Gjest juledilla Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Julegaver til voksne er noe tull!! De fleste har alt de trenger og julegavene ender opp på loppemarked. Kjøper heller bedre gaver til barna, fornuftige gaver som klær og sånt i tillegg til leker. Så samler jeg mine søskens barn som bor i nærheten til juleverksted hvor de får lage gaver til sine egne foreldre. Smart og morsomt. 0 Siter
....AV Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Julegaver til voksne er noe tull!! De fleste har alt de trenger og julegavene ender opp på loppemarked. Kjøper heller bedre gaver til barna, fornuftige gaver som klær og sånt i tillegg til leker. Så samler jeg mine søskens barn som bor i nærheten til juleverksted hvor de får lage gaver til sine egne foreldre. Smart og morsomt. Det går jo an å kjøpe gaver som ikke havner på loppemarked, da. Vi pleier gi noe god mat, et nyttig redskap til kjøkkenet eller en opplevelse til de voksne familiemedlemmene. Jeg synes egentlig det å gi hverandre gaver er en av de bedre delene med julen. Jeg synes det er på grensen til hyklersk å klage på gaveberget og overflodssamfunnet i julen når vi faktisk gir bort gaver og ikke bare kjøper til oss selv. Jeg synes det er mye verre at vi uten å nøle når som helst i året går inn i butikker og kjøper oss den 19. buksa eller det kameraet til 7000 som vi har lyst på eller en ny flatskjerm fordi den tar mindre plass i stua selv om den gamle 40-tommersTVn fortsatt virker glimrende. For ikke å snakke om den vanvittige overfloden av mat vi kjøper inn og spiser til jul. 0 Siter
astridny Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Jeg tror esler er årets gave. Symbolsk fra Kirkens Nødhjelp eller hvem det nå er. http://www.gaversomforandrerverden.no/home/default.aspx Ok da skjønne jeg :-) Flott ide forresten. 0 Siter
nedtelling Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Julegaver til voksne er noe tull!! De fleste har alt de trenger og julegavene ender opp på loppemarked. Kjøper heller bedre gaver til barna, fornuftige gaver som klær og sånt i tillegg til leker. Så samler jeg mine søskens barn som bor i nærheten til juleverksted hvor de får lage gaver til sine egne foreldre. Smart og morsomt. så koselig med juleverksted da!!!! Vi har nå 38 å kjøpe gaver til.. og det begynner å bli ganske så mange.. da er det gaver til søsken med partnere også.. og det er tilsammen 10 stykker. har blitt enig med min bror at vi kutter ut i år... det er jo egentlig bare bytting av penger, og man må alltid komme med ønsker., ting man egentlig skulle kunne tenkt eller har tenkt til å kjøpe selv. Vi kommer nok til å skjøpe bare til barna etterhvert. familien begynner å bli ganske så stor.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.