Gjest bekymret 3 barns mor Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei, jeg er ei aktiv jente/dame på 36 år. For 4 uker siden merket jeg at venstre fot subbet, fikk ikke løftet fotbladet, slik at jeg snublet eller foten klappet i bakken når jeg gikk. Musklaturen var svekket og etter 14 dager mistet jeg føligheten i ytterside av legg, oppå fotbladet og på siden ved tå/tær. Kontaktet da lege, fikk konstantert svekket kraft og tap av følighet, MR undersøkelse av rygg viste at ingen nerver var i klem. Drop foten er nå bedre, men har fremdeles tapt følighet. Anklen er stiv og øm, er også stiv i fingrer, og får smerte ilinger i både armer og ben. Får betennelses dempene medisiner, men er skeptisk til bivirkningene. Vil helst klare meg uten. Sitter igjen med mange spørsmål. Hva kan dette være? Burde det undersøkes nærmere, og hvordan? Hilsen bekymret 3 barns mor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287272-drop-fot-og-tap-av-f%C3%B8lighet-i-legg-og-fot/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Svekket kraft og tap av muskulatur skyldes oftest skade av en nerve og denne kan oppstå i flere nivåer. Nede i leggen kan det skyldes lokal avklemming på grunn av trange forhold. Det kan komme av klem på ischiasnerven pga et ryggprolaps eller problemet kan sitte høyere opp i nervesystemet. En undersøkelse hos nevrolog eventuelt bruk av nevrografi, der man måler nervenes ledningsevne, vil kunne gi nærmere svar. Hvis det er en sammenheng mellom plagene i foten og i armene bør man søke høyere opp og kanskje vurdere MR av hode/nakke. Det kan også være aktuelt med blodprøver og undersøke om du kan være bitt av flått. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287272-drop-fot-og-tap-av-f%C3%B8lighet-i-legg-og-fot/#findComment-2306688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.