Gå til innhold

Barnevernbarn og Ansvar

Anbefalte innlegg

Gjest WoodCase
Skrevet

Hei! Jeg er en ungdom på 24 år. i 2004 så ble jeg tvangst innlagt på sykehus og var der i 7mnd. Etter noen dager så fikk jeg komme til over til en åpent avdeling. Og dem hadde brukt noen dager på å observere meg uten at jeg var klar over det. Etterhvert så fikk beskje av dem om at dem tror at jeg har ADHD. Så dem ville at jeg skulle utredes for det, noe som ble gjort da. Og dem som jobbet med meg på sykehuset gransket alt fra barnsben og opptil nå. Da dem hadde fått noe journal ifra sykehuset så viste det seg at jeg så tidligst i 1994 hadde vært på en utredning som viste akkurat det samme som resultatet som dem har her har ment. Ifølge papirene fra 1994 så ble det sterkt ønsket at jeg skulle med ADHD medisiner og slikt. Der hadde vært kontakt med PPT-Tjenesten og legen som behandlet meg i 1994 hadde ringt, skrevet brev til legene i hjemplassn min for at jeg skulle begynne med medisiner. I 1994 så husket at jeg var på sykehuset, men husker ikke selve behandlingen. da jeg var ung. Så jeg ble veldig lei og skuffet da jeg fikk vite at dette hadde allerede skjedd for 10 år siden da jeg havnet på sykehuset. Fra jeg var 13år til jeg var 15år så bodde jeg i et ungdomsheim. Og siden da så har jeg vært rastløs og bodd mange steder over hele norge.Fra Agder til finnmark i nord Hatt dårlig med skolegang,siden jeg ikke kan konsentrere meg nok til å følge med sliter med psykiske problemer og har prøvd å tatt selvmord endel ganger. I ettertid så har jeg fått hørt at min gamle lærer på ungdomskolen hadde sagt til dem som jobber på ungdomsheimen som jeg bodde på, men dem som jobbet der mente at jeg ikke har det. Nå i ettertid så tenker jeg på alt kunne ha vært ordnet om dem rette folkene hadde gjort sitt i 1994. Så hadde jeg kanskje levd ett annet liv idag. Ser idag så bruker jeg ADHD-Medisiner og dem hjelper meg veldig bra. Er det mulig å saksøke kommunen for svikt? Har jeg rett til erstatning? Isåfall. Hva burde jeg gjør videre? Kjenner du til lignende saker som er vunnet?

Skrevet

Jeg kjenner til at det er gitt billighetserstatning på et lignende grunnlag. Billighetserstatningene er imidlertid ikke så høye beløp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...