Gjest iuln Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hei. Jeg har en sønn på 24 år som har en del plager. B.la. har han alt for høy blodtrykk og har hatt det i noen år nå. (ble konstantert i militæret -uten at noe ble gjort) han har fått blod trykkstabletter som hjelper, men han kjenner av og til stikkinger i brystet. Jeg hadde en bror som døde da han var 34 år av akutt hjertestans?? hva nå enn det betyr? Min min far døde da han var 70 år av hjerteinfarkt. Jeg (51år) har også tidligere hatt forhøyet blodtrykk, men har aldri gått på medisiner. Jeg er kjempebekymret for min sønn, for han har på følelsen at han ikke blir tatt alvorlig når han kommer til legen. Han sliter også med vond rygg og har et dårlig søvnmønster. sover 1-2 timer og er våken tilsvarende og sover litt igjen. Han er aldig utvilt når han står opp. Kan nevne at han har et tungt yrke med mye løft. Han er 5-7 kg for tung. Men det som bekymrer meg mest er blodtrykket. Hvorfor blir han ikke sendt videre av legen for evnt. EKG?? Er det noe jeg som mor til en voksen sønn kan gjøre. Jeg har bedt han ta kontakt med legen sin igjen fordi plagene hemmer han i hverdagen og i arbeidet. Han har liten lyst til, da han er der ofte og føler at de ikke tar han på alvor pga hans alder. Han har også prøvd innsovningstabletter med varierende hell. Det som bekymrer meg mest er blodtrykket og hva som gjøres av undersøkelse. Kan nevne at han er en ikke røyer - kostholdet kunne ha vært bedre. Trener gjør han når han føler at han har overskudd. (Han bor sammen med samboer og 2 hunder) Hilsen bekymret mor 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284300-blir-ikke-ungdom-tatt-p%C3%A5-alvor-av-sin-lege/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det er forståelig at du er bekymret på bakgrunn av at din bror døde alt for tidlig av hjertesykdom. Høyt blodtrykk er ikke vanlig hos unge mennesker og fører ofte til en utredning om årsaken som kan være arvelig, men også skyldes andre faktorer. Snorking og pustestopp på natten kan både føre til forstyrret søvn og høyt blodtrykk. For å utrede alvorlige søvnproblemer kan din sønn bli undersøkt ved et søvnlaboratorium der man registrerer puste- og søvnmønsteret gjennom hele natten. Det er positivt at det høye blodtrykket har blitt oppdaget tidlig slik at han kan få behandling og forebygge eventelle komplikasjoner. Hvis dere ikke er fornøyd er det fritt legevalg i Norge og dere kan også oppsøke en privat spesialist for vurdering. Uansett synes jeg det er en fordel å ta dette opp med fastlegen først og prøve å komme til en enighet om hva som er en rimelig utredning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284300-blir-ikke-ungdom-tatt-p%C3%A5-alvor-av-sin-lege/#findComment-2290026 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare en borger Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Be din sønn ta en full kontroll også hos en naturterapaut. Bioressonans kan være tingen. Høyt blodtrykk kan også komme av mistrivsel over noe, men varer det lenge nok så kan det forbli slik til behandling kommer igang. Snorkingen kan komme av hans for "mange" kilo eller andre ting som eks store mandler mm. Hvis søvnen skranter så kan man få problemer med å miste-redusere vekt. Det er en dum sirkel. Sjekk ut trivselen, og evt be om henvisning til en øre-nese-hals spesialist. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/284300-blir-ikke-ungdom-tatt-p%C3%A5-alvor-av-sin-lege/#findComment-2290072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.