Gå til innhold

Går dette guttenavnet an?


Gjest vurderer dette

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tzatziki1365380058

    5

  • morsan

    4

  • kaffepiken

    3

  • Lotte :o)

    3

Er RUBEN virkelig det fineste navnet som finnes???

Jeg synes det er ett av de styggeste som finnes, så vi er VIRKELIG forskjellige :)

Hehe, Ruben er et navn jeg aldri ville valgt heller, men så liker jeg helt sikkert navn andre synes er grusomme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg ha valgt kun Benjamin :-) Vi valgte to navn til barn nr to, men det ble fort til at vi bare brukte det første navnet. Nå er det egentlig litt tungvint at hun har to navn, når vi ikke bruker navn nr to....

Hvis du vil ha Benjamin først, og så et navn til, synes jeg det blir penere hvis du i navn nr to også har tre stavelser, f.eks:

Benjamin Johannes

Benjamin Elias

Benjamin Kristoffer

Benjamin Andreas

Hva synes du om de navnene? Jeg føler det blir litt feil å ha det korteste navnet sist - men dette er det jo dere som bestemmer :-)

Synest navnet er helt greit jeg !

Fordelen ved å velge ett spes. navn er jo at det ikke blir så mange med samme navn , f.eks på skolen . I klassen til gutten min er det FIRE Kristian !!

Storebror har dobbeltnavn som han så vidt jeg vet ,er alene om på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

''Er RUBEN virkelig det fineste navnet som finnes???''

Ja, det er virkelig det! :-)

''Jeg synes det er ett av de styggeste som finnes, så vi er VIRKELIG forskjellige :)''

At mange ikke syns det er det fineste er jeg klar over, men at det er av de styggeste? Hehe, skulle likt å vite hva slags navn du liker. Det er mange navn som får det til å grøsse nedover ryggen på meg også.

Jeg er nok hakket mer tradisjonell i valg av navn - liker Elias, Jakob, Olav, Martin, Sigurd, August, Kristian, Erlend....

og altså absolutt ikke Ruben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Jeg er nok hakket mer tradisjonell i valg av navn - liker Elias, Jakob, Olav, Martin, Sigurd, August, Kristian, Erlend....

og altså absolutt ikke Ruben :)

Artig egentlig, for både Jakob og Elias har samme bakgrunn som Ruben, de er alle hebraiske, bibelske navn og gamle som styggen sjøl. For meg stiller altså disse tre navnene i samme gruppe hva finhet angår. De andre navnene kan du bare ha for meg. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Artig egentlig, for både Jakob og Elias har samme bakgrunn som Ruben, de er alle hebraiske, bibelske navn og gamle som styggen sjøl. For meg stiller altså disse tre navnene i samme gruppe hva finhet angår. De andre navnene kan du bare ha for meg. ;-)

Er Ruben et gammelt hebraisk navn, altså? Det visste jeg rett og slett ikke.

Men det er nå ikke like fint som Elias og Jakob, likevel- da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ChiengMai

Er Ruben et gammelt hebraisk navn, altså? Det visste jeg rett og slett ikke.

Men det er nå ikke like fint som Elias og Jakob, likevel- da :)

''Er Ruben et gammelt hebraisk navn, altså? Det visste jeg rett og slett ikke.''

Nei, der ser du. Og i tillegg har det verdens fineste betydning. Først var det betydningen av navnet som gjorde meg oppmerksom, etterpå ble bare navnet finere og finere. Det betyr "Se, en sønn!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benjamin Ruben.. For å være ærlig syns jeg det ble litt mye på en gang. Men navnene passer jo sammen historisk sett. Begge tilhørte søskenflokken til Josef. Han som ble kastet i en brønn og deretter solgt til Potifar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banjamin Ruben var fryktelig tungt sammen! I tillegg synes jeg at Benjamin er et kanin-navn (var det ikke en kanin i Lekestue som het Benjami?) og Ruben er heller ikke noen storfavoritt så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Banjamin Ruben var fryktelig tungt sammen! I tillegg synes jeg at Benjamin er et kanin-navn (var det ikke en kanin i Lekestue som het Benjami?) og Ruben er heller ikke noen storfavoritt så...

Kjæresten hadde en kanin som het Benjamin da han var liten, så jeg fobinder det også med et kjæledyrnavn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1188756650' post='3666627]

*nikker* Min kler det perfekt!

Min også. :-) Verdens skjønneste gutt med verdens skjønneste navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benjamin Ruben.. For å være ærlig syns jeg det ble litt mye på en gang. Men navnene passer jo sammen historisk sett. Begge tilhørte søskenflokken til Josef. Han som ble kastet i en brønn og deretter solgt til Potifar.

Ja, Benjamin og Ruben, det var jo de to "snille" brødrene - den yngste og den eldste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

''Er Ruben et gammelt hebraisk navn, altså? Det visste jeg rett og slett ikke.''

Nei, der ser du. Og i tillegg har det verdens fineste betydning. Først var det betydningen av navnet som gjorde meg oppmerksom, etterpå ble bare navnet finere og finere. Det betyr "Se, en sønn!"

Du - nå har du ødelagt "verdens verste navn", for meg, altså! Nå begynner det faktisk å bli vakkert! Enig i at betydningen er nydelig!

Jeg er enkel i hodet mitt, altså :) Lett å overbevise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du - nå har du ødelagt "verdens verste navn", for meg, altså! Nå begynner det faktisk å bli vakkert! Enig i at betydningen er nydelig!

Jeg er enkel i hodet mitt, altså :) Lett å overbevise...

*LOL*

Det var faktisk en nydelig betydning av navnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...