Gå til innhold

Hellas


candyqueen_83

Anbefalte innlegg

candyqueen_83

Vi tenker kanskje på en tur til Hellas siste uka i august eller første i september. Jeg er 25 og kjæresten min 36. Hvor bør vi dra? Ser på en side med restplasser, men er jo så utrolig mye forskjellig. Vil gjerne til et sted med markeder man kan handle litt på, koselige restauranter, vi er ikke noen partyløver så vil gjerne til et litt roligere sted :o)

Eneste er at han ikke vil til Rhodos, men bortsett fra det kan det egentlig være overalt.

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

candyqueen_83

Kreta har jeg hørt mye bra om. Der finnes det skikkelige turiststeder, og knapt så turistede steder.

Fant noen steder på Chania. Er det greit tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i Hellas, ja :)

Vi er et par på samme alder som dere faktisk. Reiser til Lesvos 28 august. Betalte 1600,- pr pers. en uke. Kjempefint hotell. Har lest veldig mye positivt om Lesvos - og gleder oss masse!

Vi har v'ært mye i Hellas, i fjor var vi på Karpathos, der var det kjempefint, absolutt å anbefale! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Vi er et par på samme alder som dere faktisk. Reiser til Lesvos 28 august. Betalte 1600,- pr pers. en uke. Kjempefint hotell. Har lest veldig mye positivt om Lesvos - og gleder oss masse!

Vi har v'ært mye i Hellas, i fjor var vi på Karpathos, der var det kjempefint, absolutt å anbefale! :)

Karpathos så jeg også noen turer til :o) Kanskje jeg får lese litt mer om disse stedene dere har nevnt. Er jo umulig å finne et sted av tusen mulige :o)

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Vi er et par på samme alder som dere faktisk. Reiser til Lesvos 28 august. Betalte 1600,- pr pers. en uke. Kjempefint hotell. Har lest veldig mye positivt om Lesvos - og gleder oss masse!

Vi har v'ært mye i Hellas, i fjor var vi på Karpathos, der var det kjempefint, absolutt å anbefale! :)

Nå så jeg og at jeg hadde skrytt på meg et år. Er bare 24 :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i Hellas, ja :)

Karpathos så jeg også noen turer til :o) Kanskje jeg får lese litt mer om disse stedene dere har nevnt. Er jo umulig å finne et sted av tusen mulige :o)

Takk for svar

Når vi var der bodde vi på et hotell som heter Vergina, det var kjempefint! Fint basseng, stille og rolig. Det ligger dessuten i passe avstand fra byen.

Ellers, om du finner billige billetter dit, vil jeg anbefale Kefalonia. Ennå ikke så turistifisert som andre steder i hellas.

Lykke til - håper dere finner noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Når vi var der bodde vi på et hotell som heter Vergina, det var kjempefint! Fint basseng, stille og rolig. Det ligger dessuten i passe avstand fra byen.

Ellers, om du finner billige billetter dit, vil jeg anbefale Kefalonia. Ennå ikke så turistifisert som andre steder i hellas.

Lykke til - håper dere finner noe :)

Vet du noe om et sted som heter Parga? På fastlandet (vestkysten). Er det bedre på øyene kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i Hellas, ja :)

Vet du noe om et sted som heter Parga? På fastlandet (vestkysten). Er det bedre på øyene kanskje?

Ja jeg har et par venninner som har vært der. Har ikke vært der selv. De dro fordi det var det billigste stedet å reise der og da. De var litt uheldig med bostedet, og det la en demper på hele oppholdet, men det er jo noe man risikerer når man reiser uspesifisert...

De var ikke overbegeistret, synes det var dårlige strender og lite valgmuligheter av restauranter samt lite shoppingmuligheter/butikker.

Som sagt, de var litt uheldig og det kan ha satt en brems på hele oppholdet... ;)

Du kan se litt på dette forumet: http://hellas.diskusjonsforum.no/hellas.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg har et par venninner som har vært der. Har ikke vært der selv. De dro fordi det var det billigste stedet å reise der og da. De var litt uheldig med bostedet, og det la en demper på hele oppholdet, men det er jo noe man risikerer når man reiser uspesifisert...

De var ikke overbegeistret, synes det var dårlige strender og lite valgmuligheter av restauranter samt lite shoppingmuligheter/butikker.

Som sagt, de var litt uheldig og det kan ha satt en brems på hele oppholdet... ;)

Du kan se litt på dette forumet: http://hellas.diskusjonsforum.no/hellas.html

dette er det nye forumet: http://www.hellasforum.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Ja jeg har et par venninner som har vært der. Har ikke vært der selv. De dro fordi det var det billigste stedet å reise der og da. De var litt uheldig med bostedet, og det la en demper på hele oppholdet, men det er jo noe man risikerer når man reiser uspesifisert...

De var ikke overbegeistret, synes det var dårlige strender og lite valgmuligheter av restauranter samt lite shoppingmuligheter/butikker.

Som sagt, de var litt uheldig og det kan ha satt en brems på hele oppholdet... ;)

Du kan se litt på dette forumet: http://hellas.diskusjonsforum.no/hellas.html

Takk for link.

Men da tror jeg ikke jeg ser mer på Parga :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du noe om et sted som heter Parga? På fastlandet (vestkysten). Er det bedre på øyene kanskje?

Vi var i Parga for noen år siden. Kjempefin plass. Et sted jeg virkelig har lyst tilbake til. Rolig, fin sandstrand og masse koselige spisesteder. Ikke så veldig mange diskoteker, men små, koselige barer.

En kollega var også der sist sommer, og skulle ønske hun var under 30 og nyforelska når hun var der sa hun (hun er over 50:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du noe om et sted som heter Parga? På fastlandet (vestkysten). Er det bedre på øyene kanskje?

Hvis du vil oppleve det "ekte" Hellas og ekte gresk gjestfrihet, har jeg hørt at fastlandet er bedre, da øyene har lidd under litt for mye turisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Vi var i Parga for noen år siden. Kjempefin plass. Et sted jeg virkelig har lyst tilbake til. Rolig, fin sandstrand og masse koselige spisesteder. Ikke så veldig mange diskoteker, men små, koselige barer.

En kollega var også der sist sommer, og skulle ønske hun var under 30 og nyforelska når hun var der sa hun (hun er over 50:-)

Et hotell å anbefale? Hørtes deilig ut med et rolig og koselig sted :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et hotell å anbefale? Hørtes deilig ut med et rolig og koselig sted :o)

Her er beskrivelsen fra Ving sine sider:-)

''Med fare for å fornærme alle våre andre greske reisemål: Parga er et av de mest romantiske feriestedene i hele Vings Hellas!

Vi har ennå tilgode å møte noen som ikke har blitt sjarmert av Parga. Denne idylliske lille kystbyen ligger i grønne, vakre omgivelser på fastlandet av Hellas. Likevel får man følelsen av å komme til en liten gresk øy. Byen ligger som et amfiteater rundt en vakker vik med små øyer. Atmosfæren i de bratte, trange smugene og i den lille havnen er avslappet, intim og romantisk. Og med lokal sjarm i massevis. Parga har ikke antydning til små-arrogante turistnykker - til tross for at både grekere, italienere og skandinaver elsker å feriere her.''

Tror vi bodde på et sted som het margaritis eller noe slikt. Dette er noen år siden og jeg kan ikke finne det nå på ving sine sider. Det var et lite "privat" leilighetshotell.Det var helt greit.Vi lagde frokosten selv og det var ikke basseng der. Men vi var på stranda hver dag og savnet det ikke.

Har ikke noen erfaring med de andre stedene desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Her er beskrivelsen fra Ving sine sider:-)

''Med fare for å fornærme alle våre andre greske reisemål: Parga er et av de mest romantiske feriestedene i hele Vings Hellas!

Vi har ennå tilgode å møte noen som ikke har blitt sjarmert av Parga. Denne idylliske lille kystbyen ligger i grønne, vakre omgivelser på fastlandet av Hellas. Likevel får man følelsen av å komme til en liten gresk øy. Byen ligger som et amfiteater rundt en vakker vik med små øyer. Atmosfæren i de bratte, trange smugene og i den lille havnen er avslappet, intim og romantisk. Og med lokal sjarm i massevis. Parga har ikke antydning til små-arrogante turistnykker - til tross for at både grekere, italienere og skandinaver elsker å feriere her.''

Tror vi bodde på et sted som het margaritis eller noe slikt. Dette er noen år siden og jeg kan ikke finne det nå på ving sine sider. Det var et lite "privat" leilighetshotell.Det var helt greit.Vi lagde frokosten selv og det var ikke basseng der. Men vi var på stranda hver dag og savnet det ikke.

Har ikke noen erfaring med de andre stedene desverre.

Men er det sånn at det er ting å finne på, og finne frem til for nykomlinger? :o) Er det noen ting du vil anbefale å gjøre der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...