Gå til innhold

Fuck boligpolitikken!


Gjest fuck boligpolitikken

Anbefalte innlegg

Gjest fuck boligpolitikken

Fy faen for en håpløs situasjon. Blir nå alenemor og tjener ca. 320 000 i året. Har prøvd å få meg lån, men det går dårlig. Får for lite. Ikke kan jeg kjøpe noe med lavt innskudd heller, for får ikeke lån der heller. Vil jo helst flytte så fort som mulig, og utleieleiligheter koster 9000,- i mnd. uten strøm hvis jeg skal ha et soverom. Må man selge kroppen sin her i landet for å få ha råd til å bo et annet sted enn i telt??? Er ikke lett. Skl søke startlån i kommunen, men det tar ca 3 mnd før jeg får svar. Får sikkert like lite der som i banken min. Hva gjør vi da? Bor oppå hverandre til en av oss dreper den andre? Ikke har jeg venner eller familie jeg kan bo hos heller. Og jeg lever i et av verdens rikeste land??? Virker ikke sånn. Alt ser svart ut. jeg vurderer seriøst og gjøre noe kriminelt for å skaffe penger. Har fulltidsjobb, og mer kan jeg ikke klare med datteren min i tillegg. Hva gjør jeg så da?

Hilsen sint, frustrert og på rande av nervesammenbrudd kommende alenemor :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

petter smart

Tror du virkelig det er noe bedre i andre land? Jeg blir oppgitt over alle de som klager over noe og spør om Norge virkelig kan være verdens rikeste land eller verdens beste land å bo i.

Det er fullt mulig å få et sted å bo med en inntekt på 320 000. Det spørs bare hvor kresen en er. Det fins leiligheter som koster mindre enn 9000. Det fins hus og leiligheter som en med din inntekt har råd til. Men det kan være at du må flytte et stykke unna der du bor nå, samt at standarden kan bli dårligere. Men det er mulig.

Hvor bor du? I Oslo? Går du inn på finn.no finner du mange steder du kan leie til under 5000, men da får du ikke luksus. Flytter du vekk fra sentrum får du mer for pengene.

På samme sted finner du små leiligheter til rundt 1,5 million. Såpass lån bør du få hvis du har en ordnet økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at du bor i en av våre store byer, der er det slike tilstander du beskriver. Men flytt lenger ut av byen og kanskje til andre landsdeler for den saken skyld.

Jeg leier ut noen leiligheter og de er under kr. 5.000 i måneden og de har god standard, selv om de ikke er så veldig store, underkant av 60 kv.m.

Det bør være muligheter for deg, selv om det er et tøfft marked og du må være villig til å flytte litt på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen signatur nå

Kanskje du må flytte?

Vi må det om vi skal få råd til noe eget, og vi har litt over en inntekt. Du tjener godt i forhold til mannen min, for å si det slik.

Men vi leier og kommer nok til å gjøre det lenge.

Lykke til. (Vi får heller ikke lån.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte hus som ung alenemor for lenge siden. Jeg tror min inntekt da tilsvarer mindre enn 320.000,- i dag, men det var på landet. Det gikk greit å betjene lånene, så jeg var gjeldfri før jeg var 40 år.

Min nevø og samboeren, som begge er lærlinger, kjøpte lhusvære til 2 mill i en av våre største byer. Aner ikke hvordan de klarte det, men hennes far kan ha tredt støttende til. De tar snart fagbrev, men dessverre i yrker de aldri blir rik i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke kjøpe deg en leilighet i en av de østre drabantbyene da? Der begynner de fleste og så kjøper man seg oppover etterhvert. Jeg har bodd med tre unger i en treromsleilighet, det går bra det. Du kan sove i stua sjøl og la ungene dele soverom. Kjenner mange som har vært og er i den situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du f.eks bor i Oslo og er villig til å flytte noen få mil utenfor, kan du få leid leiligheter til en langt lavere pris enn 9000 pr måned. Selv bor jeg i Follo og jobber i Oslo, er i samme situasjon som deg, men har funnet meg husvære til ca 6000 pr måned i Ski, stort nok til at jeg kan ha de to minste hos meg 50% av tiden. Reisetid til Oslo tar ikke lenger tid med toget fra Ski (som går til Oslo ca 8 ganger i timen) enn det tar å reise fra f.eks Vestli til Oslo S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haldenser'n

Du får flytte til Halden, hehe. Jeg leier en 3-roms på 95kvm til 4800 kr mnd.

Vi er 3 personer med samlet inntekt 330 000 og det fungerer utmerket selv med masse studiegjeld som skal betales

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fuck boligpolitikken

Tror du virkelig det er noe bedre i andre land? Jeg blir oppgitt over alle de som klager over noe og spør om Norge virkelig kan være verdens rikeste land eller verdens beste land å bo i.

Det er fullt mulig å få et sted å bo med en inntekt på 320 000. Det spørs bare hvor kresen en er. Det fins leiligheter som koster mindre enn 9000. Det fins hus og leiligheter som en med din inntekt har råd til. Men det kan være at du må flytte et stykke unna der du bor nå, samt at standarden kan bli dårligere. Men det er mulig.

Hvor bor du? I Oslo? Går du inn på finn.no finner du mange steder du kan leie til under 5000, men da får du ikke luksus. Flytter du vekk fra sentrum får du mer for pengene.

På samme sted finner du små leiligheter til rundt 1,5 million. Såpass lån bør du få hvis du har en ordnet økonomi.

Jeg bor nå i Oslo sentrum, men vil flytte ut av byen. Har søkt om 1.3 i lån for å få kjøpt litt mer på "landet" i Oslo, men får bare 950 000 i lån. Kan ikke kjøpe meg hybel med sønnen min. Jeg kan leie selvsagt, men er så frustrerende å betale oppmot 8000,- i husleie når jeg heller kunne nedbetalt på egen leilighet. :( Er det som er så sykt! Banken ser jeg kan betale ganske mye i husleie, mn får ikke lån med tilsvarende avdrag???

Jeg er ikke kresen heller, men fuktskader og småkryp godtar jeg ikke :) Jeg vil ha en nøktern leilighet, men ok bad og kjøkken, og et romslig soverom. Er det ikke romslig går det fint det og, da får jeg bare sove i stua mens ungen fåt rommet. Det er jeg innstilt på, men uansett så virker det ganske håpløst nå. Folk i Oslo tar 9000 for et råttent bøttekott! Skulle ikke vært lov. Må bo i Oslo pga. mange ting jeg ikke gidder ramse opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peiri

Jeg bor nå i Oslo sentrum, men vil flytte ut av byen. Har søkt om 1.3 i lån for å få kjøpt litt mer på "landet" i Oslo, men får bare 950 000 i lån. Kan ikke kjøpe meg hybel med sønnen min. Jeg kan leie selvsagt, men er så frustrerende å betale oppmot 8000,- i husleie når jeg heller kunne nedbetalt på egen leilighet. :( Er det som er så sykt! Banken ser jeg kan betale ganske mye i husleie, mn får ikke lån med tilsvarende avdrag???

Jeg er ikke kresen heller, men fuktskader og småkryp godtar jeg ikke :) Jeg vil ha en nøktern leilighet, men ok bad og kjøkken, og et romslig soverom. Er det ikke romslig går det fint det og, da får jeg bare sove i stua mens ungen fåt rommet. Det er jeg innstilt på, men uansett så virker det ganske håpløst nå. Folk i Oslo tar 9000 for et råttent bøttekott! Skulle ikke vært lov. Må bo i Oslo pga. mange ting jeg ikke gidder ramse opp.

Du får kjøpe en innskuddsleilighet da:

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=10628713&sid=12abcJgDfh920683&pos=3&tot=75

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=10434891&sid=12abcJgDfh920683&pos=22&tot=75

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=10357030&sid=12abcJgDfh920683&pos=30&tot=75

Pluss, pluss, pluss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Det er blitt advart mot denne typen leiligheter helt siden de kom.

De blir svært dyre i lengden og i tillegg risikerer du å måtte betale for naboer som ikke betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest superiore

Det er blitt advart mot denne typen leiligheter helt siden de kom.

De blir svært dyre i lengden og i tillegg risikerer du å måtte betale for naboer som ikke betaler.

Hvorfor kan man risikere å måtte betale for naboen? En bekjent og samboeren har nettopp kjøpt en av disse leilighetene og samboeren til min bekjent er eiendomsmegler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før noen dreper hverandre... flytt til en mindre by. I byen jeg kommer fra, 1,5 time fra Oslo, kan en med din lønn fint kjøpe seg leilighet, eller leie en 2-3-roms for litt mer enn halvparten av 9000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke kjøpe deg en leilighet i en av de østre drabantbyene da? Der begynner de fleste og så kjøper man seg oppover etterhvert. Jeg har bodd med tre unger i en treromsleilighet, det går bra det. Du kan sove i stua sjøl og la ungene dele soverom. Kjenner mange som har vært og er i den situasjonen.

Med tre rom trenger man vel ikke selv sove i stua hvis ungene deler soverom...? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig det er noe bedre i andre land? Jeg blir oppgitt over alle de som klager over noe og spør om Norge virkelig kan være verdens rikeste land eller verdens beste land å bo i.

Det er fullt mulig å få et sted å bo med en inntekt på 320 000. Det spørs bare hvor kresen en er. Det fins leiligheter som koster mindre enn 9000. Det fins hus og leiligheter som en med din inntekt har råd til. Men det kan være at du må flytte et stykke unna der du bor nå, samt at standarden kan bli dårligere. Men det er mulig.

Hvor bor du? I Oslo? Går du inn på finn.no finner du mange steder du kan leie til under 5000, men da får du ikke luksus. Flytter du vekk fra sentrum får du mer for pengene.

På samme sted finner du små leiligheter til rundt 1,5 million. Såpass lån bør du få hvis du har en ordnet økonomi.

"Tror du virkelig det er noe bedre i andre land? Jeg blir oppgitt over alle de som klager over noe og spør om Norge virkelig kan være verdens rikeste land eller verdens beste land å bo i."

Det samme tenker jeg... :-) Man trenger bare ta med Stena Line for å komme til et land hvor folk må betale 50% i skatt netto så snart man nærmer seg å tjene gjennomsnittslønna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tre rom trenger man vel ikke selv sove i stua hvis ungene deler soverom...? :-)

Nei, det trenger man ikke.

Bare hvis man har så stor aldersforskjell på ungene som jeg har. Men jeg lurer på om jeg i hodet mitt tenkte hun skulle starte med en toromsleilighet og da blir det stua, vet du :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før noen dreper hverandre... flytt til en mindre by. I byen jeg kommer fra, 1,5 time fra Oslo, kan en med din lønn fint kjøpe seg leilighet, eller leie en 2-3-roms for litt mer enn halvparten av 9000 kr.

Man får ikke startlån av kommunen dersom man ikke har bodd tre år i kommunen så mange ganger er det slik at det ikke går an å flytte.

Men jeg vet man finner fireromsleiligheter til 700 000 i den avstanden fra Oslo som du snakker om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke startlån av kommunen dersom man ikke har bodd tre år i kommunen så mange ganger er det slik at det ikke går an å flytte.

Men jeg vet man finner fireromsleiligheter til 700 000 i den avstanden fra Oslo som du snakker om

Men man må vel ikke ha startlån? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...