Gå til innhold

Abcsesser

Anbefalte innlegg

Gjest Desperat Jente 27

Hei! Jeg er til tider meget plaget av abscess i "baken" og jeg vet at dette er et ganske vanlig problem. Det jeg lurer på er om det finnes noen spesialister man kan kontakte. Helst i Oslo/Akershus? Jeg kunne tenkt meg å unngå antibiotika kurer som svekker immunforsvaret. Jeg har i ett års tid brukt cellesalt nr 12 og føler at det hjelper, men kanskje ikke nok. Jeg blir veldig redusert da dette er et tilbakevendende problem for meg og jeg kvier meg for å søke lege hver gang i redsel for å måtte opereres. Hver gang jeg har gjort det føler jeg at ingen har kunnet gi meg gode nok svar på hvorfor og eventuellt hva jeg kan gjøre for å redusere risikoen. Jeg har operert tidligere, på forskjellige steder og med både lokal bedøvelse og narkose, flere ganger i løpet av de siste 10 årene, så jeg vet hva som er i vente. Ofte åpner abscessen seg av seg selv så derfor har jeg lært at det lønner seg å vente istede for å oppsøke lege. De oppfordrer meg alltid til å tømme puss hulen hos en lege for å redusere sjansen for at det kommer tilbake, men det at jeg ikke føler at de kan hjelpe meg i lengden gjør at jeg velger smertestillende og grønnsåpebad istede.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289325-abcsesser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Slike abscesser eller værkefylte byller har dessverre en tendens til å komme tilbake. Hvis det er på samme sted, kan en litt større operasjon med fjernelse av arrvevet rundt være gunstig. Jeg kjenner ikke til at noen har spesialisert seg på denne lidelsen og du bør kunne få hjelp via det offentlige helsevesenet (fastlege-kirurgisk poliklinikk). Innen alternativ behandling anbefales ofte en kombinasjon av antioksidanter, hvitløk og betaglukaner for å styrke immunsystemet. Disse produktene kan kjøpes reseptfritt på apotek(betaglukaner) og i helsekostforretninger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289325-abcsesser/#findComment-2323670
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...