Gå til innhold

Mammaklær


Sofline

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om noen nettbutikker med litt stilige (og billige) mammaklær? Jeg synes det meste jeg har sett er svart, grått og andre mørke farger, eventuelt hvitt. Jeg kler ikke de fargene, bortsett fra hvitt, og det må da være lov til å føle seg litt vel selv om man er gravid. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med det samme. Jeg har kjøpt en god, myk mammabukse i sort, eller shar jeg funnet ut at det beste er vanlige gensere i et litt tøyelig stoff fra HM osv, som har litt lengde på magen. Mye av moten nå er jo komfortabel og flott for gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hennes og maurits ha noen klær på nettsiden sin.

hm.com.

Det vet jeg, men jeg synes ikke de er så fine. Kjedelige farger som absolutt ikke kler meg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme. Jeg har kjøpt en god, myk mammabukse i sort, eller shar jeg funnet ut at det beste er vanlige gensere i et litt tøyelig stoff fra HM osv, som har litt lengde på magen. Mye av moten nå er jo komfortabel og flott for gravide.

I starten går det jo greit med nåtidens mote, men jeg regner med å bli diger på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de fleste jenter og kvinner ser ut som om de er 5 måneder på vei for tida, med tunikaer som går inn under bysten og deretter bare ut. De finnes jo i allslags friske farger, så hvis du bare har en snill bukse under, bør det gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes de fleste jenter og kvinner ser ut som om de er 5 måneder på vei for tida, med tunikaer som går inn under bysten og deretter bare ut. De finnes jo i allslags friske farger, så hvis du bare har en snill bukse under, bør det gå bra.

Hehe... Jeg har en sånn topp, og kjæresten min synes jeg ser gravid ut i den. Jeg har tenkt å kjøpe noen flere slike hvis jeg finner noen fine på salg, men jeg skal jo også ha noe å ha på etter fem måneder. :-) Snille bukser har jeg ikke. Jeg synes allerede det er mest behagelig å gå med oppknappede bukser, men det er nok bare innbilling; jeg har gått ned ca. 1 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvor de har stilige mammaklær. Selv gadd jeg aldri å kjøpe noen. Jeg brukte helt vanlige klær gjennom hele svangerskapet, og det tror jeg vel egentlig alle bortsett fra de som blir abnormt store kan gjøre. De vil bare ikke fordi de mammaklærne får dem til å føle seg GRAVIDE.

Eller noe sånt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvor de har stilige mammaklær. Selv gadd jeg aldri å kjøpe noen. Jeg brukte helt vanlige klær gjennom hele svangerskapet, og det tror jeg vel egentlig alle bortsett fra de som blir abnormt store kan gjøre. De vil bare ikke fordi de mammaklærne får dem til å føle seg GRAVIDE.

Eller noe sånt;-)

Jeg vet ikke hva du mener med abnormt stor, men jeg gidder ikke gå med gensere som bare rekker ned til navlen.

Om jeg går med vanlige klær mens jeg er gravid og ødelegger dem fordi jeg utvider dem, må jeg uansett kjøpe nye klær etter svangerskapet. Så foretrekker jeg å kjøpe noen mammaklær og bruke de vanlige klærne mine etterpå i stedet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva du mener med abnormt stor, men jeg gidder ikke gå med gensere som bare rekker ned til navlen.

Om jeg går med vanlige klær mens jeg er gravid og ødelegger dem fordi jeg utvider dem, må jeg uansett kjøpe nye klær etter svangerskapet. Så foretrekker jeg å kjøpe noen mammaklær og bruke de vanlige klærne mine etterpå i stedet. :-)

Ok, da bruker du trangere klær enn jeg gjør til vanlig. Jeg var seks måneder på vei da jeg vurderte å kjøpe gravidebukse, og jeg droppet det fordi jeg ikke fant en eneste som så ok ut.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere på død og liv må ha gravideklær fra uke 10 når dere samtidig sutrer om hvor fæle de er. Vanlige klær duger vel så bra så lenge man ikke insisterer på å klemme seg inn i de korteste og minste de har, og utvalget er MYE større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gravid, jippi:-)

Ok, da bruker du trangere klær enn jeg gjør til vanlig. Jeg var seks måneder på vei da jeg vurderte å kjøpe gravidebukse, og jeg droppet det fordi jeg ikke fant en eneste som så ok ut.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere på død og liv må ha gravideklær fra uke 10 når dere samtidig sutrer om hvor fæle de er. Vanlige klær duger vel så bra så lenge man ikke insisterer på å klemme seg inn i de korteste og minste de har, og utvalget er MYE større.

Hei

Jeg forstår godt Sofline som ønsker mammaklær. Jeg brukte også vanlige klær i mine 2 tidligere svangerskap, kun fordi jeg ikke ville påkoste meg dyre mammaklær. Følte meg som en stor, fet, stygg, ekkel ting og ikke som en vakker gravid. Klærne blir ugformelige og i slutten kunne jeg bare gå i joggeklær. Hater den dag i dag (7 år etter sistemann) å gå i joggeklær.

Jeg missunte mine venninner som hadde råd til å kjøpe pene mammaklær som stod i stil med den voksende magen. Nå er jeg gravid igjen og skal så fort som mulig komme meg ut og få kjøpt noen pene mammaklær, koste hva det koste vil:-) Vil ikke at denne fine tiden skal ødelegges av at jeg føler meg stygg og ekkel på grunn av klærne jeg går i.

Er 12 uker på vei og ser allerede at jeg nå må begynne å tenke på å bytte ut garderoben. Buksene strammer slik at jeg blir ekstra kvalm og genserene er ikke pene når de ser ut som om de er ett nummer for små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg forstår godt Sofline som ønsker mammaklær. Jeg brukte også vanlige klær i mine 2 tidligere svangerskap, kun fordi jeg ikke ville påkoste meg dyre mammaklær. Følte meg som en stor, fet, stygg, ekkel ting og ikke som en vakker gravid. Klærne blir ugformelige og i slutten kunne jeg bare gå i joggeklær. Hater den dag i dag (7 år etter sistemann) å gå i joggeklær.

Jeg missunte mine venninner som hadde råd til å kjøpe pene mammaklær som stod i stil med den voksende magen. Nå er jeg gravid igjen og skal så fort som mulig komme meg ut og få kjøpt noen pene mammaklær, koste hva det koste vil:-) Vil ikke at denne fine tiden skal ødelegges av at jeg føler meg stygg og ekkel på grunn av klærne jeg går i.

Er 12 uker på vei og ser allerede at jeg nå må begynne å tenke på å bytte ut garderoben. Buksene strammer slik at jeg blir ekstra kvalm og genserene er ikke pene når de ser ut som om de er ett nummer for små.

Problemet til Sofline var vel at hun ikke finner mammaklær hun synes er pene. Det gjorde ikke jeg heller. Nå når det finnes så mange lekre tunikaer som passer både gravide og alle andre størrelser begriper jeg ikke hvorfor man skal betale i dyre dommer for stygge, uformelige mammatelt. Men smaken er som kjent som baken. Du synes de er vakre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også gravid :-)

Jeg syns merkene mamalicious og 2wear har helt greie gravidklær. Mamalicious-bukser og skjørt har jeg fått ganske så billig, tror det var 200 for skjørt, 250 for bukse og noe i samme duren for kortbukse, en tunika kjøpte jeg til 130 kr... De selges nok mest i butikker med mammaklær + enkelte babybutikker. Syns det er godt å ha noen gode bukser og skjørt å bruke. Ellers kan en jo få kjøpt mange klær som er helt OK å bruke, men som ikke er gravidklær for eksempel omslagstopper og tunikaer. Ellers kan du koste på deg gravid-tights fra Lindex eller H&M om du liker den stilen..

Om du ikke har i mot å kjøpe brukte klær kan du titte på finn.no. Mange som selger pent brukte klær der.

http://www.woman24.no/mote_og_skjonnhet/article31509.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, da bruker du trangere klær enn jeg gjør til vanlig. Jeg var seks måneder på vei da jeg vurderte å kjøpe gravidebukse, og jeg droppet det fordi jeg ikke fant en eneste som så ok ut.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere på død og liv må ha gravideklær fra uke 10 når dere samtidig sutrer om hvor fæle de er. Vanlige klær duger vel så bra så lenge man ikke insisterer på å klemme seg inn i de korteste og minste de har, og utvalget er MYE større.

Jeg bruker helt normalt trange/ikke-trange klær. Jeg må ikke på død og liv bruke mammaklær fra uke 10, men jeg vil gjerne ha det i hus før jeg trenger det. Hvis du først vurderte å kjøpe et par nye bukser 6. måneder på vei, hadde du en ganske mindre mage enn jeg venter å få (pga. arv og kroppsbygning). Klær i størrelse telt vil jeg ikke bruke bare for å holde meg unna mammaklær, og jeg trives heller ikke i sånne klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til Sofline var vel at hun ikke finner mammaklær hun synes er pene. Det gjorde ikke jeg heller. Nå når det finnes så mange lekre tunikaer som passer både gravide og alle andre størrelser begriper jeg ikke hvorfor man skal betale i dyre dommer for stygge, uformelige mammatelt. Men smaken er som kjent som baken. Du synes de er vakre:-)

''Nå når det finnes så mange lekre tunikaer som passer både gravide og alle andre størrelser begriper jeg ikke hvorfor man skal betale i dyre dommer for stygge, uformelige mammatelt.''

Det er jo nettopp mammatelt jeg vil unngå. Dvs. t-skjorter i størrelse XXL og joggebukser. Noe jeg uansett må investere i hvis det var sånt jeg ville kle meg i. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg forstår godt Sofline som ønsker mammaklær. Jeg brukte også vanlige klær i mine 2 tidligere svangerskap, kun fordi jeg ikke ville påkoste meg dyre mammaklær. Følte meg som en stor, fet, stygg, ekkel ting og ikke som en vakker gravid. Klærne blir ugformelige og i slutten kunne jeg bare gå i joggeklær. Hater den dag i dag (7 år etter sistemann) å gå i joggeklær.

Jeg missunte mine venninner som hadde råd til å kjøpe pene mammaklær som stod i stil med den voksende magen. Nå er jeg gravid igjen og skal så fort som mulig komme meg ut og få kjøpt noen pene mammaklær, koste hva det koste vil:-) Vil ikke at denne fine tiden skal ødelegges av at jeg føler meg stygg og ekkel på grunn av klærne jeg går i.

Er 12 uker på vei og ser allerede at jeg nå må begynne å tenke på å bytte ut garderoben. Buksene strammer slik at jeg blir ekstra kvalm og genserene er ikke pene når de ser ut som om de er ett nummer for små.

''Klærne blir ugformelige og i slutten kunne jeg bare gå i joggeklær.''

Det er nettopp det jeg vil unngå. Og joggeplagg og digre t-skjorter har jeg uansett ikke noe særlig av, kanskje nok til ett antrekk, så jeg må uansett investere i noe nytt, og da kan det like gjerne være noe som ser OK ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns merkene mamalicious og 2wear har helt greie gravidklær. Mamalicious-bukser og skjørt har jeg fått ganske så billig, tror det var 200 for skjørt, 250 for bukse og noe i samme duren for kortbukse, en tunika kjøpte jeg til 130 kr... De selges nok mest i butikker med mammaklær + enkelte babybutikker. Syns det er godt å ha noen gode bukser og skjørt å bruke. Ellers kan en jo få kjøpt mange klær som er helt OK å bruke, men som ikke er gravidklær for eksempel omslagstopper og tunikaer. Ellers kan du koste på deg gravid-tights fra Lindex eller H&M om du liker den stilen..

Om du ikke har i mot å kjøpe brukte klær kan du titte på finn.no. Mange som selger pent brukte klær der.

http://www.woman24.no/mote_og_skjonnhet/article31509.ece

Takk for tips! Men hva er gravid-tights? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har du sett inne på www.barnetrend.no, de har noen søte mammaklær, vet jeg :o)

Takk for tips! Jeg skal ta en titt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Akkurat mammaklær er jeg grønn på ;o)

Men, jeg har tatt operasjoner i magen, da våkner jeg opp med en mage, som ser 5 mnd gravid ut. Vakkert syn kan jeg love deg ;o) Jeg vil jo gjerne se OK ut da, selv om jeg får denne magen som er der en god stund.

Jeg har kjøpt fargerike tunikaer, gjerne med snøring under brystet. Dette har jeg funnet i vanlige butikker, H&M o.l De er supre til enkle bukser, som svarte, hvite o.l bukser, med stretch i livet (jeg får ikke på meg annet i starten) Behagelig og gå i er det også.

Det fine er jo at jeg kan bruke tunikaene en stund, og du vil ha litt mage etter fødselen også, i starten.

Så det er jo noe du kan bruke i månedene fremover, og evnt etter fødselen?

Å, nå kom jeg på at jeg har sett at mange barneklærbutikker, gjerne ikke direkte kjedebutikker, også har mammaklær. Venninna mi kjøpte flere fine topper der, med litt mønster på.

På slutten husker jeg at jeg bodde i sambo sine silkeboxershortser hjemme, he he da var jeg ett vakkert syn du ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...