Gå til innhold

Merkelig annonse


Lotte :o)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja den er merkelig :) Egentlig er det rart at de fikk skrive det, men man kan kanskje skrive hva som helst. Men skal man følge avdødes ønsker bestandig? Tenk om et var at alle skulle komme nakne i kirka? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Antar at "grolpeis" betyr at man er gjerrig?? Men det var jo uansett ikke han selv som skulle dekke begravelseskostnadene, så kanskje han bare ville være grei mot sine etterlatte? ;-)

Det er den avdøde som dekker begravelseskostnadene; det pleier jo gå av det han etterlater seg. Det er mulig man fortsatt får et lite begravelsestilskudd, men det dekker ikke alt.

Det kunne jo skrevet at "sørgehøytideligheten avsluttes ved graven". Det er ikke så mange som har minnesamvær med mat i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den avdøde som dekker begravelseskostnadene; det pleier jo gå av det han etterlater seg. Det er mulig man fortsatt får et lite begravelsestilskudd, men det dekker ikke alt.

Det kunne jo skrevet at "sørgehøytideligheten avsluttes ved graven". Det er ikke så mange som har minnesamvær med mat i dag.

Jeg har aldri vært i en begravelse uten minnesamvær med mat. Men da snakker jeg ikke om Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært i en begravelse uten minnesamvær med mat. Men da snakker jeg ikke om Oslo.

Ikke jeg heller, selv om jeg ikke har vært i så mange begravelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den avdøde som dekker begravelseskostnadene; det pleier jo gå av det han etterlater seg. Det er mulig man fortsatt får et lite begravelsestilskudd, men det dekker ikke alt.

Det kunne jo skrevet at "sørgehøytideligheten avsluttes ved graven". Det er ikke så mange som har minnesamvær med mat i dag.

Selvfølgelig er det ikke den avdøde som dekker begravelseskostnadene, h*n er jo død. Det er arvingene som dekker utfra de de har arvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er den avdøde som dekker begravelseskostnadene; det pleier jo gå av det han etterlater seg. Det er mulig man fortsatt får et lite begravelsestilskudd, men det dekker ikke alt.

Det kunne jo skrevet at "sørgehøytideligheten avsluttes ved graven". Det er ikke så mange som har minnesamvær med mat i dag.

''Det er den avdøde som dekker begravelseskostnadene; det pleier jo gå av det han etterlater seg.''

Og hvem er det som eier det avdøde har etterlatt seg? ;-) Avdøde er ikke lenger et rettsubjekt etter sin død, og derfor er det de etterlatte som betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er den avdøde som dekker begravelseskostnadene; det pleier jo gå av det han etterlater seg.''

Og hvem er det som eier det avdøde har etterlatt seg? ;-) Avdøde er ikke lenger et rettsubjekt etter sin død, og derfor er det de etterlatte som betaler.

Ja, jeg mener jo ikke at den avdøde selv går i butikken f.eks. og betaler maten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...