Gå til innhold

Frosse kyllingfile - HASTER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg glemte ta opp kyllingfileen fra frysern i dag og nå skla jeg lage middag - noen som vet om en smart måte å tine kyllingfileer på kjapt?

Skrevet

De tiner jo fort i microen, men blir gjerne litt tørre da... Evt. stek dem i frossen tilstand, også med fare for at de blir tørre. Jeg slenger dem på tining i microen en stund før jeg steker dem i panna jeg.

Gjest dolerine
Skrevet

I kaldt vann?

Eller i mikroen, men det tar vel 15-20 minutter.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Sett de i pose. Unngå luft.

Plasser de i lunket vann. Pass på at vannet forblir svakt lunket. Følg med. Straks de er tint bruker du dem til matlaging.

(IKKE glem de- for da blir de fort ødelagt)

Skrevet

De tiner jo fort i microen, men blir gjerne litt tørre da... Evt. stek dem i frossen tilstand, også med fare for at de blir tørre. Jeg slenger dem på tining i microen en stund før jeg steker dem i panna jeg.

Takk for svar! Tok de i micron på laveste styrke og det fungerte fint :)

Skrevet

I kaldt vann?

Eller i mikroen, men det tar vel 15-20 minutter.

KALDT vann??

Skrevet

Sett de i pose. Unngå luft.

Plasser de i lunket vann. Pass på at vannet forblir svakt lunket. Følg med. Straks de er tint bruker du dem til matlaging.

(IKKE glem de- for da blir de fort ødelagt)

Gjest pærebrus875
Skrevet

KALDT vann??

kaldt vann er fremdeles varmene enn frossent vann..du vil varme dem sakte opp, ikke ha dem i romtemperatur for lenge... pga der trives bakterier best. Jeg tiner frossen mat jeg vet jeg skal bruke i løpet av en dag eller 2 i kjøleskapet. Over natta og det er som "nytt".

Skrevet

Micron. Men pass på så de ikke blir kokt der. Fungerer strålende:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...