Gå til innhold

Operasjon av analfissur /anal fistel

Anbefalte innlegg

For to mnd siden fikk jeg en perianal abcess 3 cm fra endetarmsåpningen. Kulen var på 4 cm. Jeg ble lagt i narkose, abcessen, som lå noe under huden ble skjært opp og jeg fikk med dren i tre dager før det ble fjernet. Nå, 2 mnd etterpå hadde kulen nesten krympa helt bort og det var kun en åpning igjen på størrelse ned et knappenålshode. Det så med andre ord lyst ut for at dette gikk den rette veien.

MEN i går tidlig våknet jeg opp og hadde i løpet av natta fått en 4 cm stor kul igjen. Jeg ble forsøkt åpnet uten bedøvelse, men uten hell. Det ble operasjon i narkose igjen. Jeg skal på kontroll om en mnd bla med rektoskopi hos spesialist og det antydes at jeg nok har en analfissur siden abcessen blomstret opp igjen.

Så til saken: Hvordan foregår denne operasjonen? Sist jeg var hos denne speisalisten ble at antydet at noe skulle åpnes. Jeg trodde heller en fistel skulle lukkes? Mulig jeg ikke var helt med og var ikke opplagt til å spørre mere. Om det er så at denne fistelen skal lukkes, hvordan klarer man dette og hvordan vil det bli for meg etterpå? En går vel da inn vi rektum og "styrer" på der? Jeg ser for meg mye styr og problemer etterpå. Er dette vanligvis ordnet etter en operasjon eller må jeg påregne flere operasjoner? Er det ofte vellykket eller ei? Har hatt hard mage siden første fødsel for snart 5 år siden og reguleres med fiber og lactulose. Det er antakelig derfor jeg har fått en evt fistel? Har kontroll på avf. nå, men må forebygge. Også hatt noe hemodider.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282889-operasjon-av-analfissur-anal-fistel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...