Gå til innhold

Negative ting med å ha mange valg?

Anbefalte innlegg

Gjest takk for synspunkter

Som f.eks. det å kunne studere hvor man vil, hva er positivt og negativt med det?

Før var det jo slik at var faren fisker så skulle sønnen også bli det. Det lå liksom i kortene. Nå kan man velge hvor og hva.

Mange valg er jo positivt, men det kan vel også være vanskelig når det stilles så mange krav?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290453-negative-ting-med-%C3%A5-ha-mange-valg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest takk for synspunkter

Negative ting med mange valg er at man aldeles ikke vet hva alle valgene innebærer, derfor har man ikke godt nok grunnlag til å ta et bra valg.

Ja, det er sant.

Man vil kanskje også oppleve frustrasjon?

Ikke bare bare med påvirkninger fra forskjellige steder heller....

Det gjør det vanskelig å velge. For meg i hvert fall. I dagens samfunn tror jeg mange har en tendens til å tenke "er dette alt livet har å by på, vil det bli bedre hvis jeg endrer noe?". Sånn tror jeg sjelden folk tenkte for 100 år siden. Da var det mer sånn at sånn er det bare.

Ja, det er sant.

Man vil kanskje også oppleve frustrasjon?

Ikke bare bare med påvirkninger fra forskjellige steder heller....

Akkurat. Når man la oss si står over for 2 valg, og man ikke aner hva de valgene innebærer fører det med seg frustrasjon fordi man ikke vet hva de innebærer og derfor heller ikke har grunnlag nok til å velge det "riktige". Ved bla utdanning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...