Gjest tertitten/tutta Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hei. Jeg er 55 år, har vært plaget med muskel og skjelettsmerter siden jeg fikk barn, da var jeg i tyveårene. Jeg har fått konstatert:Condra malasia patella, lett artrose i knær og rygg, astma, spiserørsbrokk. Slimhinnene i øynene er inntørket og bruker salve m natten og dråper om dagen, legen mente det var "sjøgrens Syndrom". Urinsyren var på 430, min mor var nyresyk(en nyre) min tante var sterkt plaget av urinsyregikt. Jeg har mye smerter i ledd og muskler, kløe og stikk på overarmer og skuldre, særlig leddet bak stortåa, fingerledd, knær og albuer, mye av smertene i foten kommer som knivstikk og er konstante når jeg går. Er trett og tom for energi,kan være like trett etter frokost som om kvelden. Jeg får modifenac 75 mg x1 og nexium mups 40 mg x1. Kan tablettene holde en evt urisyregikt i sjakk? Kan det være lavt stoffskifte og kløe? det blir små klumper i underhuden, verdiene på blodprøver:T4 var på 13, TSH 2,69 og TR3-4,3.F Hva med Sjøgrens syndrom? Jeg er en aktiv dame som sliter, er glad i fjellturer og trener mye, men toppturene er det slutt på. Og jeg må få hjelp til å komme meg videre, få det optimalt. Jeg har lagt jobben på hylla for en tid, må lære meg å tenke i nye baner.Jeg takker for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287705-revmatismestoffskifteproblematikk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skipohoi Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg kan ikke si hverken det ene eller det andre, men kan ikke leger finne ut om du har Sjøgren? Alle stoffskifteprøvene dine ligger jo innenfor normalverdier. Det utelukker jo ikke at du kan ha symptomer, men synes ikke noen av symptomene dine er så veldig i tråd med lavt stoffskifte, sett bort fra tretthet. Men tretthet kan jo skyldes så mangt. Har du sjekket B-12 og Ferritin i senere tid? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/287705-revmatismestoffskifteproblematikk/#findComment-2310962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.