Gjest Valken Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Hei! Jeg er grønn på lav-karbodiett, Fedon, Grethe Rohde, holde forbrenningen oppe, osv. Hvor finner jeg enkel og grei info som gjør at jeg kan slanke meg uten å telle og veie maten i detalj? Hurtigbruksanvisning liksom. Har du en link, eller kan du anbefale en bok? 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Enkelt og greit - spise mindre kalorier enn det du forbrenner i løpet av dagen. For å holde forbrenningen oppe må man spise lite og ofte. 2 knekkebrød (grove) eller to tynne grovbrødskiver med magert pålegg (selv sverger jeg til fett pålegg som makrell i tomat eller leverpostei om morran fremfor søtt for å få fettforbrenningen i gang) + ett glass juice eller melk til frokost. Tilsvarende til lunsj + en frukt. Middagen beståt av en porsjon hvor 1/4 er kjøtt/fisk/fugl, 1/4 er poteter/pasta/ris (gjerne grov pasta eller naturris) og 1/2 er grønnsaker. Frukt til dessert om du må ha det. Kveldsmat som frokost og lunsj, evt. en yoghurt med musli eller noe slikt. 2 frukter og nesten så mye grønnsaker du vil i løpet av dagen + masse vann. Og rør på deg! Du får absolutt best utbytte av kostomleggingen ved å morsjonere i tillegg, bare det å gå en times litt aktiv tur 2-3 ganger i uka hjelper masse om du er veldig rolig fra før. 0 Siter
Gjest Vekten87 Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 spis faste måltider, det værdte du gjør er å gå å små spise. frokost, mellommåltid (f.ks et eple eller en banan, noe enkelt), lunsj, grov mat med fiber, mellommåltid, middag (drikk masse vann før middag, da spiser du mindre, ikke spis deg stapp mett) så kvelds. ikke spis for seint da sliter kroppen med å frdøye det når du skal sove.. drikk hele tiden masse vann.. ikke kjøp de "slanke sjokolandene" som skal være måltidserstatter. det har jeg ikke noe tro på.. er falsk kost. få i deg mat hver tredje time, vær gjerne streng med deg selv. sett av tid til å spise og ikke spis fort.. ikke spis deg for mett og drikk vann. det er min fasit. og selfølgelig, bevegelse! lykke til ) 0 Siter
pekkaline Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 spis faste måltider, det værdte du gjør er å gå å små spise. frokost, mellommåltid (f.ks et eple eller en banan, noe enkelt), lunsj, grov mat med fiber, mellommåltid, middag (drikk masse vann før middag, da spiser du mindre, ikke spis deg stapp mett) så kvelds. ikke spis for seint da sliter kroppen med å frdøye det når du skal sove.. drikk hele tiden masse vann.. ikke kjøp de "slanke sjokolandene" som skal være måltidserstatter. det har jeg ikke noe tro på.. er falsk kost. få i deg mat hver tredje time, vær gjerne streng med deg selv. sett av tid til å spise og ikke spis fort.. ikke spis deg for mett og drikk vann. det er min fasit. og selfølgelig, bevegelse! lykke til ) Hva? Du har planen klar? Spise titt og litt over 4-6 ganger daglig er smart. Er du her enda altså, åssen går det? 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Her har du noen tips: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320333 Men hva spiser du en vanlig dag, da? Ofte skal det bare små justeringer og litt mer fysisk aktivitet til for at kiloene skal trille av. 0 Siter
Gjest Vekten87 Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Hva? Du har planen klar? Spise titt og litt over 4-6 ganger daglig er smart. Er du her enda altså, åssen går det? ja:( kommer aldri lengre.. noen råd..?? er så lei nå. holder på å gå på veggene!!!!!! 0 Siter
pekkaline Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 ja:( kommer aldri lengre.. noen råd..?? er så lei nå. holder på å gå på veggene!!!!!! meldingsforum 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 meldingsforum Nysgjerrig...hva er meldingsforum? 0 Siter
Gjest Vekten87 Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Nysgjerrig...hva er meldingsforum? se på listen, der det står melding:) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg har aldri før gått så fort ned i vekt som da jeg begynte å jogge. Og jeg har vært medlem på mange treningssentre de siste 10 åra, for å si det sånn. Har "alltid" følt behov for å få av 5-6 kg, (mer etter svangerskapene) men det har altså aldri lyktes før jeg begynte å jogge. I tillegg har jeg byttet ut det meste av drikke med vann (kokt, for tida :-) og spiser helt vanlig, sunt. Havregryn i frokostblandingen, speltbrød, magert pålegg, kjøtt/fisk/kylling med grønnsaker til middag, og sjokolade på lørdag ;-) Det er kanskje ikke den mest fristende årstida å begynne å jogge nå, og for min del må jeg holde på ca 30 min pr gang, helst 3 ganger i uka, for å se en jevn nedgang på vekta. Og det kan ta noen uker før du begynner å se resultater, vær forberedt på det. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 se på listen, der det står melding:) Ahhhh....jeg har ikke lagt merke til det jeg.....:-) 0 Siter
Gjest Valken Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Her har du noen tips: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320333 Men hva spiser du en vanlig dag, da? Ofte skal det bare små justeringer og litt mer fysisk aktivitet til for at kiloene skal trille av. ''Men hva spiser du en vanlig dag, da? Ofte skal det bare små justeringer og litt mer fysisk aktivitet til for at kiloene skal trille av.'' Jeg spiser: Frokost: 4-korn og havregryn, med litt frø, litt rosin, biola-yoghurt naturell eller lettmelk, og bittelitt syltetøy. Lunsj: salat m. litt kylling og dressing (?!?). Eller to grove brødskiver m for eksempel ost og en tomat. Middag: F.eks. en kyllingfilet og salat med sunn hjemmelaget dressing med olivenolje og balsamico. Det høres jo sunt ut, gjør det ikke? Men så rører jeg meg minimalt, har fått helseproblem som gjør at jeg må bruke bil og ikke får verken gått eller trent. Det er jo håpløst. Ikke rart jeg har lagt på meg da. Har du noen gode råd er jeg takknemlig. Kanskje 3 måltider pr. dag er for lite? Jeg drikker litervis med vann, forresten, det glemte jeg å si. Men 4 målitder og frukt innimellom som noen sier, høres innmari mye ut ' 0 Siter
Gjest Valken Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Enkelt og greit - spise mindre kalorier enn det du forbrenner i løpet av dagen. For å holde forbrenningen oppe må man spise lite og ofte. 2 knekkebrød (grove) eller to tynne grovbrødskiver med magert pålegg (selv sverger jeg til fett pålegg som makrell i tomat eller leverpostei om morran fremfor søtt for å få fettforbrenningen i gang) + ett glass juice eller melk til frokost. Tilsvarende til lunsj + en frukt. Middagen beståt av en porsjon hvor 1/4 er kjøtt/fisk/fugl, 1/4 er poteter/pasta/ris (gjerne grov pasta eller naturris) og 1/2 er grønnsaker. Frukt til dessert om du må ha det. Kveldsmat som frokost og lunsj, evt. en yoghurt med musli eller noe slikt. 2 frukter og nesten så mye grønnsaker du vil i løpet av dagen + masse vann. Og rør på deg! Du får absolutt best utbytte av kostomleggingen ved å morsjonere i tillegg, bare det å gå en times litt aktiv tur 2-3 ganger i uka hjelper masse om du er veldig rolig fra før. ''to tynne grovbrødskiver med magert pålegg (selv sverger jeg til fett pålegg som makrell i tomat eller leverpostei '' Takk - men "magert pålegg" / "fett pålegg" - hva er best?? Har jo hørt om lav-karbo, og at protein og fett ikke er så galt, men dette henger ennå ikke på greip for meg da.. Trodde ikke man skulle spise brød, potet, ris, men er usikker. 0 Siter
pekkaline Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Nysgjerrig...hva er meldingsforum? pst meldingsforum 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 har akkurat fulgt med på et slankeopplegg i England, hvor ulike deltakere deltok på ulike kurs for vektredusering. De som holdte seg helt borte fra brød, pasta, poteter etc, og bare spiste kjøtt, grønnsaker, fett, nøtter etc, gikk fortest ned i vekt! Dr atkins diett. Om du kombinerer den med aktivitet, er den veldig effektiv.... 0 Siter
Gjest Valken Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 har akkurat fulgt med på et slankeopplegg i England, hvor ulike deltakere deltok på ulike kurs for vektredusering. De som holdte seg helt borte fra brød, pasta, poteter etc, og bare spiste kjøtt, grønnsaker, fett, nøtter etc, gikk fortest ned i vekt! Dr atkins diett. Om du kombinerer den med aktivitet, er den veldig effektiv.... Hva spiser en til frokost da? Frukt, grønnsaker og nøtter? Ost? Og jeg som er så glad i brød og gryn og sånt, grovt, skulle jo være sunt da. 0 Siter
Gjest Vekten87 Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Hva spiser en til frokost da? Frukt, grønnsaker og nøtter? Ost? Og jeg som er så glad i brød og gryn og sånt, grovt, skulle jo være sunt da. kjøp rug sprø eller hva det heter, helt tynne knekkebrød, med brunost. kjempegodt og sundt.. ( ta deg tid i butikken og les på varene, spesielt på knekkebrød avdelingen. er mye knask der:) gjerne et glass melk eller to til og en banan eller eple ) jammi:) brød og gjær bakst er ikke noe særlig, ikke pasta heller. mat med mye stivelser bør slankere unngå... 0 Siter
Gjest Vekten87 Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 en liten ting til... litt utenom det du spør om men... på sunnkosten har de en rense kur som heter C24, bra greier. renser tarm systemet.. kan være en bra start på slankekuren 0 Siter
Gjest Valken Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 kjøp rug sprø eller hva det heter, helt tynne knekkebrød, med brunost. kjempegodt og sundt.. ( ta deg tid i butikken og les på varene, spesielt på knekkebrød avdelingen. er mye knask der:) gjerne et glass melk eller to til og en banan eller eple ) jammi:) brød og gjær bakst er ikke noe særlig, ikke pasta heller. mat med mye stivelser bør slankere unngå... Å takk ! Rugsprø er godt. Med gjeitost. (Trodde gjeitost var full av sukker, men hvis du sier det, er det vel OK... takk!) 0 Siter
Gjest bippp Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 har akkurat fulgt med på et slankeopplegg i England, hvor ulike deltakere deltok på ulike kurs for vektredusering. De som holdte seg helt borte fra brød, pasta, poteter etc, og bare spiste kjøtt, grønnsaker, fett, nøtter etc, gikk fortest ned i vekt! Dr atkins diett. Om du kombinerer den med aktivitet, er den veldig effektiv.... Og om du skulle sprekke å begynne å spise flere karbohydrater igjen vil du gå meget fort opp i vekt!! Nei, finn et kosthold som du kan leve med, sett ut fra det som er normalen i Norge. Kutt karbohydrater som mye sukker, hvitt hvetemel, mye animalsk fett, men Atkins er for ekstem !! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.