Gå til innhold

Trist og dumt?


GoodTimes

Anbefalte innlegg

Nå kom det en sånn reklame for det "andre stedet" igjen, og jeg har tenkt litt på hva som skjedde etter omleggingen av Dol.

Uten å strekke sammenlikningen for langt, vil jeg si at det er blitt litt slik som da NRK i sin tid splittet opp programmene i enern og toern. Før var det i en eneste mølje, Ønskekonsert og astronomiforedrag, salmer og rock'nroll, Mozart og danseband. Nå er det Mozart og astronomiforedrag på toern og danseband og Ønskekonsert på enern.

Jeg savner tida før, da man ikke visset hva man kunne vente seg. Nå er det alle de nye cd'ene som slippes, fra Damlie Åberge til whatever, døgnet rundt, og på toern er det "ordentlige ting". Slik er det blitt på Dol også. Det pratete, tullete er på Avkroken, hvor de skilter med videoer og bilde - oh, exciting! - mens på Dol er det långtråkiga saker med fornuftige spørsmål i blant.

Det var jo når alt var samme sted at det ble en salig blanding og morsomme og underlige ting oppsto i blant. Ja, jeg synes Dol gjorde en - viser det seg - fatal feil ved å eksperimentere med designet på tåpelige måter online i det uendelige. Men jeg synes også at utbryterne samlet alt det teite chattete tullet sitt på ett sted, og dermed må de jo få det, men det var hyggeligere når det spritet opp og blandet seg med spørsmål om hvordan sette opp takrenner og hva gjøre med gjenstridige hvalper.

Jeg synes vi har tapt på dette, alle. Ja, jeg har logget meg inn og sett på Avkroken. Det er litt trist å se mange kjente (og egentlig ganske kjære) nick der, men interessant og morsomt er det egentlig ikke. Og tungvint å navigere der, og du må være medlem og helst ha bilde - my god, blåst er anonymiteten. de vil vel gjerne synes da, jentene. Det er ikke der jeg er, i alle fall.

Dette er ingen win/win situasjon, det er en loose/loose. Og det er derfor dere er innom fra Avkroken og reklamerer, patetisk, spør du meg. Og derfor blir Dorthe så sinna også, for hun er bedre og veit bedre.

Jeg står på farta til ferie, så svarrer jeg ikke på utskjelling er det fordi jeg sitter i bil sørover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fin illustrasjon. :-)

Er også lei meg for hvordan det er blitt, er svært interessert i å vite hva folka bak DOL synes om resultatet av omleggingene.

Men å klage på elendig forumoppsett - for deretter å rømme til den mest begredelige siten jeg har sett siden jeg oppdaga internett i 96.. Nei, det blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin illustrasjon. :-)

Er også lei meg for hvordan det er blitt, er svært interessert i å vite hva folka bak DOL synes om resultatet av omleggingene.

Men å klage på elendig forumoppsett - for deretter å rømme til den mest begredelige siten jeg har sett siden jeg oppdaga internett i 96.. Nei, det blir for dumt.

Men avkroken har det mest vanlige forumoppsettet som de aller fleste har vært borti før på andre forum. Og man vender seg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men avkroken har det mest vanlige forumoppsettet som de aller fleste har vært borti før på andre forum. Og man vender seg til det.

Jeg kom til DOL først og sammenligner alt annet med det. Er blitt for gammal til å lære å sitte på nytt. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slik jeg ser det

Jeg er en del på Avkroken. Skriver ikke så mye, men leser desto mer.

Og jeg må si at på det nye forumet er det en veldig bred enighet om at å reklamere her, er toppen av dumskap og ufattelig unødvendig.

Men jeg vil ikke si at alle har tapt. Jeg stortrives på det nye forumet. Der er det faktisk en salig blanding av tull og fjas, og mer alvorlige diskusjoner. Og at man må ha bilde for å bli "godtatt", er selvsagt bare tull. Det er mange som har ikke har bilde, og som er like mye med i diskusjoner som de som har bilde.

Når jeg en sjelden gang titter innom her, er det jo ingen skikkelige diskusjoner. Det er Harry Potter, vaskemiddel og syke barn. Så at de som har forsvunnet (enten til Avkroken eller rett og slett bare forsvunnet), bare bragte med seg tull, chat og trolling, kan da ikke stemme? I tilfelle hadde det vel bare vært saklige, gode diskusjoner her inne, fremfor pjatt om alt mulig rart?

Jeg var aldri på DOL fordi jeg var opptatt av helsespørsmål. Jeg var her utelukkende pga. brukerne. Og hadde det enda vært noen interessante diskusjoner her på DOL, hadde jeg deltatt her også. Men det er det jo ikke. Derfor er jeg på et forum som jeg føler gir meg begge deler, uavhengig av navnet på forumet eller hvordan det har oppstått.

Men selvsagt dreit ledelsen her på draget. Det kan man jo se bare på "stilen". Rett etter omleggingen var det UAKTUELT å gå tilbake til vertikalt oppsett. Nå må man faktisk bytte TIL horisontalt oppsett om man vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvilken idiot som nedenfor driver å reklamerer, men du kan være sikker på en ting og det er at SAMTLIGE av oss inne på Avkroken syntes dette er en uting og kan like lite fordra reklameringen som dere her inne!

Finner jeg ut hvem det er så kvesser jeg klørne!

Og en ting jeg syntes er bra, er nettopp at man ikke kan være anonym, bare se på den idioten nedenfor som er anonym her på DOL, sånn hadde ikke kunnet foregå på Avkroken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg kom til DOL først og sammenligner alt annet med det. Er blitt for gammal til å lære å sitte på nytt. ;-)

Sånn har jeg det også! DOL var vel noe av det første jeg "lærte" på data ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må stort sett si meg enig med deg her. Dol er ikke det samme lenger, mye mindre liv her, og Avkroken er slitsom å navigere i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til DOL først og sammenligner alt annet med det. Er blitt for gammal til å lære å sitte på nytt. ;-)

Samme her. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg tror ikke du bør legge for mye i disse reklamekampanjene. Dama under er i høyeste grad sarkastisk, og det skal godt gjøres å ta denne ekstrembeundringa av bilder såvel som videosnutter, spesielt seriøst. Hvis jeg tar feil, og hun ikke er sarkastisk, vil jeg tro hun sliter med store åndelige problemer og manglende bakkekontakt. Det gjelder, dessverre, en stadig voksende gruppe innen menneskerasen, men ekstra ille, ja, det er jo nesten perverst, blir det når fascinasjonen for bilder og avanserte smileys gir slik en glede i hverdagen.

Enkelte av Avkrokens brukere har åpenbart tatt skade av flere måneder uten NHD, og denne McBabe er et godt eksempel på hva som kan skje med svake sjeler som forsøker seg uten psykiatriens bistand, før tiden er moden. Tiden var ikke moden for denne McBabe, og hennes pubertale hat mot den virkelige McBabe, er et trist syn. Det er godt hun har funnet tilbake til dol og NHD.

Nå skal det likevel sies, i rettferdighetens ånd, at Avkroken ikke er et chatteforum av den typen mange ser ut til å tro. Jeg vil rett og slett ikke ha på meg at jeg sitter der inne og sender snasne smileys veggimellom flere timer i uka.

Nei, nå som jeg leser her inne står det klart for meg at de gode diskusjonene har forlatt dere, og i stedet for skikkelige debatter, slik debattene her inne forløp tidligere, med blod og gørr og ordutgyting så salig at det ikke bare engasjerte, men det var gøy!, ser jeg nå diskusjoner om fløtegratinerte poteter, strikkeaktiviteter og et evinnelig gnål om bobiler. Selv i de heftigste bobildebatter ser det ikke ut som om temperaturen overstiger normal kroppstemperatur.

Det er synd at det ble sånn, men det er feil å si at avkroken er et forum for chatting mens dette er et forum for de seriøse diskusjoner, for det er jo de seriøse diskusjonene som har skiftet plass, mens dette har blitt en snill variant av Kvinneguiden.

Jeg er ingen chatter, og hadde ikke vært på avkroken hvis det var et mongisforum av den typen der folk sitter og rævslikker hverandre mens de sender smileys og bilder av legemesdeler rundt forbi som gale mennesker.

Oppsettet er veldig 1996. Det har dere rett i. Men det skal sies at oppsettet er som 90 % av forumene der ute. Dol er unikt i oppsett. Det skal dol ha. Men ting tok litt lang tid her inne, og innen dol fikk retta opp i tidenes fyllevrøvl, var mange forlengst etablert på et nytt forum. Dessverre er det fortsatt problemer her, og jeg må skifte fra Firefox til IE for å se forskjell på leste og uleste innlegg. Dette et halv år (eller så ...) etter brøleren. Det er ikke bra nok.

Men god ferie skal du ha, GoodTimes, og du; det er ingen bildekrav inne på Avkroken, uansett hva denne McBabe ser ut til å slite med av vrangforestillinger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg tror ikke du bør legge for mye i disse reklamekampanjene. Dama under er i høyeste grad sarkastisk, og det skal godt gjøres å ta denne ekstrembeundringa av bilder såvel som videosnutter, spesielt seriøst. Hvis jeg tar feil, og hun ikke er sarkastisk, vil jeg tro hun sliter med store åndelige problemer og manglende bakkekontakt. Det gjelder, dessverre, en stadig voksende gruppe innen menneskerasen, men ekstra ille, ja, det er jo nesten perverst, blir det når fascinasjonen for bilder og avanserte smileys gir slik en glede i hverdagen.

Enkelte av Avkrokens brukere har åpenbart tatt skade av flere måneder uten NHD, og denne McBabe er et godt eksempel på hva som kan skje med svake sjeler som forsøker seg uten psykiatriens bistand, før tiden er moden. Tiden var ikke moden for denne McBabe, og hennes pubertale hat mot den virkelige McBabe, er et trist syn. Det er godt hun har funnet tilbake til dol og NHD.

Nå skal det likevel sies, i rettferdighetens ånd, at Avkroken ikke er et chatteforum av den typen mange ser ut til å tro. Jeg vil rett og slett ikke ha på meg at jeg sitter der inne og sender snasne smileys veggimellom flere timer i uka.

Nei, nå som jeg leser her inne står det klart for meg at de gode diskusjonene har forlatt dere, og i stedet for skikkelige debatter, slik debattene her inne forløp tidligere, med blod og gørr og ordutgyting så salig at det ikke bare engasjerte, men det var gøy!, ser jeg nå diskusjoner om fløtegratinerte poteter, strikkeaktiviteter og et evinnelig gnål om bobiler. Selv i de heftigste bobildebatter ser det ikke ut som om temperaturen overstiger normal kroppstemperatur.

Det er synd at det ble sånn, men det er feil å si at avkroken er et forum for chatting mens dette er et forum for de seriøse diskusjoner, for det er jo de seriøse diskusjonene som har skiftet plass, mens dette har blitt en snill variant av Kvinneguiden.

Jeg er ingen chatter, og hadde ikke vært på avkroken hvis det var et mongisforum av den typen der folk sitter og rævslikker hverandre mens de sender smileys og bilder av legemesdeler rundt forbi som gale mennesker.

Oppsettet er veldig 1996. Det har dere rett i. Men det skal sies at oppsettet er som 90 % av forumene der ute. Dol er unikt i oppsett. Det skal dol ha. Men ting tok litt lang tid her inne, og innen dol fikk retta opp i tidenes fyllevrøvl, var mange forlengst etablert på et nytt forum. Dessverre er det fortsatt problemer her, og jeg må skifte fra Firefox til IE for å se forskjell på leste og uleste innlegg. Dette et halv år (eller så ...) etter brøleren. Det er ikke bra nok.

Men god ferie skal du ha, GoodTimes, og du; det er ingen bildekrav inne på Avkroken, uansett hva denne McBabe ser ut til å slite med av vrangforestillinger. :)

''Nei, nå som jeg leser her inne står det klart for meg at de gode diskusjonene har forlatt dere, og i stedet for skikkelige debatter, slik debattene her inne forløp tidligere, med blod og gørr og ordutgyting så salig at det ikke bare engasjerte, men det var gøy!, ser jeg nå diskusjoner om fløtegratinerte poteter, strikkeaktiviteter og et evinnelig gnål om bobiler. Selv i de heftigste bobildebatter ser det ikke ut som om temperaturen overstiger normal kroppstemperatur.''

Vi trenger flere mannfolk her inne for å unngå samtaleemner _kun_ av denne typen, så du er velkommen tilbake;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Jeg tror ikke du bør legge for mye i disse reklamekampanjene. Dama under er i høyeste grad sarkastisk, og det skal godt gjøres å ta denne ekstrembeundringa av bilder såvel som videosnutter, spesielt seriøst. Hvis jeg tar feil, og hun ikke er sarkastisk, vil jeg tro hun sliter med store åndelige problemer og manglende bakkekontakt. Det gjelder, dessverre, en stadig voksende gruppe innen menneskerasen, men ekstra ille, ja, det er jo nesten perverst, blir det når fascinasjonen for bilder og avanserte smileys gir slik en glede i hverdagen.

Enkelte av Avkrokens brukere har åpenbart tatt skade av flere måneder uten NHD, og denne McBabe er et godt eksempel på hva som kan skje med svake sjeler som forsøker seg uten psykiatriens bistand, før tiden er moden. Tiden var ikke moden for denne McBabe, og hennes pubertale hat mot den virkelige McBabe, er et trist syn. Det er godt hun har funnet tilbake til dol og NHD.

Nå skal det likevel sies, i rettferdighetens ånd, at Avkroken ikke er et chatteforum av den typen mange ser ut til å tro. Jeg vil rett og slett ikke ha på meg at jeg sitter der inne og sender snasne smileys veggimellom flere timer i uka.

Nei, nå som jeg leser her inne står det klart for meg at de gode diskusjonene har forlatt dere, og i stedet for skikkelige debatter, slik debattene her inne forløp tidligere, med blod og gørr og ordutgyting så salig at det ikke bare engasjerte, men det var gøy!, ser jeg nå diskusjoner om fløtegratinerte poteter, strikkeaktiviteter og et evinnelig gnål om bobiler. Selv i de heftigste bobildebatter ser det ikke ut som om temperaturen overstiger normal kroppstemperatur.

Det er synd at det ble sånn, men det er feil å si at avkroken er et forum for chatting mens dette er et forum for de seriøse diskusjoner, for det er jo de seriøse diskusjonene som har skiftet plass, mens dette har blitt en snill variant av Kvinneguiden.

Jeg er ingen chatter, og hadde ikke vært på avkroken hvis det var et mongisforum av den typen der folk sitter og rævslikker hverandre mens de sender smileys og bilder av legemesdeler rundt forbi som gale mennesker.

Oppsettet er veldig 1996. Det har dere rett i. Men det skal sies at oppsettet er som 90 % av forumene der ute. Dol er unikt i oppsett. Det skal dol ha. Men ting tok litt lang tid her inne, og innen dol fikk retta opp i tidenes fyllevrøvl, var mange forlengst etablert på et nytt forum. Dessverre er det fortsatt problemer her, og jeg må skifte fra Firefox til IE for å se forskjell på leste og uleste innlegg. Dette et halv år (eller så ...) etter brøleren. Det er ikke bra nok.

Men god ferie skal du ha, GoodTimes, og du; det er ingen bildekrav inne på Avkroken, uansett hva denne McBabe ser ut til å slite med av vrangforestillinger. :)

Hyggelig å lese innlegg fra deg igjen!

Du skriver : Nå skal det likevel sies, i rettferdighetens ånd, at Avkroken ikke er et chatteforum av den typen mange ser ut til å tro. "

Vel, dette blir avhengig av øye som ser. Jeg _har_ tatt en titt innom og oppsettet og skriveopplegget på avkroken får meg til å tenke på fjortis*er (tenåringer)- og deres chatting.

Når det er sagt, vil jeg si meg enig i Goodtimes at DOL var bedre før fordi forumet da hadde mye større mangfold,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Nei, nå som jeg leser her inne står det klart for meg at de gode diskusjonene har forlatt dere, og i stedet for skikkelige debatter, slik debattene her inne forløp tidligere, med blod og gørr og ordutgyting så salig at det ikke bare engasjerte, men det var gøy!, ser jeg nå diskusjoner om fløtegratinerte poteter, strikkeaktiviteter og et evinnelig gnål om bobiler. Selv i de heftigste bobildebatter ser det ikke ut som om temperaturen overstiger normal kroppstemperatur.''

Vi trenger flere mannfolk her inne for å unngå samtaleemner _kun_ av denne typen, så du er velkommen tilbake;)

Problemet er at det ser ut til at langt flere enn de som forsvant til nytt forum har forsvunnet fra dol, så det ville nok ikke utgjort noen stor forskjell hvis vi kom tilbake.

Jeg har sjekket innom her flere ganger, og diskusjonene er borte. Det var diskusjonene som tidligere ga dol liv, og som skapte engasjement. Uten disse hadde jeg ikke engang visst hva jeg skulle svare på, for jeg gidder ikke bobilpjatt og middagsmatvissvass med haugevis av hverdagsgledefanatikere, og det gjelder ganske sikkert ikke bare meg.

Hadde debattene tatt seg opp igjen ville trollene kommet tilbake, og de var plagsomme. For de kommer der det er debatter. Trollproblemet tok ikke dol tak i, så vidt jeg ser, under omlegginga, og årsaken til at de er borte (noe jeg antar de er), er at det er grenser for hvor mye trolling man kan gjøre i en tråd om lapskaus.

Grunnen til at jeg ikke lenger skriver på dol er ikke at jeg tok et valg og valgte et nytt forum, men fordi det ikke lenger er noe å diskutere her inne.

I tillegg sitter jeg på en laptop, med Firefox, og jeg må konsentrere meg skikkelig for å se forskjell på leste og uleste innlegg, og det gir meg hodepine. Jeg vet dette i langt større grad gjelder svaksynte enn meg, og det er for dårlig.

Og ja; jeg er for sta til å bruke IE. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Problemet er at det ser ut til at langt flere enn de som forsvant til nytt forum har forsvunnet fra dol, så det ville nok ikke utgjort noen stor forskjell hvis vi kom tilbake.

Jeg har sjekket innom her flere ganger, og diskusjonene er borte. Det var diskusjonene som tidligere ga dol liv, og som skapte engasjement. Uten disse hadde jeg ikke engang visst hva jeg skulle svare på, for jeg gidder ikke bobilpjatt og middagsmatvissvass med haugevis av hverdagsgledefanatikere, og det gjelder ganske sikkert ikke bare meg.

Hadde debattene tatt seg opp igjen ville trollene kommet tilbake, og de var plagsomme. For de kommer der det er debatter. Trollproblemet tok ikke dol tak i, så vidt jeg ser, under omlegginga, og årsaken til at de er borte (noe jeg antar de er), er at det er grenser for hvor mye trolling man kan gjøre i en tråd om lapskaus.

Grunnen til at jeg ikke lenger skriver på dol er ikke at jeg tok et valg og valgte et nytt forum, men fordi det ikke lenger er noe å diskutere her inne.

I tillegg sitter jeg på en laptop, med Firefox, og jeg må konsentrere meg skikkelig for å se forskjell på leste og uleste innlegg, og det gir meg hodepine. Jeg vet dette i langt større grad gjelder svaksynte enn meg, og det er for dårlig.

Og ja; jeg er for sta til å bruke IE. :)

"Grunnen til at jeg ikke lenger skriver på dol er ikke at jeg tok et valg og valgte et nytt forum, men fordi det ikke lenger er noe å diskutere her inne"

Det der var godt å høre. Så om det kommer opp gode debatter, så kanskje ser vi ditt og andre gamle nick også igjen. :-)

Hvilke type debatter savner du, forresten? Det med diskusjoner om lapskaus og bobiler etc er lite interessant. Det er jeg helt enig med deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hyggelig å lese innlegg fra deg igjen!

Du skriver : Nå skal det likevel sies, i rettferdighetens ånd, at Avkroken ikke er et chatteforum av den typen mange ser ut til å tro. "

Vel, dette blir avhengig av øye som ser. Jeg _har_ tatt en titt innom og oppsettet og skriveopplegget på avkroken får meg til å tenke på fjortis*er (tenåringer)- og deres chatting.

Når det er sagt, vil jeg si meg enig i Goodtimes at DOL var bedre før fordi forumet da hadde mye større mangfold,

"Vel, dette blir avhengig av øye som ser. Jeg _har_ tatt en titt innom og oppsettet og skriveopplegget på avkroken får meg til å tenke på fjortis*er (tenåringer)- og deres chatting."

Oppsettet er uvant, og et ":)" som blir til ansikter i diverse varianter, er pubertalt, men jeg tenker på debattene. Ikke gleden av å se grønne smileys. Det er tross alt enkelt å unngå bruken av disse tegnene.

Det er, som her, mye middagsviss der inne, men det er ikke kun middagsvissvass. Vi har f.eks. et forum som heter "Debatt" som er mer egna til seriøse debatter, og de blir brukt. Ja, det kan være et problem å komme inn i en tråd som er 10 sider lang når oppsettet er som det er, men muligheten til å delta i engasjerte debatte er i hvert fall til stede.

Her inne har det kun blitt "middagsvissvass".

Og troll har vi ikke. Det går ikke an skifte nick for skrive innlegg man ikke tør stå for. Tråden under er et godt eksempel i så måte. Her har vi faktisk en (eks)avkroker som vil slenge dritt til en som ikke leser her lenger, men siden hun ikke kan slenge dritt uten å blottgjøre sitt faste nick for alle der inne, velger hun til og med DOL som arena, sånn at hun kan skifte til et anonymt nick, vel vitende om at det fortsatt er brukere på begge forumene, og at hun innlegget var ment å ramme derfor ville få beskjed om drittslenginga av dem.

Dette problemet skulle DOL gjøre noe med under omlegginga, men det gjorde de åpenbart ikke.

"

Når det er sagt, vil jeg si meg enig i Goodtimes at DOL var bedre før fordi forumet da hadde mye større mangfold,"

Ja, hadde DOL vært som tidligere hadde jeg fortsatt vært her, men det er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

"Grunnen til at jeg ikke lenger skriver på dol er ikke at jeg tok et valg og valgte et nytt forum, men fordi det ikke lenger er noe å diskutere her inne"

Det der var godt å høre. Så om det kommer opp gode debatter, så kanskje ser vi ditt og andre gamle nick også igjen. :-)

Hvilke type debatter savner du, forresten? Det med diskusjoner om lapskaus og bobiler etc er lite interessant. Det er jeg helt enig med deg i.

Jeg savner debatter som engasjerer, og folk med sterke meninger som medfører at det blir debatt.

Det er godt mulig noen slenger ut en link om et eller annet interessant det kunne blitt god debatt av, men det hjelper lite når folk ikke tar debattene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du bør legge for mye i disse reklamekampanjene. Dama under er i høyeste grad sarkastisk, og det skal godt gjøres å ta denne ekstrembeundringa av bilder såvel som videosnutter, spesielt seriøst. Hvis jeg tar feil, og hun ikke er sarkastisk, vil jeg tro hun sliter med store åndelige problemer og manglende bakkekontakt. Det gjelder, dessverre, en stadig voksende gruppe innen menneskerasen, men ekstra ille, ja, det er jo nesten perverst, blir det når fascinasjonen for bilder og avanserte smileys gir slik en glede i hverdagen.

Enkelte av Avkrokens brukere har åpenbart tatt skade av flere måneder uten NHD, og denne McBabe er et godt eksempel på hva som kan skje med svake sjeler som forsøker seg uten psykiatriens bistand, før tiden er moden. Tiden var ikke moden for denne McBabe, og hennes pubertale hat mot den virkelige McBabe, er et trist syn. Det er godt hun har funnet tilbake til dol og NHD.

Nå skal det likevel sies, i rettferdighetens ånd, at Avkroken ikke er et chatteforum av den typen mange ser ut til å tro. Jeg vil rett og slett ikke ha på meg at jeg sitter der inne og sender snasne smileys veggimellom flere timer i uka.

Nei, nå som jeg leser her inne står det klart for meg at de gode diskusjonene har forlatt dere, og i stedet for skikkelige debatter, slik debattene her inne forløp tidligere, med blod og gørr og ordutgyting så salig at det ikke bare engasjerte, men det var gøy!, ser jeg nå diskusjoner om fløtegratinerte poteter, strikkeaktiviteter og et evinnelig gnål om bobiler. Selv i de heftigste bobildebatter ser det ikke ut som om temperaturen overstiger normal kroppstemperatur.

Det er synd at det ble sånn, men det er feil å si at avkroken er et forum for chatting mens dette er et forum for de seriøse diskusjoner, for det er jo de seriøse diskusjonene som har skiftet plass, mens dette har blitt en snill variant av Kvinneguiden.

Jeg er ingen chatter, og hadde ikke vært på avkroken hvis det var et mongisforum av den typen der folk sitter og rævslikker hverandre mens de sender smileys og bilder av legemesdeler rundt forbi som gale mennesker.

Oppsettet er veldig 1996. Det har dere rett i. Men det skal sies at oppsettet er som 90 % av forumene der ute. Dol er unikt i oppsett. Det skal dol ha. Men ting tok litt lang tid her inne, og innen dol fikk retta opp i tidenes fyllevrøvl, var mange forlengst etablert på et nytt forum. Dessverre er det fortsatt problemer her, og jeg må skifte fra Firefox til IE for å se forskjell på leste og uleste innlegg. Dette et halv år (eller så ...) etter brøleren. Det er ikke bra nok.

Men god ferie skal du ha, GoodTimes, og du; det er ingen bildekrav inne på Avkroken, uansett hva denne McBabe ser ut til å slite med av vrangforestillinger. :)

Er han der på det andre forumet, han som var så fryktelig usaklig så det nesten var morsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Jeg tror ikke du bør legge for mye i disse reklamekampanjene. Dama under er i høyeste grad sarkastisk, og det skal godt gjøres å ta denne ekstrembeundringa av bilder såvel som videosnutter, spesielt seriøst. Hvis jeg tar feil, og hun ikke er sarkastisk, vil jeg tro hun sliter med store åndelige problemer og manglende bakkekontakt. Det gjelder, dessverre, en stadig voksende gruppe innen menneskerasen, men ekstra ille, ja, det er jo nesten perverst, blir det når fascinasjonen for bilder og avanserte smileys gir slik en glede i hverdagen.

Enkelte av Avkrokens brukere har åpenbart tatt skade av flere måneder uten NHD, og denne McBabe er et godt eksempel på hva som kan skje med svake sjeler som forsøker seg uten psykiatriens bistand, før tiden er moden. Tiden var ikke moden for denne McBabe, og hennes pubertale hat mot den virkelige McBabe, er et trist syn. Det er godt hun har funnet tilbake til dol og NHD.

Nå skal det likevel sies, i rettferdighetens ånd, at Avkroken ikke er et chatteforum av den typen mange ser ut til å tro. Jeg vil rett og slett ikke ha på meg at jeg sitter der inne og sender snasne smileys veggimellom flere timer i uka.

Nei, nå som jeg leser her inne står det klart for meg at de gode diskusjonene har forlatt dere, og i stedet for skikkelige debatter, slik debattene her inne forløp tidligere, med blod og gørr og ordutgyting så salig at det ikke bare engasjerte, men det var gøy!, ser jeg nå diskusjoner om fløtegratinerte poteter, strikkeaktiviteter og et evinnelig gnål om bobiler. Selv i de heftigste bobildebatter ser det ikke ut som om temperaturen overstiger normal kroppstemperatur.

Det er synd at det ble sånn, men det er feil å si at avkroken er et forum for chatting mens dette er et forum for de seriøse diskusjoner, for det er jo de seriøse diskusjonene som har skiftet plass, mens dette har blitt en snill variant av Kvinneguiden.

Jeg er ingen chatter, og hadde ikke vært på avkroken hvis det var et mongisforum av den typen der folk sitter og rævslikker hverandre mens de sender smileys og bilder av legemesdeler rundt forbi som gale mennesker.

Oppsettet er veldig 1996. Det har dere rett i. Men det skal sies at oppsettet er som 90 % av forumene der ute. Dol er unikt i oppsett. Det skal dol ha. Men ting tok litt lang tid her inne, og innen dol fikk retta opp i tidenes fyllevrøvl, var mange forlengst etablert på et nytt forum. Dessverre er det fortsatt problemer her, og jeg må skifte fra Firefox til IE for å se forskjell på leste og uleste innlegg. Dette et halv år (eller så ...) etter brøleren. Det er ikke bra nok.

Men god ferie skal du ha, GoodTimes, og du; det er ingen bildekrav inne på Avkroken, uansett hva denne McBabe ser ut til å slite med av vrangforestillinger. :)

Hey - long time no see :)

Alt vel? Er det slik å forstå at Avkroken er det eneste fornuftig stedet å innfinne seg om man vil treffe igjen gamle kjente?

Som du sikkert forstår - jeg kjeder meg her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...