Gå til innhold

"Falsk" røyklukt i nesen

Anbefalte innlegg

Gjest Morteamu

Hei. Jeg er en mann på 48 år. De to siste årene har jeg fra tid til annen fått en fornemmelse av at jeg sitter i samme rom som mange røykere. Dette kan skje flere ganger i uken og vare noen timer, og det kan skje sjeldnere. Og det kan like gjerne oppstå ute i friluft, f.eks. i skogen, som inne. Det arter seg slik at jeg lukter røyk som ikke er der, og uvilkårlig trekker jeg inn mindre luft for ikke å få for mye "røyk" i lungene. Jeg røyker ikke, jeg drikker svært sjelden alkohol og jeg trener et par ganger i uken. Jeg ble for 11 år siden operert for medfødt hjertefeil. Jeg synes dette er plagsomt, og lurer på hva det kan være/skyldes?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/284060-falsk-r%C3%B8yklukt-i-nesen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det kan være en betennelse i nese eller bihuler som irriterer lukt-nerven. Du kan prøve en periode å skylle med rikelig saltvann 2-3 ganger daglig. Utstyr fåes på apoteket. Dersom dette ikke hjelper, kan du få en henvisning til øre-nese-hals lege av fastlegen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...