Gå til innhold

3 spm: Vinduer - Foliebakt fisk - Sicilia


adelie

Anbefalte innlegg

jancka1365381087

Tin ALDRI mat i lunka vann, bruk kaldt!

"jarlsbergtorsk"

Torskefileter (rå), dryss salt og pepper på etter smak. Skjær tomater i skiver som du legger over torsken. Dryss på godt med reven jarlsbergost. Stekes i ovnen på 180 gr. til fisken er gjennomstekt.

Dette serverer jeg med poteter eller ris, og en frisk grønn salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Tin ALDRI mat i lunka vann, bruk kaldt!

"jarlsbergtorsk"

Torskefileter (rå), dryss salt og pepper på etter smak. Skjær tomater i skiver som du legger over torsken. Dryss på godt med reven jarlsbergost. Stekes i ovnen på 180 gr. til fisken er gjennomstekt.

Dette serverer jeg med poteter eller ris, og en frisk grønn salat.

Det var en ny vri! Skal jammen prøves :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal alltid gjøre slikt uansett om det er hastetining eller ikke, med mindre du tiner i kjøleskapet. Og vannet bør faktisk være kalt. Det er ikke bra for kjøtt/fisk å stå lenge i romtemperatur pga. bakterievekst.

Vannet blir veldig fort kaldt når det kommer en pose med frossenmat nedi :)

Hvis man starter med kaldt vann, fryser som regel posen fast i bunnen av vasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om du hadde laget en egen tråd for fisken? Da hadde jeg sluppet å lese om Sicilia og vindusvask. *stakkars meg*

Jeg pleier å pakke fisken + poteter og grønnsaker med litt smør eller olje oppå, inn i dobbelt matpapir. (Synes matpapir gjerde bedre resultat enn folie.) For at det skal gå litt raskere kutter jeg alt i biter og steker det på 175 grader i 30-40 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"har du slike små porsjonsfileter, lag én pakke pr. person."

Hos oss går det med minst 2 pakker pr. person. Men vi er glad i fisk, da.

Du må lage større pakker, skjønner du vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk om du hadde laget en egen tråd for fisken? Da hadde jeg sluppet å lese om Sicilia og vindusvask. *stakkars meg*

Jeg pleier å pakke fisken + poteter og grønnsaker med litt smør eller olje oppå, inn i dobbelt matpapir. (Synes matpapir gjerde bedre resultat enn folie.) For at det skal gå litt raskere kutter jeg alt i biter og steker det på 175 grader i 30-40 minutter.

Heh, ja stakkars deg. Jeg tenkte jeg fikk flere som gadd å lese hvis jeg ikke laget en ren fisketråd osv. :)

Takk for tipsene dine, med poteter oppi osv., jeg skal prøve matpapir neste gang - akkurat nå ligger det fisk i folie i ovnen, og jeg er spent og gleder meg til middag. Kanskje det blir mer vassent med folie siden det er tett, jeg får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, ja stakkars deg. Jeg tenkte jeg fikk flere som gadd å lese hvis jeg ikke laget en ren fisketråd osv. :)

Takk for tipsene dine, med poteter oppi osv., jeg skal prøve matpapir neste gang - akkurat nå ligger det fisk i folie i ovnen, og jeg er spent og gleder meg til middag. Kanskje det blir mer vassent med folie siden det er tett, jeg får se.

Ja, det er virkelig synd på meg. *nikker samtykkende, ikke det minste ironisk*

Ble middagen god? Jeg er veldig glad i å lage mat på den måten, enkelt og greit og minimalt med oppvask. Sunt skal det visst også være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet blir veldig fort kaldt når det kommer en pose med frossenmat nedi :)

Hvis man starter med kaldt vann, fryser som regel posen fast i bunnen av vasken.

Oi, det har jeg aldri opplevd før. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig synd på meg. *nikker samtykkende, ikke det minste ironisk*

Ble middagen god? Jeg er veldig glad i å lage mat på den måten, enkelt og greit og minimalt med oppvask. Sunt skal det visst også være.

Jepp - middagen ble kjempegod. Må bruke mer fisk for den krympet liksom litt. 2-4 fileter pr pers. er sikkert bra. Brukte frossen steinbit.

Ellers er jeg enig med du - er det annen mat du lager slik? - i pakke? Klart det er sunt, vitaminer og alt beholdes, smak og farger. Jeg brukte (fersk) lime istendenfor sitron, og det ble mye "lime-vann" rundt fisken. Brukte purre, men skulle også tatt hakket hvitløk *mmmm*. Hvis du har flere tips eller oppskrifter, kan jeg prøve dem og gi tilbakemld. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...