Gå til innhold

kortvokst?


Gjest Minimej

Anbefalte innlegg

Gjest Minimej

Nå er jeg grundig lei av kommentarer fra en venninne om at jeg er så liten. Jeg er 162 cm og hun er nesten 180. Stadig vekk hører jeg at hun må gå en halv meter alene når vi er på tur, det rasler ved leggen hennes, hun må se ned på meg, og at det er så morsomt å se meg gå i hennes tempo, for jeg har så mange korte og kjappe steg i forhold til hennes akkurat passe.

Hva sier man til sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest det enkle er ofte det beste

Du smiler og sier pent at du har lagt merke til at hun kommenterer høyda di ofte, og at du er ganske lei av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nessie

Hehe, sorry for at jeg ler- litt morro å lese.

Men sikkert ikke morro å høre hele tiden nei. Det er vel heller du som er mer normal enn henne tenker jeg. Hvertfall i min gjeng, der er vi alle små- Og du, GLED deg over at du er liten- mangen fordeler med det. Lettere for oss å finne mannfolk som er høyere enn oss, dessuten så er små mennesker mye mer uskylige spør du meg!

Og alle guttene jeg kjenner liker de små ;) Overse henne, det er nok kun fordi hun kunne tenkt seg å komt ned på jorda selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj ! Da er jeg lavere enn du er,med mine 160 :-)

Sier noen noe til meg synes jeg det bare er komisk, og jeg ler av det. Jeg tuller mye med det selv også.

Men det er jo MEG, og jeg skjønner godt at ikke alle føler det samme.

Synes du skal si det til henne på en slik måte at hun forstår det; at nå er du ganske lei av å få høre om det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enda mindre enn deg

Du får svare at du prøver å holde deg unna tynn luft og høyden siden det i det lange løp kan være skadelig. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jaddahhhh

Er man høy har man også store føtter (vanligvis hvertfall) så du kan jo mobbe henne for de ekstremt svære og stinkende flytebryggene hennes. Mulig du må i barneavdeliingen for å handle klær men hun høye venninna di må vel i herreavdelingen for å kjøpe sko. Hva er værst liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Jeg er 1,60 og fikk en del kommentarer på skolen, da sa jeg at jeg hellere ville være liten og våken enn stor og doven.

Nå er jeg godt voksen og det er aldri noen som kommenterer høyden min.

Mannen min er 1,90 og vi har vært gift i 30 år, så høydeforskjell er ingen hindring i å finne den store kjærligheten.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høy of slank ( men ikke diger )

Er man høy har man også store føtter (vanligvis hvertfall) så du kan jo mobbe henne for de ekstremt svære og stinkende flytebryggene hennes. Mulig du må i barneavdeliingen for å handle klær men hun høye venninna di må vel i herreavdelingen for å kjøpe sko. Hva er værst liksom.

Jeg er 180 høy og bruker 38 i sko og 39 i vinterstøvler. Jeg er bred over skuldrene og smal rundt livet. Vekten er 65 kg. Folk tror at jeg er mye lavere enn det jeg egentlig er. Jo kraftigere folk er, jo større ser de ut. Jeg ser som oftest lave feite folk, som har store sko som de putter de feita beina sine inn i. Sandaler ol. i str. som du finner i herre avd. Det er en myte at høye folk har store bein, og er svære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men jeg tipper hun ikke er helt komfortabel med sin egen høyde, og prøver å gjøre det enklere for seg selv ved å vitse om det? Og tror nok ikke hun skjønner at det slår litt feil ut for deg. Si du synes det er kjipt å være liten, og at hun har flott høyde, men du har ikke lyst å bli minnet på størrelsen din hele tiden?

Ikke sikkert du mener det, men å fri til sympatien hennes burde likevel kunne fungere. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snål dame.

er jo mere vanlig å være rundt 162 cm når du er dame, enn å være hele 180.

Gi deg da, jeg er 170 og nesten alle damer/jenter jeg kjenner er lenger enn meg, bortsett fra dattera mi som er en bøtteknott på 164 og er dritlei seg for at hun ble så kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Majja Kr.

Gi deg da, jeg er 170 og nesten alle damer/jenter jeg kjenner er lenger enn meg, bortsett fra dattera mi som er en bøtteknott på 164 og er dritlei seg for at hun ble så kort.

kanskje du heller skulle oppmuntre henne så hun ikke blir lei seg for sin helt normale høyde, og si det er helt normalt og en flott høyde å være 164 cm også.

har mange venninner jeg, både over og under 160, men langt flere under 160 enn bortimot 180 du...

Sa ikke at det var noe GALT med det heller. Så jeg har nok ikke tenkt å GI MEG noe sted du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majja Kr.

kanskje du heller skulle oppmuntre henne så hun ikke blir lei seg for sin helt normale høyde, og si det er helt normalt og en flott høyde å være 164 cm også.

har mange venninner jeg, både over og under 160, men langt flere under 160 enn bortimot 180 du...

Sa ikke at det var noe GALT med det heller. Så jeg har nok ikke tenkt å GI MEG noe sted du!

og forresten er den medisinske betegnelsen for kortvoksthet hos kvinner en høyde UNDER 150 cm.

157 cm er en svært hyppig høyde har jeg merket meg:)

Selv er jeg 159 og overhodet ikke lei meg for det, for å være lei seg for noe sånt ville vært latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du heller skulle oppmuntre henne så hun ikke blir lei seg for sin helt normale høyde, og si det er helt normalt og en flott høyde å være 164 cm også.

har mange venninner jeg, både over og under 160, men langt flere under 160 enn bortimot 180 du...

Sa ikke at det var noe GALT med det heller. Så jeg har nok ikke tenkt å GI MEG noe sted du!

Det trengs ikke. Hun vet at hun er flott med sine 164 cm og 48 kg. Liten og nett og skarp i hue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majja Kr.

Det trengs ikke. Hun vet at hun er flott med sine 164 cm og 48 kg. Liten og nett og skarp i hue.

men likevel dritlei seg for at hun ble så kort...

triste greier. og helt unødvendig.

men hun har i det minste en flott vekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men likevel dritlei seg for at hun ble så kort...

triste greier. og helt unødvendig.

men hun har i det minste en flott vekt:)

Nei, hun er ikke lei seg i det hele tatt. Hun er helt fornøyd med seg sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majja Kr.

Nei, hun er ikke lei seg i det hele tatt. Hun er helt fornøyd med seg sjøl.

så hvorfor skrev du...." Gi deg da, jeg er 170 og nesten alle damer/jenter jeg kjenner er lenger enn meg, bortsett fra dattera mi som er en bøtteknott på 164 og er dritlei seg for at hun ble så kort.

– Dorthe"

bra det bare var en kødd da :)

er trist når helt normale jenter skal ha unødige komplekser nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aviaana

Jeg hadde blitt utrolig irritert over en slik venninne. Jeg er selv liten, 158. Jeg tenker ikke så mye over høyden, for det meste har jeg også venner som er omtrent på samme størrelse.

Merker at jeg blir skikkelig provosert her. Sikkert pga jeg har fått så mange bemerkninger om høyden min fra andre, og mye erting. Nå gir jeg katten i det. Men dette innlegget fikk opp noe gammelt (grums) i meg.

spørs om det ikke er hun som har komplekser her da. Å være så høy som henne er jo heller ikke alltid så greit. Men man slipper å tenke så mye over det hvis man bare kommenterer andres høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...