Gå til innhold

fillern tute!! IKKEfor "musfobikere"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, jeg vil gjerne at katta tar musa, men jeg opplevde en episode i vinter som var grusom. Katta tok ei mus, men lekte med den rundt i stua, og den kom nærmere og nærmere meg til jeg til slutt klatra på veggen.... *Musa var halvdau, men bare synet av den er nok for meg*

OK, fikk litt mindre lyst på katt nå....;-)

Skrevet

For 12 år siden bodde vi i et lite hus ute i skogen - og det vrimlet av mus. Vi brukte stålull i musehullene - og det hjalp - da kom de ikke lenger inn i rommene.

Husker en gang jeg var alene hjemme, satt og så på tv, og kikket ned på golvet foran tv'en. Der satt det jammen meg en mus og så på tv'en sammen med meg! Og en annen gang hadde vi ikke vasket av kjøkkenbordet etter frokost. Kikket inn på kjøkkenet, og der satt ei mus oppå kjøkkenbordet og spiste smuler!

I tillegg hadde vi gammeldagse musefeller, som var veldig effektive. Vi prøvde også gift, men da la de seg inni veggene og døde der. Fy for en lukt :-((((((((((

Har ikke prøvd den lyd-greia.

Vi har heldigvis ikke hatt mus her :-)

Eneste musa jeg har sett hos oss har stått oppå den øverste søpla i søppelkassen ute en gang jeg kom ut for å kaste litt mer søppel.

Vet ikke hvem av oss som skvatt mest da jeg røsket opp lokket! ;-)

Skrevet

Hei, jeg har ikke lest hele tråden, men ja - elektriske museskremmere kan fungere. Min far sover med åpen dør og har etter at han skaffet seg en slik skremmer med høyfrekventert lyd ikke hatt mus innenfor dørstokken.

Håper du finner en løsning!

''Min far sover med åpen dør og har etter at han skaffet seg en slik skremmer med høyfrekventert lyd ikke hatt mus innenfor dørstokken.''

Hæ.....??? Sover med åpen dør?

Mener du att han lukker opp alle dørene, fra soverommet til ytterdøra før han legger seg?

Skrevet

Til stikk kontakt ja, det var den jeg mente. Ok, musene reagerer ikke på den da nei :(

Det er mulig de reagerer, men hos oss var det alltid mus så de ble liksom ikke borte. Så vi måtte sette ut feller i tillegg,,

Gjest engstelige mikke mus
Skrevet

''Min far sover med åpen dør og har etter at han skaffet seg en slik skremmer med høyfrekventert lyd ikke hatt mus innenfor dørstokken.''

Hæ.....??? Sover med åpen dør?

Mener du att han lukker opp alle dørene, fra soverommet til ytterdøra før han legger seg?

Joda, med åpen dør! Hvert av soverommene har dør rett ut til hagen. De bor på et fredelig sted der faren for museangrep er langt større enn nærkontakt med skumle innbruddstyver :o)

Museskremmeren holder faktisk både mus og innbruddstyver unna!

Gjest engstelige mikke mus
Skrevet

Takk!! Kan du klare å finne ut hvilken variant han har? Det finnes flere merker og typer ser du, og jeg vil ha den som virker :)

Min far har rapportert at den heter "Pestrepeller" og er laget i Taiwan. Han kjøpte det gjennom en postordre som het noe sånt som "Nytt og nyttig" (litt usikker på dette siste).

Håper du får tak i den. Min far har vært svært fornøyd med effekten!

Good luck!

Skrevet

Min far har rapportert at den heter "Pestrepeller" og er laget i Taiwan. Han kjøpte det gjennom en postordre som het noe sånt som "Nytt og nyttig" (litt usikker på dette siste).

Håper du får tak i den. Min far har vært svært fornøyd med effekten!

Good luck!

Du er vel jammen snill du, tusen takk!!! Nytt og nyttig er et reklameblad som detter i postkassen her med jevne mellomrom, så det skal jeg følge med på!!! Takk til deg og din far :)

Skrevet

Joda, med åpen dør! Hvert av soverommene har dør rett ut til hagen. De bor på et fredelig sted der faren for museangrep er langt større enn nærkontakt med skumle innbruddstyver :o)

Museskremmeren holder faktisk både mus og innbruddstyver unna!

Der hørtes det veeldig fredelig ut ja. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...