Gå til innhold

Eksem.

en liten undulat

Anbefalte innlegg

en liten undulat
Skrevet

Jeg har fått eksem i området rundt/under nesen (ser ut som forkjølelses eksem, men det er det ikke) og under øynene (den tynne huden under). Det er rødt og ser ut som små kviser, men når jeg klemmer kommer det vann ut (tror det er blemmer), det som ikke er blemmer er tørt og rødt. Jeg har prøvd a-krem, aloe vera, aberela og hydrokortison (har hatt dette ca 3 mnd), men ingenting ser ut til å hjelpe. selv ikke hvis jeg lar det være.

Legen min vet ikke hva dette kan være, og jeg har ikke råd til å gå til hudlege (eller går det på frikortet??)

Vet dere hva dette kan være, og evt. hvordan jeg kan få det bort. Det er ikke pent, og det er ubehagelig!

Fortsetter under...

Gjest katten fiona
Skrevet

jeg fikk det når jeg slikket meg i skrittet......

Chance1365380587
Skrevet

Dette høres ut som Perioral dermatitt! Akkurat sånn jeg har hatt. Eneste som hjelper er en Tetracyklin-kur, men da blir du bra igjen! Jeg får en runde med dette hver høst, og det er det eneste som hjelper. Har vært hos hudlege og fått det påvist. fastlegen min trodde det var rosacea som ligner, men hudlegen så det med en gang. Sol, hydrokortison og fete kremer forverrer symptomene.

Skrevet

Dette høres ut som Perioral dermatitt! Akkurat sånn jeg har hatt. Eneste som hjelper er en Tetracyklin-kur, men da blir du bra igjen! Jeg får en runde med dette hver høst, og det er det eneste som hjelper. Har vært hos hudlege og fått det påvist. fastlegen min trodde det var rosacea som ligner, men hudlegen så det med en gang. Sol, hydrokortison og fete kremer forverrer symptomene.

Det er jo ikke bra å ta Tetracyclin en gang i året heller da. Hvorfor har ikke legen din kommet med noen andre alternativer? Det synes jeg er veldig rart.

Chance1365380587
Skrevet

Det er jo ikke bra å ta Tetracyclin en gang i året heller da. Hvorfor har ikke legen din kommet med noen andre alternativer? Det synes jeg er veldig rart.

Hvorfor er ikke det bra da? Til denne hudlidelsen er dette eneste behandling som fungerer.

I ungdomsårene var mannen min plaget av uren hud og han gikk da på Teracyklin i lav dose i flere år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...