Gå til innhold

Er det vanlig å ha tvangstanker?


Babette

Anbefalte innlegg

Jeg må sjekke ytterdøra ca 3 ganger etter hverandre og si høyt "døren er låst". Gjør jeg ikke det, så kan jeg bekymre meg på bussen til jobb at jeg ikke har låst døra.

Ellers har jeg tvangstanker om å spørre om ting... og da må jeg ha svaret ca 10 ganger for å godta det... det er slitsomt, ikke minst for min mann (han er den eneste), men det skjer ikke så ofte og det svært spesielle ting det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Babette

    11

  • cathlin

    7

  • Orio

    6

  • Sofline

    5

Mest aktive i denne tråden

Er vel heller de som har vokst fra deg;-)

I såfall dukker de kanskje opp igjen nå når jeg skal gå 10 dager i fjellet alene? Da oppfører jeg meg vel så voksent at de kan bli med?

I såfall ønsker jeg særlig at han som het "Sommeren" kan dukke opp! Har er kanskje i slekt med sin navnebror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåbærpiken

*Kom på en*

Jeg kan ikke gå ut i et svømmebasseng først. Det kan være en sluse som slipper ut haiene. Og er jeg helt alene.. ja... Da forstår vel alle hvordan det går! ;-) Da blir JEG spist og ikke den som gikk nedi først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kom på en*

Jeg kan ikke gå ut i et svømmebasseng først. Det kan være en sluse som slipper ut haiene. Og er jeg helt alene.. ja... Da forstår vel alle hvordan det går! ;-) Da blir JEG spist og ikke den som gikk nedi først!

Jeg tror det kan være god terapi å fortelle om tvangstankene. Jeg er i alle fall nesten kvitt mine etter at jeg skrev om dem! Nå kiker jeg bare bort på klokkeradioen før jeg legger meg til å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Kan kverulering være en tvangshandling/tanke? (Helt seriøst, ikke ment som kritikk av deg. Er bare redd for å gå glipp av en særhet.)

hm...

Kan av og til ha ønske om a gjøre/si motsatt av andre bare for å å... ja, nettopp mene det motsatte?

Men "av og til" kvalifiserer vel ikke til noen tvangshandling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blåbærpiken

Jeg tror det kan være god terapi å fortelle om tvangstankene. Jeg er i alle fall nesten kvitt mine etter at jeg skrev om dem! Nå kiker jeg bare bort på klokkeradioen før jeg legger meg til å sove.

*Imponert*

Synes det var ganske morsomme "særegenheter" du hadde for deg jeg!

Kanskje haien forsvinner også ;-) I ALLE svømmebassengene i hele verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Her var det masse rart, gitt :-)))

Jeg innser at jeg ikke er så innmari nevrotisk allikevel ;-) Må bare sjekke dører og komfyren et visst antall ganger når jeg skal legge meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Joda, det er vanlig. Slapp av;-)

Min spesialitet er at når jeg har lagt meg kan jeg ikke ha noen føtter eller armer hengende utenfor sengekanten, fordi da kommer de til å bli "tatt" av skumle dyr under sengen. Krokodiller f,eks.

Der kom jeg på noe... Jeg pleier å måtte titte under senga på hotellrom e.l.. Bare sånn i tilfelle det ligger et lik under der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hos meg må fjernkontrollene ligge etter størrelse,og peke samme vei .:) Og hvis det er en brett på en duk eller et bilde som henger skjevt,må det rettes på straks..

Me too....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan være god terapi å fortelle om tvangstankene. Jeg er i alle fall nesten kvitt mine etter at jeg skrev om dem! Nå kiker jeg bare bort på klokkeradioen før jeg legger meg til å sove.

Jeg er stolt av deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom jeg på noe... Jeg pleier å måtte titte under senga på hotellrom e.l.. Bare sånn i tilfelle det ligger et lik under der...

Ja, man kan aldri vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twin1

Jeg må ha alt med å gå opp i 10. F.eks. drikke 10 super vann hver gang jeg drikker, ellers tror jeg det vil skje noe fælt med de rundt meg.(Det skal være sundt med vann, sies det)) Men vet jo at dette er tull da, så forsøker å la være, avlede meg selv osv. Det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...