Gjest selvstendig næringsdrivende Skrevet 5. november 2007 Skrevet 5. november 2007 Jeg har et enkeltmannsforetak som jeg startet i år. Til neste år blir jeg utenlands fra slutten av januar til mai eller juni. Jeg lurer på når jeg må levere selvangivelse som selvstendig. Kan jeg levere før jeg drar eller etter at jeg kommer tilbake? Burde jeg ansette noen for å ta seg av dette. Det er ikke mye, men jeg kan ikke be noen jeg kjenner. Jeg har også vært vanlig lønnsmottager. Må jeg levere to forskjellige selvangivelser? På forhånd takk 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 5. november 2007 Skrevet 5. november 2007 Du skal levere en selvangivelse, selvangivelse for selvstendig næringsdrivende med vedlegg. Du kan gjerne levere den i januar måned, før du reiser utenlands. Hilsen 0 Siter
Speak Skrevet 5. november 2007 Skrevet 5. november 2007 Du skal kun levere en selvangivelse. Dette kan du jo gjøre selv om du ikke er i Norge. Posten fungerer også fra utlandet, og ellers kan du benytte Altinn.no 0 Siter
mettewa Skrevet 5. november 2007 Skrevet 5. november 2007 Du skal levere næringsoppgave, og selvangivelse for næringsgdrivende. Leverer du via Altinn er fristen 1. juni, så det rekker du kanskje? I januar har du neppe fått alle bilag du trenge, synes ofte blant annet bankene er treige. Men det kan være lurt å gjøre det nesten ferdig i januar, for så å levere det fullstendige når alt er på plass. Som det skrives over her, du trenger ikke være i Norge for å levere via Altinn. 0 Siter
Gjest selvstendig næringsdrivende Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Du skal levere en selvangivelse, selvangivelse for selvstendig næringsdrivende med vedlegg. Du kan gjerne levere den i januar måned, før du reiser utenlands. Hilsen Skal jeg kontakte ligningskontoret for nærmere opplysninger mot slutten av året? 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Skal jeg kontakte ligningskontoret for nærmere opplysninger mot slutten av året? Du kan kontakte ligningskontoret og si at du skal ha tilsendt selvangivelse for selvstendig næringedrivende i stedet for forenklet selvangivelse. Hilsen 0 Siter
Gjest selvstendig næringsdrivende Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Du kan kontakte ligningskontoret og si at du skal ha tilsendt selvangivelse for selvstendig næringedrivende i stedet for forenklet selvangivelse. Hilsen Leverer jeg bare en selvangivelse eller to? Jeg er både vanlig lønnsmottager og selvstendit næringsdrivende i 2007. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Leverer jeg bare en selvangivelse eller to? Jeg er både vanlig lønnsmottager og selvstendit næringsdrivende i 2007. Du skal bare levere en selvangivelse, lønnsinntekten fører du på selvangivelse for næringwdrivende mv. Skjema RF-1027, på side 2 post 2.1 Lønn, naturalytelser mv. Næringsinntekten fører du to steder, både på side 1 og på side 2. På side 1 fører du opp pensjonsgivende inntekt av næringsinntekten i post 1.6 og på side 2 fører du overskuddet av selvstendig næringsvirksomhet i post 2.7 Næringsinntekter. Pensjonsgivende inntekt av næringsinntekten beregnes på skjema for beregning av personinntekt RF-1224. Frist for innlevering av selvangivelse på papir er 30. april og for innlevering elektronisk er den 31. mai 2008. Hilsen 0 Siter
Gjest selvstendig næringsdrivende Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 Du skal bare levere en selvangivelse, lønnsinntekten fører du på selvangivelse for næringwdrivende mv. Skjema RF-1027, på side 2 post 2.1 Lønn, naturalytelser mv. Næringsinntekten fører du to steder, både på side 1 og på side 2. På side 1 fører du opp pensjonsgivende inntekt av næringsinntekten i post 1.6 og på side 2 fører du overskuddet av selvstendig næringsvirksomhet i post 2.7 Næringsinntekter. Pensjonsgivende inntekt av næringsinntekten beregnes på skjema for beregning av personinntekt RF-1224. Frist for innlevering av selvangivelse på papir er 30. april og for innlevering elektronisk er den 31. mai 2008. Hilsen OK jeg kontakter ligningskontoret før jeg drar og gjør så mye ferdig som mulig. Du har vært til stor hjelp. Tusen takk:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.