Sofline Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Inspirert av tråden under her. Vi blir snart nødt til å kjøpe en bil, og ingen av oss har særlig peiling. Samboeren nekter å kjøpe ny bil, så det må bli brukt. Jeg krever, foruten at den er sikker selvsagt, at den har god bagasjeplass, minimum til en diger barnevogn og litt til. Men stasjonsvogn er utelukket, sier samboeren, for det er jo så mye dyrere enn andre slags biler. Hva er en god bil til vår vesle familie? Og viktigst av alt: Hva må vi ikke glemme når vi skal ut på bruktmarkedet? Det er vel noen med peiling på bil her. :-) 0 Siter
meg__123! Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 En toyota corolla/avensis stasjonsvogn? Det er den beste bilen jeg har kjørt hvertfall. Aldri noe galt med toyotaer, 0 Siter
Sofline Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 En toyota corolla/avensis stasjonsvogn? Det er den beste bilen jeg har kjørt hvertfall. Aldri noe galt med toyotaer, Toyota har jeg hørt mye pent om. Men samboeren har som sagt lagt ned veto mot stasjonsvogn. Fås de også som mindre biler med OK bagasjeplass? 0 Siter
pekkaline Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Toyota er knallbra biler, men kanskje også derfor noe dyre.? Men når dere kjøper brukt så kan det jo hjelpe på prisen. Ja det er masse store barnevogner i danmark Jeg tror landet har baby i de vognene til de er ganske nære på året? Mens her i norge byttes de ut før halvåret er omme føler jeg. 0 Siter
Sofline Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 Toyota er knallbra biler, men kanskje også derfor noe dyre.? Men når dere kjøper brukt så kan det jo hjelpe på prisen. Ja det er masse store barnevogner i danmark Jeg tror landet har baby i de vognene til de er ganske nære på året? Mens her i norge byttes de ut før halvåret er omme føler jeg. De brukes til de er tre år, men kun som sovevogn. De fleste kjøper ny vogn når babyen er rundt året som brukes som transportmiddel. Jeg vil ha en stor vogn så babyen kan liggesove med kant rundt hele vogna til h*n er ett år og med plass til vinterpose også på slutten. Jeg skal ha vårbarn, så h*n blir for stor til kombivogn når våren 2009 nærmer seg. :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 De brukes til de er tre år, men kun som sovevogn. De fleste kjøper ny vogn når babyen er rundt året som brukes som transportmiddel. Jeg vil ha en stor vogn så babyen kan liggesove med kant rundt hele vogna til h*n er ett år og med plass til vinterpose også på slutten. Jeg skal ha vårbarn, så h*n blir for stor til kombivogn når våren 2009 nærmer seg. :-) Min første vogn kjøpte jeg i danmark Fikk endel kommentarer på størrelsen. Men jeg forstår godt det at den greit kan brukes til utesoving. Veldig fint det! 0 Siter
Sofline Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 Min første vogn kjøpte jeg i danmark Fikk endel kommentarer på størrelsen. Men jeg forstår godt det at den greit kan brukes til utesoving. Veldig fint det! Ja, jeg har etter mye overveiing bestemt meg for en vong i dansk størrelse, men som en god nordmann jeg er velger jeg et norsk merke. :-) 0 Siter
meg__123! Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Toyota har jeg hørt mye pent om. Men samboeren har som sagt lagt ned veto mot stasjonsvogn. Fås de også som mindre biler med OK bagasjeplass? spørs hva du mener med ok er jo ikke all verdens med plass, men er jo en del.. 0 Siter
Sofline Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 spørs hva du mener med ok er jo ikke all verdens med plass, men er jo en del.. Det er jo forskjell på biler. :- ) Noen har elendig bagasjeplass. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Det er jo forskjell på biler. :- ) Noen har elendig bagasjeplass. Noen har ikke bagasjeplass....! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Har du 2 diskusjoner gående samtidig no med samme tittel ? (og nå er vi på "Åpent Forum") Og nå er det umulig å vite om debatten foregår under tråden din på "Foreldre-småbarn" eller "Åpent Forum" om du ikkje for hvert eneste innlegg trykker på "Tråd" og deretter leiter gjennom hele lista for å finne igjen det siste innlegget. For ett surr! Når det gjelder bil så har eg ikkje peiling, sjøl om eg er mann og biologisk sett burde være innteressert i biler, men eg har en Toyota Corolla og den surrer og går. 0 Siter
Sofline Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 Har du 2 diskusjoner gående samtidig no med samme tittel ? (og nå er vi på "Åpent Forum") Og nå er det umulig å vite om debatten foregår under tråden din på "Foreldre-småbarn" eller "Åpent Forum" om du ikkje for hvert eneste innlegg trykker på "Tråd" og deretter leiter gjennom hele lista for å finne igjen det siste innlegget. For ett surr! Når det gjelder bil så har eg ikkje peiling, sjøl om eg er mann og biologisk sett burde være innteressert i biler, men eg har en Toyota Corolla og den surrer og går. Jepp, to tråder. Den første ble jo feilpostet. :-) Samboeren min har heller ikke peiling på bil, og han er like uinteressert som jeg er. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Jepp, to tråder. Den første ble jo feilpostet. :-) Samboeren min har heller ikke peiling på bil, og han er like uinteressert som jeg er. Du har jo fått endel forslag no, sjøl om eg ikkje har greie på bil så vet eg ihvertfall hva eg ville lagt vekt på når eg skulle kjøpt bil og det er følgende: Pris: Under 100000.- så finnes det massevis av gode bruktbil-tilbud, er du heldig så kan du få _mye_ bil for 50000.- også. Driftssikkerhet: Ikkje noe kjekt om bilen stopper i full snøstorm over en fjellovergang, med bilen full av unger. Delepriser: Diverse duppeditter blir jo utslitt/ødelagt på en bil, og her kan det være _STORE_ forskjeller. Eks. Skifte av registerreim (viktig duppeditt i motoren) på min bil Toyota koster ca. 1500.-, en kamerat skifta på sin (store/dyre) Audi og betalte 25000.-!!! 5 Dører: Hadde ikkje orka noe anna, vi lever tross alt i 2007 og det bør ikkje være sånn att de fremme må ut av bilen om de bak skal ut. Dessuten så er det lett å lempe inn bagasje. Eg har sikkert glemt noe. 0 Siter
Sofline Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 Du har jo fått endel forslag no, sjøl om eg ikkje har greie på bil så vet eg ihvertfall hva eg ville lagt vekt på når eg skulle kjøpt bil og det er følgende: Pris: Under 100000.- så finnes det massevis av gode bruktbil-tilbud, er du heldig så kan du få _mye_ bil for 50000.- også. Driftssikkerhet: Ikkje noe kjekt om bilen stopper i full snøstorm over en fjellovergang, med bilen full av unger. Delepriser: Diverse duppeditter blir jo utslitt/ødelagt på en bil, og her kan det være _STORE_ forskjeller. Eks. Skifte av registerreim (viktig duppeditt i motoren) på min bil Toyota koster ca. 1500.-, en kamerat skifta på sin (store/dyre) Audi og betalte 25000.-!!! 5 Dører: Hadde ikkje orka noe anna, vi lever tross alt i 2007 og det bør ikkje være sånn att de fremme må ut av bilen om de bak skal ut. Dessuten så er det lett å lempe inn bagasje. Eg har sikkert glemt noe. Takk for grei oversikt! Det med delepriser hadde jeg neppe komme på selv uansett hvor mye jeg hadde tenkt over det. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Takk for grei oversikt! Det med delepriser hadde jeg neppe komme på selv uansett hvor mye jeg hadde tenkt over det. Det er et av "tjuvtriksa" til bilprodusentene, de har rimelige biler men kan ha sinnsjukt høye delepriser. Toyota har rimelige deler og de er enkle og dermed rimelige å reparere, og de går helt til (som det var sagt før i tråden) de blir skutt eller sprengt i fillebiter. 0 Siter
Skruf1365381135 Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 RENAULT ESPACE 2.2 CDI 7 SETER (bestemor og bestefar har ein sånn, enaste minuset e at di har hatt masse problemer med den. nå kan det hende at de har vert uheldige) Wolkswagen Caravelle (mor mi og stefaren min har noe sånn som den. der får vi inn ein tvillingvogn baki bagasjerommet ) 0 Siter
Sofline Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 RENAULT ESPACE 2.2 CDI 7 SETER (bestemor og bestefar har ein sånn, enaste minuset e at di har hatt masse problemer med den. nå kan det hende at de har vert uheldige) Wolkswagen Caravelle (mor mi og stefaren min har noe sånn som den. der får vi inn ein tvillingvogn baki bagasjerommet ) Takk for tips! 0 Siter
Skruf1365381135 Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 forresten. du kan skjekke på www.autodb.no for å finn e brukte biler 0 Siter
Sofline Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 forresten. du kan skjekke på www.autodb.no for å finn e brukte biler Takk for tips, men jeg bor ikke i Norge. 0 Siter
Skruf1365381135 Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Takk for tips, men jeg bor ikke i Norge. ok. ka land da? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.