Gjest Vekten87 Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 har nå hatt kløe i snart 4 uker. det er over hele kroppen utenom ryggen og fra puppene og opp. beina og armene er verst. men er også ganske gale på rompa.. har prøvd hydrokortison (?) salve og kjerringrokk (fikk et kjerringråd om at det skulle funke) + at jeg kjøpte en krem på apoteket som skulle være til sår og følsom hun (noe jeg aldri har hatt, men prøvde jeg). det har trekt seg tilbake, selve utslettet er vekke, men klør fortsatt, noen steder har det kommet sår fordi jeg har klødd sånn. orker ikke gå til legen med det, tenker det er vanlig kløe eller elveblest (?) men det virker håpløst nå. er så lei! har dere vært borti lignende? tviler sterkt på at det er noe jeg har spist, da hadde jeg nok funnet ut av hva det var.. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Skabb tenker jeg på. Blir kløen værre under dyna? 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 '' orker ikke gå til legen med det, tenker det er vanlig kløe eller elveblest '' Siden ikke noe virker, og du har klødd i 4 uker, du er lei og det er håpløst, så anbefaler jeg legebesøk. Da får du kanskje noe som virker, kløen gir seg, ting er ikke håpløst lengre. Da er det muligens verdt legebesøket? ) 0 Siter
Gjest Vekten87 Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Skabb tenker jeg på. Blir kløen værre under dyna? nei egentlig ikke. men når noe kommer forsiktig ani, hvis bukse kiler intil foten eller lignede så begynner det. da jeg hadde selve utslettet så var prikkene røde, men da de begynte å klø ble prikkene hvite og huden rød og "brennede" nå er de hvite/røde prikkene vekke og huder er bare irritert og blir rød av at jheg klør. er verre om kvelden enn om dagen... 0 Siter
Gjest Vekten87 Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1194638891' post='3715408] '' orker ikke gå til legen med det, tenker det er vanlig kløe eller elveblest '' Siden ikke noe virker, og du har klødd i 4 uker, du er lei og det er håpløst, så anbefaler jeg legebesøk. Da får du kanskje noe som virker, kløen gir seg, ting er ikke håpløst lengre. Da er det muligens verdt legebesøket? ) ja sant glemte å ta med at jeg var hos legen da det hadde vart ca en uke. da fikk jeg beskjed om å bruke den kortison greien. noe som ikke hjalp noe særlig.... men blir vel lege til uken igjen... 0 Siter
Gjest midia Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 nei egentlig ikke. men når noe kommer forsiktig ani, hvis bukse kiler intil foten eller lignede så begynner det. da jeg hadde selve utslettet så var prikkene røde, men da de begynte å klø ble prikkene hvite og huden rød og "brennede" nå er de hvite/røde prikkene vekke og huder er bare irritert og blir rød av at jheg klør. er verre om kvelden enn om dagen... Huff dette høres ikke godt ut og nå begynner jeg nesten å klø selv her. klø skal jo ikke kroppen gjøre uten at det er noe som forårsaker det så nå må du ringe legen til uka å få gjort noe med det før du klør deg ihjel, stakkars. 0 Siter
pekkaline Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 nei egentlig ikke. men når noe kommer forsiktig ani, hvis bukse kiler intil foten eller lignede så begynner det. da jeg hadde selve utslettet så var prikkene røde, men da de begynte å klø ble prikkene hvite og huden rød og "brennede" nå er de hvite/røde prikkene vekke og huder er bare irritert og blir rød av at jheg klør. er verre om kvelden enn om dagen... Guri, det høres ut som min datter kanskje har det samme. Hun begynte i går. Ser akkurat ut som det du beskriver. Verst på kvelden ja. Litt dårlig form også, men hun kan liksom ikke forklare formen helt. Litt hodevondt og vondt i kroppen men ikke feber. Tenkte det kunne være utslag etter svømmehall og klorin, men der var hun bare i går. Det var så godt som borte på morraen, men kom tilbake i ettermiddag. Har du litt vondt i kroppen du også? 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 ja sant glemte å ta med at jeg var hos legen da det hadde vart ca en uke. da fikk jeg beskjed om å bruke den kortison greien. noe som ikke hjalp noe særlig.... men blir vel lege til uken igjen... Jeg hadde tatt en tur når ikke hydrokortisonen virket. Du kan få henvising til hudlege om det ikke gir seg. Fuglelopper, kan det være det? Jeg har aldri hatt det, så jeg vet ikke, men det klør visstnok fælt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1194639716' post='3715433] Jeg hadde tatt en tur når ikke hydrokortisonen virket. Du kan få henvising til hudlege om det ikke gir seg. Fuglelopper, kan det være det? Jeg har aldri hatt det, så jeg vet ikke, men det klør visstnok fælt. Fugleloppebitt arter seg som _digre_ myggestikk så det er det neppe. Men du har rett i at det klør! Tror ikke jeg har vært borti noe som klør så mye som det! 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Fugleloppebitt arter seg som _digre_ myggestikk så det er det neppe. Men du har rett i at det klør! Tror ikke jeg har vært borti noe som klør så mye som det! Ah, da vet jeg det til senere. Jeg hadde ikke hørt om fuglelopper før i voksen alder jeg. 0 Siter
Gjest Vekten87 Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Guri, det høres ut som min datter kanskje har det samme. Hun begynte i går. Ser akkurat ut som det du beskriver. Verst på kvelden ja. Litt dårlig form også, men hun kan liksom ikke forklare formen helt. Litt hodevondt og vondt i kroppen men ikke feber. Tenkte det kunne være utslag etter svømmehall og klorin, men der var hun bare i går. Det var så godt som borte på morraen, men kom tilbake i ettermiddag. Har du litt vondt i kroppen du også? nei, men har vært litt svimmel og til tider litt svak hodepine... når kløen var på det værste så var jeg også veldig svimmel og det ble litt tåkete når jeg reiste meg fort osv. 0 Siter
Gjest Vekten87 Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Skabb tenker jeg på. Blir kløen værre under dyna? hva er skabb da? hørtes ekkelt ut... 0 Siter
Gjest midia Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 hva er skabb da? hørtes ekkelt ut... små ekkle dyr med lange følehorn *æsj* Det klør nå vanvittig og særlig når det blir varmt som f.eks under dyna. Du kan ofte se skabbganger på huden. Vanligvis skal de ikke komme seg lengre opp enn rett over brystene. Jeg fikk i ansiktet og legen trodde derfor ikke jeg hadde skabb og sendte meg til spesialist som bekreftet skabb ved å ta ut et dyr fra huden min og bevise det for meg i et mikroskop. Skal si deg jeg rygget når jeg så det! Du finner nok mye om skabb hvis du søkr på nettet. 0 Siter
Gjest dette hjalp meg Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Kjøp Zyrtec på apoteket, du kan få det reseptfritt (men da er det litt dyrt), hvis det virker så kan du få det på (blå) resept. Jeg har kronisk kløe, men det forsvinner når jeg bruker Zyrtec så det bruker jeg året rundt. Uansett syns jeg du skal be om henvisning til hudspesialist. 0 Siter
Gjest Vekten87 Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 små ekkle dyr med lange følehorn *æsj* Det klør nå vanvittig og særlig når det blir varmt som f.eks under dyna. Du kan ofte se skabbganger på huden. Vanligvis skal de ikke komme seg lengre opp enn rett over brystene. Jeg fikk i ansiktet og legen trodde derfor ikke jeg hadde skabb og sendte meg til spesialist som bekreftet skabb ved å ta ut et dyr fra huden min og bevise det for meg i et mikroskop. Skal si deg jeg rygget når jeg så det! Du finner nok mye om skabb hvis du søkr på nettet. nei esj!! så ekkelt.. *grøss* skifte på sengen en gang i uke, pga at småen ligger der en del og vil ha det reint. ka det være det selv om? har hørt om noe ekle greier som er i sengetøyet.... skiftet i dag faktisk... 0 Siter
Gjest Vekten87 Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Kjøp Zyrtec på apoteket, du kan få det reseptfritt (men da er det litt dyrt), hvis det virker så kan du få det på (blå) resept. Jeg har kronisk kløe, men det forsvinner når jeg bruker Zyrtec så det bruker jeg året rundt. Uansett syns jeg du skal be om henvisning til hudspesialist. har vurdert det. men synes det er litt skummelt å hive innpå tab men har jo tatt de for fyllasyke i sin tid så... kan jeg ta de når jeg ammer? vet du det? kan jeg plutselig få "problem kløe"? har ikke hatt problemer med det i voksen alder, men var ganske plaget som liten. med utslett. tror jeg følger ditt råd 0 Siter
Gjest midia Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 nei esj!! så ekkelt.. *grøss* skifte på sengen en gang i uke, pga at småen ligger der en del og vil ha det reint. ka det være det selv om? har hørt om noe ekle greier som er i sengetøyet.... skiftet i dag faktisk... Det er litt rart at han ikke har fått det for det smitter jo og da spesielt i sengeklær. Jeg fikk skabb etter en hyttetur med en kompisgjeng, søsteren min fikk det også samtidig. 0 Siter
Gjest pieces Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Huff dette høres ikke godt ut og nå begynner jeg nesten å klø selv her. klø skal jo ikke kroppen gjøre uten at det er noe som forårsaker det så nå må du ringe legen til uka å få gjort noe med det før du klør deg ihjel, stakkars. Har du akkurat fått barn? Så du snakket noe om amming her i en tråd? Etter og ha fått barn kan stoffskifte ditt være litt i ubalanse. Ta en blodprøve hos legen. Jeg hadde akkurat de samme tingene som deg når jeg hadde litt høyt stoffskifte, for kroppen går da litt på høygir (høy forbrenning). Da blir du gjerne varmere og kløen kommer. Jeg klødde så jeg trodde jeg skulle bli sprø i hodet en periode, svimmel pga av endring i pulsen og småverk i hodet støtt og stadig. Bare et forslag da jeg kjente meg så godt igjen i beskrivelsen din av dette. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Har du akkurat fått barn? Så du snakket noe om amming her i en tråd? Etter og ha fått barn kan stoffskifte ditt være litt i ubalanse. Ta en blodprøve hos legen. Jeg hadde akkurat de samme tingene som deg når jeg hadde litt høyt stoffskifte, for kroppen går da litt på høygir (høy forbrenning). Da blir du gjerne varmere og kløen kommer. Jeg klødde så jeg trodde jeg skulle bli sprø i hodet en periode, svimmel pga av endring i pulsen og småverk i hodet støtt og stadig. Bare et forslag da jeg kjente meg så godt igjen i beskrivelsen din av dette. Denne var sikkert ikke til meg, men til trådstarter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.