Gå til innhold

BENMARGS SYKDOM/TROMBOCYTOSE

Anbefalte innlegg

Gjest ung 50+

Til lege Stig Bruset, Siden 2001 har jeg fått konstantert diagnose essentiell trombocytose. Det vil si at blodet mitt levrer seg og blodverdiene stiger opp. Dette må behandles med medikamenter med bl.a. XAGRID som i mitt tilfellet, slik at blodet holder seg flytende og er på et riktig nivå. Dette er en benmargs sykdom som den klasiske medisinen kjenner ikke årsaken til. Jeg vet også at denne sykdomen kan ende med laukemi. Er hos hematolog ca 1 gang i måneden for oppfølging. Tar benmargsprøver med jevne mellomrom. Den siste jeg tok for ca 1 måned siden, fikke jeg ikke svar på endå. Skal til neste kontroll om få dager. Gjennom tid har jeg fått utviklet anemi med blodprosenten på ca 8-8,8. Legen har foreslått blodoverføring, men jeg har ikke akseptert dette fordi det er kun en kortsiktig løsning som kan føre til enda flere problemmer med bl.annet for mye jern i blodet mm. Finnes det alternativ behandling for denne sykdommen? Hvilke andre prøver bør jeg ta for å avdekke årsaken til sykdomen? Finnes det andre former for å behandle anemi enn gjennom blodoverføring? En optimistisk 50+ kvinne. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288225-benmargs-sykdomtrombocytose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Jeg kjenner dessverre ikke til at det finnes noen behandling innen alternativ eller komplementær medisin for din sykdom. I noen tilfeller har jeg undersøkt vitaminstatusen hos pasienter som har forstyrrelser i celleproduksjon/cellemodning og særlig sett på verdiene av de fettløselige vitaminene A & D. Disse kan i enkelte tilfelle være for lave og bør etter mitt syn ligge midt i referanseområdet ved blodprøver og ikke lavt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...