Mannn 30 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hei! Jeg har i en periode nå opplevd veldig dårlig energi i kroppen. Det har holdt på til og fra i ca. fem år. Dårlig energi på den måten at alt er et ork. Det er såpass at jeg har sterkt redusert livskvalitet, men jeg er ikke sykmeldt fra jobben. Det er mange faktorer som jeg opplever: Varierende og til tider veldig dårlig energi. Dette kan variere fra dag til dag og til og med i løpet av en og samme dag. Det eneste som reparerer det litt er hvis jeg spiser mye mat. Jeg har stort sett "tørr" og treg avføring, men noen ganger litt løs. Jeg får lett kramper og kan lett framprovosere krampe i alle kroppens muskler. Jeg har stort sett liten sexlyst. Jeg svetter ofte i armhulene. Jeg kan være ”gjennomvåt” helt uten anstrengende fysisk aktivitet. Alt dette er verst på våren og sommeren. Litt bedre høst og vinter. Jeg bruker til tider kateter da jeg har en litt slapp blære (dette er ikke noe problem for meg). Til informasjon: Jeg lever et relativt sunt liv, er i aktivitet, relativt godt kosthold, jeg har samboer og en jobb jeg trives i. Jeg har vært hos fastlegen min som er dyktig og han har tatt mange prøver av ulike slag (blod og urin), men han finner ikke ut av det. Hva kan dette være? Hva skal jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/283216-d%C3%A5rlig-energi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Det kan være mange grunner til nedsatt energinivå og hos de fleste er dette noe som varierer. Hos deg høres det ut som det er mer enn vanlig lenge og at svingningene er store. I slike tilfeller er det viktig med en grundig medisinsk utredning som kan innbefatte blodprøver (blodprosent, jern, stoffskifte, vitamin B12, D, hormonprøver som kortisol og testosteron etc), EKG, rtg av lungene for å nevne noen. Det hender at alle prøvene er normale og tankene går da i retning av tretthetssyndrom, eller på engelsk Chronic Fatigue Syndrom (CFS). Vi vet ikke årsaken til denne tilstanden, men den kan blant annet starte etter en kraftig virusinfeksjon. Innen alternativ behandling har man tradisjonelt anbefalt kosstilskudd med omega 3 fettsyrer (5 gram), Q 10 (120 mg) og kombinasjon av ginseng og rosenrot som begge er urter som påvirker kroppens energinivå. Hvis man ikke merker effekt etter tre måneder bør man slutte, men det kan ta over et år å bli bra igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/283216-d%C3%A5rlig-energi/#findComment-2277072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.