caryyne Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Nokon som kan anbefala noko når det gjeld symaskiner? Mor mi vil kjøpa symaskin til meg og eg hadde sett pris på tips når det gjaldt merke og evt funksjonar som eg bør ha.. Eg likte å sy på den gode gamle bernina-maskinen til mor mi då eg var yngre og budde heime, men siste ti åra har det vore minimalt. Har i grunnen berre lyst på ei enkel, god maskin - ikkje nødvendig med ørten forskjellige pyntesaumar, foreksempel! Forresten - kva pris må ein rekna med, sånn omtrent? 0 Siter
Helmi Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Siden du allerede har kjennskap til Bernina, så synes jeg du kan holde deg til det merket Jeg har akkurat kjøpt meg en ny en etter 20 års bruk av en enkel og grei Bernina. Ingenting galt med den gamle maskinen, men jeg trengte noe mer avansert. Min supre, gamle maskin hadde noen få pyntesømmer, noen spesialsømmer og sist, men ikke minst: automatisk knapphull. Har du tenkt å sy klær, synes jeg den funksjonen er en must. Denne maskinen ligner veldig på min gamle: http://www.somsenteret.no/public.aspx?pageid=32111&catID=1286&Product=1277 Ser at prisen er nokså høy, men så vet du at du har maskin i alle år. Gamle maskinen min har ikke vært til reparasjon en eneste gang - og jeg syr _veldig_ mye! Syhilsen 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 5. november 2007 Skrevet 5. november 2007 Jeg har en Singer 8280. Den er enkel og grei, og jeg er veldig fornøyd med den. 0 Siter
adelie Skrevet 5. november 2007 Skrevet 5. november 2007 Jeg liker Husqvarna mye bedre enn Bernina. Pyntesømmer koster ikke så mye ekstra, det er nyttesømmene som koster, og da legger de like godt til pyntesømmer siden det allerede ligger i systemet hvis du skjønner. Ville spandert 5-7000, hvis du skal sy endel. Jeg har brukt min mest til å lappe og fikse barnetøy, gardiner, og reparerere / endre voksnetøy. Den står alltid klar til bruk, og jeg kunne ikke klart meg uten. Elsker den! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 5. november 2007 Skrevet 5. november 2007 Bernina er jevnt over solide og gode symaskiner. Min Bernina syr f.eks mye finere søm enn svigermors Husquarna, selv om ho har av de dyreste på markedet. Skal jeg noen sinne ha en ny maskin, så blir det Bernina da også. 0 Siter
Jølsen Skrevet 5. november 2007 Skrevet 5. november 2007 Jeg har en Bernina symaskin. Synes den er veldig bra. 0 Siter
caryyne Skrevet 5. november 2007 Forfatter Skrevet 5. november 2007 Tusen takk for gode tips så langt.. :-) Tek gjerne imot fleire, men høyres jo ut som om fleirtalet anbefaler meg bernina! 0 Siter
Gjest papez Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Bernina :-) Jeg har "automatiske" knapphull og "nålstopp" på min Bernina og er kjempefornøyd med det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.