Gå til innhold

Svart person med Downs syndrom og dvergvekst

Anbefalte innlegg

Gjest en katt den har tre kanter
Skrevet

Vi har googlet etter et bilde av en svart person med Downs syndrom og dvergvekst, men det ser ikke ut til at det finnes noen.

Dette er ikke vont ment, vi bare lurte på om det fantes.

Skrevet

Freakshows er kult.

Jeeez...

Selv om man leter etter bilde av mennesker med ulike kvaliteter, så betyr ikke det nødvendigvis at man er ute etter en freak.

Skrevet

Hvem er vi? Og hvorfor leter dere etter et slikt bilde?

Skrevet

Hvem er vi? Og hvorfor leter dere etter et slikt bilde?

I forbindelse med et skoleprosjekt vi har. Noen sier slike personer ikke finnes, men det gjør det da?

Skrevet

Er usikker på i hvilken grad du vil finne mennesker som både har downs syndrom og i tillegg dvergvekst. Derimot vil du sannsynligvis lett kunne finne kombinasjonen av downs og kortvoksthet.

Når man ser på de ulike hjemmesidene for organisasjonene , som f.eks. http://www.ksginfo.org/newdiag.html , så er det forbausende få bilder av mennesker mørk hudfarge.

Skrevet

Hvilke søkeord bruker dere forresten? Du vil neppe finne treff på en norsk nettside.

Skrevet

Er usikker på i hvilken grad du vil finne mennesker som både har downs syndrom og i tillegg dvergvekst. Derimot vil du sannsynligvis lett kunne finne kombinasjonen av downs og kortvoksthet.

Når man ser på de ulike hjemmesidene for organisasjonene , som f.eks. http://www.ksginfo.org/newdiag.html , så er det forbausende få bilder av mennesker mørk hudfarge.

Det la vi også merke til, at det var så få mørke med Downs syndrom. Vanskelig å finne noen med dvergvekst/kortvoksthet i tillegg.

Skrevet

Det la vi også merke til, at det var så få mørke med Downs syndrom. Vanskelig å finne noen med dvergvekst/kortvoksthet i tillegg.

Definisjonen på kortvoksthet er vel høyde under 150 cm. Vil tro at du kan finne mennesker med downs som er såpass lave.

Er dere opptatt av lav høyde, eller varianter av dvergvekst? På den nettsiden jeg ga deg link til, så får du oversikt over ulike former for dvergvekst.

Skrevet

Definisjonen på kortvoksthet er vel høyde under 150 cm. Vil tro at du kan finne mennesker med downs som er såpass lave.

Er dere opptatt av lav høyde, eller varianter av dvergvekst? På den nettsiden jeg ga deg link til, så får du oversikt over ulike former for dvergvekst.

Hm. Er jeg nesten på grensa til å være kortvokst altså? (152 cm) Eller er man ikke-kortvokst om man har helt normale proporsjoner og ingen andre lidelser tilhørende de ulike kortvokst-diagnosene?

Aliza1365380759
Skrevet

Oj, beklager, så ikke at dere skulle ha både dvergvekst og downs syndrom i samme personen! :) Da tror jeg det blir verre ja... Tror det er sjeldent at foster vokser opp hvis de har både downs syndrom og dvergvekst, men det kan godt hende at du vil finne voksne med downs syndrom som er under grensen for å være kortvokst.

Skrevet

Hm. Er jeg nesten på grensa til å være kortvokst altså? (152 cm) Eller er man ikke-kortvokst om man har helt normale proporsjoner og ingen andre lidelser tilhørende de ulike kortvokst-diagnosene?

Da er du dverg tror jeg, hvis du er 152 altså.

Skrevet

Kortvoksthet er ikke det samme som dvergvekst.

Skrevet

Nå må du gi deg... :-)

Skrevet

*Ler* Nei, dverg er jeg ikke for de har en max-høyde på 147 cm. ;o)

Skrevet

Kortvoksthet er ikke det samme som dvergvekst.

Nehei? Men vi har to dverger i klassen vår. Poenget her var likevel å finne et bilde av en svart dverg med Downs syndrom. Ser ikke ut til at vi vil finne noe da.

Skrevet

*Ler* Nei, dverg er jeg ikke for de har en max-høyde på 147 cm. ;o)

Jo, du ER dverg. Hold opp med den kranglinga.

Skrevet

Smart du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...