Gå til innhold

Tenker du...

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna
Skrevet

at kvinne er kvinne verst.

Hvorfor/hvorfor ikke?

Skrevet

Jepp. Har opplevd det så altfor mange ganger. Vært innom en del kvinne-arbeidsplasser, og det frister ikke til gjentakelse.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jepp. Har opplevd det så altfor mange ganger. Vært innom en del kvinne-arbeidsplasser, og det frister ikke til gjentakelse.

Trives best å jobbe med menn. Men jeg har opplevd at en kone misforstod akkurat det.

Irriterende! Jeg er lykkelig gift og ikke interessert i mine mannlige kollegaer på den måten. *sukk*

Kvinner innebærer så mange intriger etc som tar altfor mye tid. Er det det som er din generelle erfaring også?

Skrevet

I jobbsammenhenger, eller andre steder også?

Jeg har til gode å jobbe med bare kvinner, for jeg er utdannet innenfor et typisk mannsyrke, men jeg trives med å jobbe sammen med menn. For tiden er jeg i gang med en utdannelse hvor vi er flest jenter i klassen, og foreløpig går det greit. Når jeg kommer ut i arbeidslivet kan jeg regne med en ca. 50-50-fordeling, og det tror jeg blir ganske greit. Jeg kan bli litt lei av bare mannesnakk hele tiden også.

Skrevet

Kvinner er kvinner verst ja. Utfrysing, mobbing, sjalusi og faenskap mot hverandre i alle sammenhenger.

Skrevet

Uten tvil. De tisker, hvisker, uærlige, falske, går bak ryggen på andre, osv. De kan sitte å baksnakke ei venninne og så fort denne dukker opp så løper de vedkommende i møte og oppfører seg som om det er den beste venninnen som kommer og de er sååååå glad for at hun kommer.

Det må være vanskelig for dere jenter å vite hvem som egentlig ærlig mot dere.

Men alle er ikke slik da, det må jo sies det også.

Skrevet

Nei - jeg vet ikke helt. At det sladres mer blant kvinner, det er nok sant, men jeg vil nå påstå at virkelige venninner ikke sladrer negativt om hverandre - ikke det jeg har opplevd i alle fall.

Der jeg jobber er vi kvinner i mindretall, og jeg har hele tiden jobbet sammen med flest menn. Vil nå påstå at intriger og maktkamp finnes på et like høyt nivå blant menn som blant kvinner - og at sladring absolutt kan finne sted blant menn også.

Tror det kommer mer an på personligheten enn på kjønn.

Skrevet

Nei - jeg vet ikke helt. At det sladres mer blant kvinner, det er nok sant, men jeg vil nå påstå at virkelige venninner ikke sladrer negativt om hverandre - ikke det jeg har opplevd i alle fall.

Der jeg jobber er vi kvinner i mindretall, og jeg har hele tiden jobbet sammen med flest menn. Vil nå påstå at intriger og maktkamp finnes på et like høyt nivå blant menn som blant kvinner - og at sladring absolutt kan finne sted blant menn også.

Tror det kommer mer an på personligheten enn på kjønn.

''og at sladring absolutt kan finne sted blant menn også.''

Det har du absolutt rett i. Jeg kjenner flere mannlige sladrekjerringer.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''og at sladring absolutt kan finne sted blant menn også.''

Det har du absolutt rett i. Jeg kjenner flere mannlige sladrekjerringer.

Kjenner både mannlige og kvinnelige sladrekjerringer.

Men jeg opplever menn som mer enkle på den måten at de er ærligere i sin relasjon til deg.

De pakker ikke inn ting- men kaller ofte spade for en spade. De kan klappe hverandre på skuldra og oppmuntre hverandre- og _mene_ det. De fleste av dem kan ta i mot konstruktiv kritikk uten å blunke, og er like hyggelig neste gang dere treffes.

Ja- selvsagt er det unntak- i begge retninger. ;-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Uten tvil. De tisker, hvisker, uærlige, falske, går bak ryggen på andre, osv. De kan sitte å baksnakke ei venninne og så fort denne dukker opp så løper de vedkommende i møte og oppfører seg som om det er den beste venninnen som kommer og de er sååååå glad for at hun kommer.

Det må være vanskelig for dere jenter å vite hvem som egentlig ærlig mot dere.

Men alle er ikke slik da, det må jo sies det også.

''Det må være vanskelig for dere jenter å vite hvem som egentlig ærlig mot dere.''

Ja, det synes jeg.

Du har skjønt det! :-)

Gjest pærebrus875
Skrevet

På barne/ungdomsskolen var min oppfatting veldig klar: Jenter sladret på hemmeligheter/baksnakket/lagde rykter. Gutter banket opp hverandre. Og ble fort venner igjen så fort blåmerkene gikk bort. Hemmeligheter og rykter er mye verre og bli kvitt.. Føler nå i voksen alder at det er ganske mye det samme, at gutter mye letter ordner opp med personen det gjelder uten å gå gjennom 5 andre venner med sladring og dritt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...