Gjest enda litt trist doler Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Vi har ikke så god økonomi, og nå må vi nok på mandag ta et lite forbrukslån. Vi har et billån som nok er utbetalt om ett år; det betaler vi 1500 på i måneden. Nå har mannen min funnet ut at han vil ha en ny bil! (Altså ikke helt ny, men ny for oss.) Det blir bare som å ha lånet lenger, sier han. Jeg synes vi kan ha den bilen vi har, og vi har bare hatt den 2 1/2 år. Han tar dette opp ganske ofte, og han blir sur når jeg ikke ønsker å snakke om det. Hva ville dere gjort? 0 Siter
adelie Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Kranglet? Tatt familieråd - kompromiss - møtes på halvveien. Eller gått fra ham. Økonomisk ryddighet er viktig. Hvilke behov har han for en annen bil? 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Typisk mannfolk det der. Hvorfor vi han ha ny bil? Hva er feil med den gamle? Min kjære har hele tiden sagt at han ikke skal bytte ut bilen med det første, men så hadde han den på eu-kontroll nettopp... Litt rust på understellet og vips! så satt han på finn.no og kikket på bil... ) Jaja. 0 Siter
nick Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Han er ikke særlig smart? Med mindre det er et akutt behov for ny bil så ville jeg lagt ned veto. Dere har tydeligvis ikke råd til den bilen dere har en gang, så det må da være bedre å få hodet litt over gjeldsmyra? Det blir ikke som å fortsette billånet. Det blir å fortsette lånet pluss forbrukslånet. 0 Siter
pekkaline Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Typisk mannfolk det der. Hvorfor vi han ha ny bil? Hva er feil med den gamle? Min kjære har hele tiden sagt at han ikke skal bytte ut bilen med det første, men så hadde han den på eu-kontroll nettopp... Litt rust på understellet og vips! så satt han på finn.no og kikket på bil... ) Jaja. Du har også en av det kjappe slaget? Enkelte ting min mann finner ut av, skal helst vært ordnet "i går" 0 Siter
nick Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Typisk mannfolk det der. Hvorfor vi han ha ny bil? Hva er feil med den gamle? Min kjære har hele tiden sagt at han ikke skal bytte ut bilen med det første, men så hadde han den på eu-kontroll nettopp... Litt rust på understellet og vips! så satt han på finn.no og kikket på bil... ) Jaja. Akkurat som om de ti veskene og 22 skoparene stopper dere tantene i å shoppe nye utgaver? 0 Siter
pekkaline Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Dere må være enige begge to! Det kan fort bli et mareritt dersom han overstyrer. Synes at dere skal få alt på det rene før dere får en "ny" bil........ 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Akkurat som om de ti veskene og 22 skoparene stopper dere tantene i å shoppe nye utgaver? Fysj på deg! Jeg har hverken ti vesker eller 22 par sko, og heller ingen bil.....;( Men drømmer stadig vekk om bil. Hvorfor skal det være så dyyyyrt! 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Har han noe han bruker penger på? Da hadde jeg sagt at det måtte sparers inn, ergo mindre pengebruk på han. Ingen impulskjøp fra hans side, ikke noe penger til hobby o.l Muligens latt han betale alle regninger ett par måneder, la han handle, La han se hvor mye penger dere trenger i det daglige. Klarer han og da sitte igjen med "god" økonomi kan dere på nytt ta diskusjonen om ny bil. Jeg hadde vært knallhard på at han ikke kan handle i hytt og pine, som ny bil, når ikke du kan gjøre det. Slikt skal bestemmes i felleskap, og han må forstå at dere har dårlig økonomi. Liker han å gå ut, kjøpe en dvd i ny og ne, spise ute, spise en god middag hjemme? Forklar at da må dette vike, for at dere skal betale på ett forbrukslån samtidig som dere skal betale for en bil. 0 Siter
Sofline Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Jeg ville beholdt den jeg hadde hvis den fungerte fint. Å kjøpe bare for å kjøpe er ikke helt min stil. Hvorfor vil han ha ny bil? 0 Siter
Sofline Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Akkurat som om de ti veskene og 22 skoparene stopper dere tantene i å shoppe nye utgaver? De færreste kvinner har et sånt forbruk. Uansett skal det ganske mange par sko til for å komme opp på prisen av en bil. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Akkurat som om de ti veskene og 22 skoparene stopper dere tantene i å shoppe nye utgaver? Nå snakker du til feil dame gitt. ) Jeg har ikke mange veskene og den dyreste kostet vel 120,-... Sko har jeg lite av i forhold til mange andre og da går det i fjellsko, scootersko, vintersko, joggesko og fritidssko. Finsko har jeg knapt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Du har også en av det kjappe slaget? Enkelte ting min mann finner ut av, skal helst vært ordnet "i går" *Hehe* Nei, han kjøpte ikke bil, bare tittet. Han kan bruke lang tid, men kan også være lynkjapp. Jeg er stort sett temmelig kjapp. ) Hva er vitsen med å se på 14 alternativer når jeg vil ha den jeg så på først? 0 Siter
pekkaline Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 *Hehe* Nei, han kjøpte ikke bil, bare tittet. Han kan bruke lang tid, men kan også være lynkjapp. Jeg er stort sett temmelig kjapp. ) Hva er vitsen med å se på 14 alternativer når jeg vil ha den jeg så på først? Å jøss, skulle ønske jeg var som deg Bruker flere dager på å finne noe jeg liker jeg..... 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Å jøss, skulle ønske jeg var som deg Bruker flere dager på å finne noe jeg liker jeg..... En venninne som var med meg på brillekjøp var sjokkskadet da jeg brukte under en halvtime på å bestemme meg for innfatning. ) Min kjære kikker på ørten nettsteder, drar gjerne rundt på butikkene etterpå, kikker og sammenligner priser og greier. Jeg kjøper jeg. ) 0 Siter
pekkaline Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 En venninne som var med meg på brillekjøp var sjokkskadet da jeg brukte under en halvtime på å bestemme meg for innfatning. ) Min kjære kikker på ørten nettsteder, drar gjerne rundt på butikkene etterpå, kikker og sammenligner priser og greier. Jeg kjøper jeg. ) Gjør du sjelden tabber med din raske handel? 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Gjør du sjelden tabber med din raske handel? Nå er det sjelden jeg handler veldig store og dyre ting så jeg har ikke gjort de store tabbene nei. Noe har jeg sikkert angret på, men det har ikke satt dype spor akkurat. ) Bil f.eks. kommer jeg til å bruke tid på å kjøpe da! Der har kjæresten min gjort en bommert - han kjøpte hytte usett... Altså hytta er kjempefin den, men vi/han skulle ha fjellhytte for å gå på ski og kjøre scooter og sånt og så går han hen og kjøper ei hytte på ei øy midt ute i havgapet! 0 Siter
pekkaline Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Nå er det sjelden jeg handler veldig store og dyre ting så jeg har ikke gjort de store tabbene nei. Noe har jeg sikkert angret på, men det har ikke satt dype spor akkurat. ) Bil f.eks. kommer jeg til å bruke tid på å kjøpe da! Der har kjæresten min gjort en bommert - han kjøpte hytte usett... Altså hytta er kjempefin den, men vi/han skulle ha fjellhytte for å gå på ski og kjøre scooter og sånt og så går han hen og kjøper ei hytte på ei øy midt ute i havgapet! *ssss* Huffda, men godt dere liker den likevel da 0 Siter
Gjest nissebarnet Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 *ssss* Huffda, men godt dere liker den likevel da Det er koselig å se deg her igjen! 0 Siter
pekkaline Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Det er koselig å se deg her igjen! Takk for det 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.