planke" i et par tre glass vin i sosialle sammenhenger, men tør ikke mer nå som jeg bruker andre medisiner i tillegg til valium. Reagerte så voldsomt på cipralex, at jeg er blitt redd for hva som vil skje hvis jeg i tilegg til aurorix, zyprexa, ca 2mg, valium og xanor (10mg valium- 0,5 mg xanor=15mg benzo), skulle blnade inn alkohol, så jeg må desverre avstå fra de dagene da jeg kunne føle meg helt frisk. For med 10-12 mg valium kunne jeg som sagt bli kvitt både hodeplager og energiløshet. Og så var det en grei "planke" å ha i bakhånd dersom det skulle blir for ille. Nå drakk veldig lite jeg da, kanskje en fire -fem ganger i året. To av de gangen var jeg på innkjøpsrunde i Oslo til butikken jeg drev. Det var så avslappende ut å spise og dele en flaske vin med en kollega, og hjalp meg til å komme gjennom det hyggelige stresset på visninger siden vi da drakk vin hver kveld i 3 dager=:)) Jeg ble som du vet så satt ut etter cipralexkuren, jfr hva jeg har skrevet under xanor tråden, at jeg måtte selge butikken:=(( og det var tøfft. en sorg. Men greide ikke hverken dra på innkjøpsrunder eller ta meg av kunder, så den epoken er desverre over. er nå på rehab. men regner ikke med at jeg noen gang greier å komme i jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsatt..Happiness:o)

Hei igjen-- kjekt med din inkink-radar--haha:0))

Jeg hadde virkelig en god "planke" i et par tre glass vin i sosialle sammenhenger, men tør ikke mer nå som jeg bruker andre medisiner i tillegg til valium. Reagerte så voldsomt på cipralex, at jeg er blitt redd for hva som vil skje hvis jeg i tilegg til aurorix, zyprexa, ca 2mg, valium og xanor (10mg valium- 0,5 mg xanor=15mg benzo), skulle blnade inn alkohol, så jeg må desverre avstå fra de dagene da jeg kunne føle meg helt frisk. For med 10-12 mg valium kunne jeg som sagt bli kvitt både hodeplager og energiløshet. Og så var det en grei "planke" å ha i bakhånd dersom det skulle blir for ille. Nå drakk veldig lite jeg da, kanskje en fire -fem ganger i året. To av de gangen var jeg på innkjøpsrunde i Oslo til butikken jeg drev. Det var så avslappende ut å spise og dele en flaske vin med en kollega, og hjalp meg til å komme gjennom det hyggelige stresset på visninger siden vi da drakk vin hver kveld i 3 dager=:)) Jeg ble som du vet så satt ut etter cipralexkuren, jfr hva jeg har skrevet under xanor tråden, at jeg måtte selge butikken:=(( og det var tøfft. en sorg. Men greide ikke hverken dra på innkjøpsrunder eller ta meg av kunder, så den epoken er desverre over. er nå på rehab. men regner ikke med at jeg noen gang greier å komme i jobb igjen.

Skjønner godt sorgen over det du måtte gi tapt. Så mange sorger og tap mange av oss her inne på DOL har. Det er trist.

Jeg kan ikke spå. Men gi ikke opp tanken på at det likevel kan skje forandringer og at nye dører kan åpnes for deg. Jeg er jo akkurat blitt uføretrygdet(midlertidig), men jeg ser at livet kan ta vendinger og at ting kan forandre seg når en minst ventet det. Kanskje går det rett nedenom og hjem til slutt med meg(?), kanskje klarer jeg å komme meg tilbake i et eller annet arbeid en gang. For tidlig for oss begge to akkurat nå. La oss legge det på is en stund, så får vi se hvordan det går etter en tid.

Kanskje lurt å være litt forsiktig med alkohol når du går på litt av så mange ulike medisiner. Det er jo ikke store dosene, men du har jo heller aldri tålt de store dosene heller.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...