Gå til innhold

Beregning av termin...


Gjest pregnant77

Anbefalte innlegg

Studerer du da? Vet du hvordan reglene er for når man gjelder som samboere?

Hadde nettopp en prat angående dette med ham. Heldigvis synes han det er den naturligste ting i verden at vi skal leve av det han tjener. Selv om jeg føler meg som en ubrukelig Paris Hilton fra 50-tallet :S

Jeg skal starte på et nytt studie i slutten av august. (Snakk om perfekt beregning av graviditet... :-))

Man regnes som samboere ovenfor Lånekassen når man har felles barn med samboer, så dere regnes som samboere. Vanligvis får man forsørgerstipend i tillegg til det andre når man får barn, men når man er samboer regnes samboeres inntekt med i beregningen av forsørgerstipendet. Tjener han for mye får du ikke forsørgerstipendet. Grensen er ikke særlig høy, så det er bra han ikke har noe i mot at dere lever på hans inntekt.

Jeg synes absolutt ikke du minner om Paris Hilton, bare så det er sagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stoler ikke helt på kalkulatoren heller pga mensen min har rotet litt siste halvåret, siste 2-3 menstruasjoner har kommet med 27-28 dagers mellomrom, men de siste før det har ofte vært 1-2 uker forsinket, så jeg er jo åpen for at eggløsning har funnet sted senere. I følge kalkulatoren ble jeg befruktet 19. juni (også den som viste to dager forskjell), men min kjære var bortreist rundt da, så jeg kan ha blitt befruktet rett før, for det er vel så sædceller holder seg så og så mange dager, eller at jeg har blitt befruktet f.eks uken etter.

Vi drev jo og prøvde å bli gravid og syntes det var litt dumt han skulle reise bort den uka jeg hadde eggløsning, men så ordna det seg likevel :-)

Jeg vet i hvert fall at jeg først ble befruktet noen dager etter samleie. Samboeren min var nemlig også bortreist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet i hvert fall at jeg først ble befruktet noen dager etter samleie. Samboeren min var nemlig også bortreist.

Egget skal jo ikke overleve lengre enn en dag etter eggløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...