Gå til innhold

Mammaklær


Sofline

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Jeg aner ikke hvor de har stilige mammaklær. Selv gadd jeg aldri å kjøpe noen. Jeg brukte helt vanlige klær gjennom hele svangerskapet, og det tror jeg vel egentlig alle bortsett fra de som blir abnormt store kan gjøre. De vil bare ikke fordi de mammaklærne får dem til å føle seg GRAVIDE.

Eller noe sånt;-)

Jeg kjøpte minst mulig av mammaklær, men noe måtte jeg bare ha. Allerede etter 10 uker var mine vanlige bukser ubehagelige.

Kjøpte en pen beige og en sort bukse (på butikken "Svangerskapet") som holdt gjennom to svangerskap, og som jeg faktisk også brukte noen dager etter å ha født. Hadde knapt klart meg uten disse, de var behagelige og ganske pene; jeg må også kle meg forholdsvis pent på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest også gravid

Takk for tips! Men hva er gravid-tights? :-)

Tights som er litt lange slik at en kan dra dem over magen. Da slipper en at det gnager i bukselinninga. Syns det er godt å ha noe som holder magen litt på plass, jeg. Vurderer til og med å kjøpe meg gravidtruser! heheh :-)

Jeg kan ikke fordra å gå rundt med røde merker etter trange klær lengre, tror jeg syns det var null problem før.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gravid, jippi:-)

Problemet til Sofline var vel at hun ikke finner mammaklær hun synes er pene. Det gjorde ikke jeg heller. Nå når det finnes så mange lekre tunikaer som passer både gravide og alle andre størrelser begriper jeg ikke hvorfor man skal betale i dyre dommer for stygge, uformelige mammatelt. Men smaken er som kjent som baken. Du synes de er vakre:-)

Store telt er helt uaktuelt å gå i for meg. Det var vel i "gamle dager" at mammaklærne så slik ut..? Jeg var innom i en butikk for gravide og kjøpte meg en del klær forrige uke. Det var mye fint må jeg si. Nå er jeg jo kun 12 uker på vei men mine vanlige klær har begynt å stramme rundt livet. De klærne jeg kjøpte så ut som helt vanlige klær, bare at det var strikk i livet på buksene og genserne/ toppene satt helt fint på, de var ikke vide i det hele tatt. De utvider seg etterhvert og var litt lengre enn de jeg finner i vanlige butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvor de har stilige mammaklær. Selv gadd jeg aldri å kjøpe noen. Jeg brukte helt vanlige klær gjennom hele svangerskapet, og det tror jeg vel egentlig alle bortsett fra de som blir abnormt store kan gjøre. De vil bare ikke fordi de mammaklærne får dem til å føle seg GRAVIDE.

Eller noe sånt;-)

Nei, vet du, her synes jeg mange blir uenige med deg. Jeg vet ikke hva slags kroppsbygde du har og hvor stor mage har du når du er 7-8 mnd på vei, men det går absolutt ikke an å bruke vanlige klær om du ikke velger generous type og ser ut som potetsak. Og jeg vil heller se fint gravid ut, for jeg er jo gravid og ingen skam over det, enn å se ut som om jeg bærer uønsket barn og prøver på alle mulige måter å skjule det. Jeg har gått opp 8 kg og er nå 35 uker på vei, og mine vanlige klær kunne jeg ikke bruke siden ca 14-15 uker. Det føltes rett og slett ikke behagelig eller komfortabelt, og for meg i tillegg ikke riktig.

Det er kjempe viktig å føle seg fin og velpleid i svangerskapet, hvorfor skal man slite med for trange bukser eller gensere/ topp som ser ut som om de var lånt fra yngre søsken, det er viktig å ha på seg klær som passer til årstid, været og debn gravide sin størrelse. At det ikke er lett å finne ting som er både fine og ikke dyre , er det en annen sak, jeg synes selv at de som eier butikker med mammaklær tjenner meget godt på det at det ikke finnes billige klær og de gravide er nødt til å betale skyhøye priser for det de finner. De tjenner godt på oss, rett og slett, dette synes jeg er uforskammelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til Sofline var vel at hun ikke finner mammaklær hun synes er pene. Det gjorde ikke jeg heller. Nå når det finnes så mange lekre tunikaer som passer både gravide og alle andre størrelser begriper jeg ikke hvorfor man skal betale i dyre dommer for stygge, uformelige mammatelt. Men smaken er som kjent som baken. Du synes de er vakre:-)

Det kommer an på hvor du ser etter de og hva du velger. Jeg fant noen fine , og dessverre dyre mammaklær , som ser veldig fint ut og likner på ingen måte telt. Det er faktisk investering og, om man ikke planlegger kun ett barn, kan man alltid bruke de klærna senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en butikk med mange fine klær i på Bryne:-)

Nå vet jeg ikke hvor du bor Sofline, men bor du i Rogaland har de en ny butikk på Bryne hvor de har veldig mye fint for gravide.

Butikken heter Mamma&mini og ligger i Storgata. Det er helt greie priser også. Jeg fikk en pen svart bukse, en tynn gensere, en litt tykkere omslagsgenser samt 3 topper for ca. 1200 kroner. Det er jo billigere enn i vanlige butikker. Disse klærne passer helt fra starten av graviditeten og vokser med magen. Kan også benyttes i ammeperiden.

Har du funnet noen gode butikker da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1187767279' post='3660915]

Akkurat mammaklær er jeg grønn på ;o)

Men, jeg har tatt operasjoner i magen, da våkner jeg opp med en mage, som ser 5 mnd gravid ut. Vakkert syn kan jeg love deg ;o) Jeg vil jo gjerne se OK ut da, selv om jeg får denne magen som er der en god stund.

Jeg har kjøpt fargerike tunikaer, gjerne med snøring under brystet. Dette har jeg funnet i vanlige butikker, H&M o.l De er supre til enkle bukser, som svarte, hvite o.l bukser, med stretch i livet (jeg får ikke på meg annet i starten) Behagelig og gå i er det også.

Det fine er jo at jeg kan bruke tunikaene en stund, og du vil ha litt mage etter fødselen også, i starten.

Så det er jo noe du kan bruke i månedene fremover, og evnt etter fødselen?

Å, nå kom jeg på at jeg har sett at mange barneklærbutikker, gjerne ikke direkte kjedebutikker, også har mammaklær. Venninna mi kjøpte flere fine topper der, med litt mønster på.

På slutten husker jeg at jeg bodde i sambo sine silkeboxershortser hjemme, he he da var jeg ett vakkert syn du ;o)

Takk for svar!

Silkeboksershorts er det ikke mange av her i huset... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor du bor Sofline, men bor du i Rogaland har de en ny butikk på Bryne hvor de har veldig mye fint for gravide.

Butikken heter Mamma&mini og ligger i Storgata. Det er helt greie priser også. Jeg fikk en pen svart bukse, en tynn gensere, en litt tykkere omslagsgenser samt 3 topper for ca. 1200 kroner. Det er jo billigere enn i vanlige butikker. Disse klærne passer helt fra starten av graviditeten og vokser med magen. Kan også benyttes i ammeperiden.

Har du funnet noen gode butikker da?

Jeg bor langt fra Rogaland, men takk for tips! :-)

Jeg har tittet litt på nette og har har funnet noe som kanskje går an nå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...