Gjest Angela25 Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 I dag maatte jeg levere ei gammel og syk tispe til veterinaeren...Hun var hos meg i natt, klarte ikke aa la henne vaere alene paa klinikken, uten tilsyn... Jeg pratet rolig til henne,mens taarene rant. Jeg folte vi komuniserte med hverandre... Gronne store enger, med flyvende sommerfugler og store frodige blomster. Der sa jeg hun skulle gaa, sammen med de andre dyra som har sagt farvel til dette livet. Der skulle hun faa drikke bekker av rent vann, som ville gi henne en fornyet styrke. Hun skulle bli som en sprek unghund igjen:-) Det var saa fredelig hos dyrlegen. Jeg strok og koste med henne, og minnet henne om hvor hun skulle faa komme etterpaa. Jeg tror hun forstod. Hun onsket aa slippe mer smerte... At det skulle gjore saa vondt aa "miste" et dyr jeg en gang ikke kjenner...Men naa har hun det mye, mye bedre...:-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Du er dyrlege du? Du har et stort hjerte for dyr merker jeg. Fint at du kunne være god mot hunden til siste slutt. Trist når de må dø ja...... 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Et dyr dør. Finnes ingen holdepunkter i Bibelen at dyr har sjel..Skjønner ikke på hvilket grunnlag du forteller at de skal "møtes" igjen, underforstått i det du sier. Vil så gjerne vite, i hvilket skriftsted det står, at kjæledyr kommer til himmelen? 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Et dyr dør. Finnes ingen holdepunkter i Bibelen at dyr har sjel..Skjønner ikke på hvilket grunnlag du forteller at de skal "møtes" igjen, underforstått i det du sier. Vil så gjerne vite, i hvilket skriftsted det står, at kjæledyr kommer til himmelen? Jeg vet ikke hvor, men det staar i en av salmene, noe med at dyr blir "frelst", sammen med menneskene. Jeg har min oppfatning av at hundene/dyrene kommer til en fin og god plass:-) 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Du er dyrlege du? Du har et stort hjerte for dyr merker jeg. Fint at du kunne være god mot hunden til siste slutt. Trist når de må dø ja...... Nei jeg er ikke dyrlege:-) Ja jeg er veldig glad i dyr, og elsker aa vaere sammen med dem. Maa si at hunder er mine favoritter:-) Men jeg er saa folsom av meg naar det gjelder slike situasjoner der dyr er saa syke eller gamle at de maa avlives. Likedan aa se at de pines.... Det er det nok ingen som liker da, men jeg tar lett til taarene i slike situasjoner, for aa si det saann! Jeg kommer ikke over dette med det forste... 0 Siter
pekkaline Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Nei jeg er ikke dyrlege:-) Ja jeg er veldig glad i dyr, og elsker aa vaere sammen med dem. Maa si at hunder er mine favoritter:-) Men jeg er saa folsom av meg naar det gjelder slike situasjoner der dyr er saa syke eller gamle at de maa avlives. Likedan aa se at de pines.... Det er det nok ingen som liker da, men jeg tar lett til taarene i slike situasjoner, for aa si det saann! Jeg kommer ikke over dette med det forste... Huff...trøsteklem fra meg 0 Siter
Sofline Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Jeg skjønner du er trist, men du gjorde det rette. *trøster* 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Jeg vet ikke hvor, men det staar i en av salmene, noe med at dyr blir "frelst", sammen med menneskene. Jeg har min oppfatning av at hundene/dyrene kommer til en fin og god plass:-) Dyr har ikke sjel. Bare mennesker har sjel.Dyr har ingen følelse av anger, mens de lever, det føler kun mennesket! Kun angrende syndere har sjel.... 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Jeg skjønner du er trist, men du gjorde det rette. *trøster* Takk for trost:-) Det gaar bedre i dag...:-) 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Huff...trøsteklem fra meg Takk for trosteklemmen:-) Det gaar bedre i dag:-) 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Dyr har ikke sjel. Bare mennesker har sjel.Dyr har ingen følelse av anger, mens de lever, det føler kun mennesket! Kun angrende syndere har sjel.... Ja det kan nok stemme det ja. Vi mennesker _er_ en aand, som har en sjel, som bor i en kropp. Og dyra? De er en aand som bor i en kropp? Hmm... Jeg synes det er en trost aa tro at de kommer til en plass som er godt og trygt for dem. Her ser jeg saa mye dyretragedier og elendighet, nesten daglig....Og mange av dyra er for svake til aa overleve... Da troster min tro meg... Saa har jeg hort fortellinger om folk som har vaert naer doden, og som har sett sine dode kjaeledyr igjen,hilst paa dem....:-) Om alle historier er troverdige vet jeg ikke, men synes de er veldig fine:-) 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Takk for trosteklemmen:-) Det gaar bedre i dag:-) Hvorfor har du ikke æ, ø eller å? 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Hvorfor har du ikke æ, ø eller å? Angela25 bor i Spania såvidt jeg husker og har nok ikke norsk tegnsett på pc'n sin. ) 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Angela25 bor i Spania såvidt jeg husker og har nok ikke norsk tegnsett på pc'n sin. ) Stemmer det ja:-) Vurderer sterkt aa kjope meg en ny pc snart, med norsk tastatur!!!:-) 0 Siter
Louis Cyphre Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Et dyr dør. Finnes ingen holdepunkter i Bibelen at dyr har sjel..Skjønner ikke på hvilket grunnlag du forteller at de skal "møtes" igjen, underforstått i det du sier. Vil så gjerne vite, i hvilket skriftsted det står, at kjæledyr kommer til himmelen? >Et dyr dør. Finnes ingen holdepunkter i Bibelen at dyr har sjel.. Hva har denne eventyrboken med dette å gjøre? >Vil så gjerne vite, i hvilket skriftsted det står, at kjæledyr kommer til himmelen? Er nok omtrent samme sannsynlighet for at kjæledyr kommer til himmelen som mennesker. 0 Siter
Gjest føler med deg Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Huff, griner nå...mandag morgen skal min gamle tispe få fred. Har vært min følgesvenn i snart 15 år, ble syk på fredag...og skal ta farvel på mandag.Vet det er det rette, men sååå vondt at nå er tiden inne. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Huff, griner nå...mandag morgen skal min gamle tispe få fred. Har vært min følgesvenn i snart 15 år, ble syk på fredag...og skal ta farvel på mandag.Vet det er det rette, men sååå vondt at nå er tiden inne. Skjønner deg kjempegodt! Det er forderdelig vondt, selv om man sparer hunden for smerte... Uff, skal tenke på deg til mandag. Så får du heller kose og skjemme henne masse bort nå. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Huff, griner nå...mandag morgen skal min gamle tispe få fred. Har vært min følgesvenn i snart 15 år, ble syk på fredag...og skal ta farvel på mandag.Vet det er det rette, men sååå vondt at nå er tiden inne. Det maa vaere kjempetoft for deg! Naar man har hatt en hund i 15 aar, saa er det et stort tap naar man maa si farvel... Vet du, snakk med henne om dette! Jeg vet for mange at det hores merkelig ut, altsaa aa snakke med et dyr, men jeg tror paa dette med aa kommunisere med dyra. De komuniserer ikke med ord, men de har helt klart en personlighet, og de snakker paa sin maate! Tilbring mye tid sammen med henne naa, og snakk med henne gjennom " hjertespraak" hvis du skjonner hva jeg mener? Jeg tror dyr kan vaere redde for aa do ogsaa, slik som mennesker, saa fortell henne at det skal gaa bra, og ellers det som ligger paa hjertet ditt. Du har min dypeste medfolelse... 0 Siter
Glimtipper Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Jeg foeler med deg, Angela. Vi maatte avlive vaar fire aar gamle hund for noen aar siden. Det var vondt. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 11. november 2007 Skrevet 11. november 2007 Jeg foeler med deg, Angela. Vi maatte avlive vaar fire aar gamle hund for noen aar siden. Det var vondt. Det gaar bedre naa, men takk:-) Mye verre er det naar man mister en hund som man har hatt i mange aar, skjonner godt det var vondt for deg...Det blir jo som aa miste et familiemedlem, uten aa sammenligne mennesker med dyr... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.