Gå til innhold

fortvilet


slappo

Anbefalte innlegg

jeg har gebiss oppe og nede,,har gått greit med di oppe ingen problemer sitte som et skudd har hatt di 1 år uten noe tull,,,men fikk di nede for 3 mnd siden og det er rett å slett jævlig..klarer ikke vende meg til di og nå går det utover di oppe blir litt sår når eg spiser..klarer ikke ete, ender med at eg må ta di ut før eg har spist ferdig ,,eg har ikke noe sosialt liv lenger kan ikke spise ute og heller ikke gå i noe form for selskap.når eg går ut limer eg di og rører aldri en mat bit,,dette er slitsomt,da eg fikk di nede var det først snakk om å få di skrudd ned men sku prøve dette ,,er det for sent for meg å søke å få det gjort..har betalt selv både oppe å nede så kan trygdekontoret dekke det mon tro..eg orker ikke ha det slik,er som i et fengsel..går meg på nevene rett å slett,,kostet meg 15,000 også,,oppe å nede..håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei!

Ser det er lenge siden du skrev innlegget, jeg svarer likevel.

Ikke vet jeg om du får det dekket. Jeg skulle ønske jeg kunne få tenner på stift, skjønt jeg hadde aldri hatt råd til det.Men du mente om det gikk an å få skrudd protesen fast nede? Jeg vet ikke, kanskje det gjør det.Tannlegen min sa at proteser oppe sitter mye bedre enn nede.

Jeg fikk satt inn helprotese oppe i forgårs (mandag).Måtte trekke de resterende 6 tennene jeg hadde igjen. Betennelse i tannkjøttet som gikk hardt utover kjevebenet.Derfor måtte tennene ut.

Og denne protesen er vakker å se på, nydelige, naturtro tenner.Ingen kan se at jeg har kunstige. Men du herligste hva smerter jeg har gått med nå i 2 dager!! Protesen omtrent skjærer meg i tannkjøttet på baksiden av overleppen, skjærer i båndet som går fra leppen til tannkjøttet. Den er jo altfor høy for min munn(protesen), jeg håper tannlegen kan slipe den ned litt i dag, jeg skal dit i ettermiddag.Dette er jo reneste torturen.Og umulig å få ut.Må ta et "mannetak" i protesen og slite og dra, dra den over benklumper i tannkjøttet så jeg skriker av smerter.

Jeg hadde aldri forestillt meg at det skulle være så vondt som dette. Håper det bare er at jeg er hoven etter trekkingen mandag.

Og så er jeg full av influensa og feber i tillegg, hver gang jeg nyser river det til i tannkjøttet, huff.

Jeg får trøste meg medat jeg ser veldig pen ut når jeg smiler nå, det gjorde jeg slett ikke før, tenna sto hulter til bulter. Nå er de rette som perler på en snor :-)

Ønsker deg lykke til med protesen nede, håper det ordner seg at du får festet den ordentlig ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...